Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Är det sant att man ska rida in en frieser vid 4års ålder??... (som någon att sagt till mig) Om i så fall varför är denna regel...
Svar
10
· Visningar
4 456
Senast: Hillabilly
·
Y
Träning Jag har ett problem skulle villja lära mig att lasta och lasta ut min häst själv och inte behöva ha med mig en medhjälpar jämt, det är...
2
Svar
23
· Visningar
2 107
Senast: mårran
·
Y
Träning Jag undrar om vem av oss som ska skicka in passet vid ägarbyte jag eller säljaren? Dom sa att dom inte hade papper om ägarbyte och...
Svar
5
· Visningar
1 253
Senast: hästhandlarjävel
·
Träning Jag longerar min arab pojke på 4 år, och det går numera jättebra! Men han har svårt att förstå när jag vill att han ska trava, vilket...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: Lycanthrope
·
L
Träning Jag skulle behöva hjälp med ett schema eller liknande när jag nu ska börja hoppa in min sköthäst(f.d travare)på 8 år. Jag började sköta...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Mariika
·
Träning Har det någon större betydelse om en föl-unghäst inte går med någon/några jämnåriga hästar? kan de må dåligt? lägga till sig vissa...
Svar
12
· Visningar
1 241
Senast: åke
·
Träning Kanska ska ligga på NH? När jag är ute och rider så kan mitt sto bara tvärstanna och frysa fast. Driver jag på henne backar hon och...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: jerseyko
·
T
Träning Det är så att jag rider en Fjording/ardenner , hon är bara 5 år så det kanske förklarar en hel del. Men nu är det så att på senaste...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: Septicemia
·
L
Träning är det någon soom är med om att er häst ibland stressar upp sig och blir mer och mer rädd min foderhäst kan göra det vissa dagar när jag...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: Septicemia
·
K
  • Låst
Träning Hur ska man få en före detta travare att ta långsammare o kortare trav på ridbanan när man travar på volter o dylikt?? Och hur lär man...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: ramada
·
Träning Hallå alla som läser:) Jag undrar till er som har en medryttare ; vad vill ni att eran medryttare ska kunna? Det är ju olika från...
Svar
16
· Visningar
1 340
Senast: Got2Be
·
C
Träning såg programet Outsiders på 5:an igår... det handlade om djur som gör konster m.m... det var en tjej som hade en lite shettis som hon...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 662
Träning Funderade på en sak idag. Om man tar ett föl, som aldrig har träffat en människa, och börjar vänja det vid människor och så. MEN...
Svar
13
· Visningar
1 412
Senast: Nekifynn
·
L
  • Låst
Träning har en treåring hemma som inte ville gå på nån bana han inte!! Så vad gör man nu....vore tacksam om jag kunde få lite bra tips på hur...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: IngelaH
·
N
Ridning Enligt den vanliga "dressyrens" (TR) principer är det felaktig med en fyrtaktig galopp. När jag samlar kallblodet i galoppen och han...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 552
Senast: axel
·
K
Träning Jag har nu haft min riktigt hingstiga pålle i tre veckor. Och skulle nu vilja ha lite tips på träning. Han är inte mycket riden, kan...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: Myy
·
B
Träning Jag ska hålla ett litet föredrag på 5-10 minuter i skolan (Svenska C). Jag hade tänkt att tala om NH, men jag vet inte riktigt vad jag...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Banana Pancake
·
I
Träning Hej kära hästvänner! Jag är ny här på bukefalos och har läst en hel del trådar som lärt mig mycket... Det jag dock undrar över är...
Svar
13
· Visningar
1 809
Senast: Idunvinge
·
U
Träning När jag var liten red jag på ridskola och efter ett uppehåll på många år så har jag börjat rida igen. Jag rider två ggr/v på ridskola...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: ujent96
·
S
Träning Min häst har alltid gillat att gå i hagen, hon har aldrig bråttom in. Men idag hann jag knappt öppna hagen och vissla innan hon kom...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: ujent96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp