Fråga till ridskoleryttare!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare susekl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 872
Sv: Fråga till ridskoleryttare!

men det kan ju vara skillnad mellan storhästar och islänningar också.

Varför skulle det vara någon skillnad?:confused: Islänningar är som vilka hästar som helst, kräver samma omvårdnad, skötsel och dressyrridning för att orka bära sig. Enda skillnaden är en eller två gångarter vilket gör det svårare att hitta gångarterna och denna del kräver gångartsträning. Men för övrigt som vilken häst som helst.:)

Sv: Fråga till ridskoleryttare!

Jag skulle behöva rida utan. Men med min skvättiga arab så vågar jag inte :crazy: *fegis* För ngr år sedan när vi hade islänningar på foder ett tag så red jag barbacka jämt :) så roligt. hade värsta balansen då. Men nu, nu kan jag inte ens skritta i paddocken barbacka utan att vingla runt. Och utan stigbyglar (som det handlade om egentligen :o ) rider jag väl då endats bara i paddocken :rofl:

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 695
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 560
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 611
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka