Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning hej jag har ridit i ca 2-3 år. Tycker ni att jag kan ha en medryttarhäst ca 1-2 dar i veckan. Jag kan hämta i hagen, släppa ut i hagen...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: buschiq
·
Träning Funderar på hur man kan hantera en tittig häst på ett bra sätt? Är det bäst tror ni att jämnt försöka låta den stanna och titta på allt...
Svar
10
· Visningar
1 975
Senast: trams
·
K
Träning rätta mej om jag har fel. i dnna tråden kan man bara skriva lite tips :angel: när jag rider in hästar rider jag ut i 5 minuter...
Svar
12
· Visningar
1 291
Senast: mårran
·
Träning Är det någon som har/brukar cykla med hästen? Min mamma testade det med in häst, såg riktigt skojigt ut, och nu har jag provat själv...
Svar
11
· Visningar
1 636
Senast: aiquen
·
Träning Det måste väl vara Ok att ha repgrimman på i transporten?? kan väl inte vara sämre än en vanlig nylongrimma? Nu när jag börjat använda... 2
Svar
21
· Visningar
2 473
Senast: MamaMoo
·
Träning Min häst verkar bli extremt uttråkad av PNH-träning. Det är inte bara att han är sur för ajg "tagit kommandot", det stadiet kom vi förbi...
Svar
12
· Visningar
1 073
Senast: sthu
·
Träning Vet inte om jag lagt det här riktigt rätt nu. Är så här att jag har en 3 åring under inridning. Rider honom ca 3 ggr i veckan...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: LaMaya
·
A
Träning Har ett svagt minne av att det fanns någon förening som tog hand om misskötta hästar och lämnade vidare dem på foder. Tror att man inte...
Svar
3
· Visningar
1 085
Senast: Nessan
·
G
Träning Hej. Har problem med en ponny som kickar.Vi har haft henne sen juni -06. hon kickar så fort min pojk ska öka tempot på henne.det går...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: manina
·
Träning Är det bara jag är har fritidsridning blivit ganska segt på sistone? Det är ofta väldigt få svar i trådarna och många trådar är ju fler...
Svar
8
· Visningar
890
Senast: Septicemia
·
Träning Rider en häst som är jättestel och hård i munnen. Drar det kortfattat pga av att det jag skrev försvann. Har varit hård i ca tre...
Svar
14
· Visningar
2 054
Senast: ridtravare
·
F
Träning Satt oh kollade in lite annonser..tycker de eh ganska intressant.. Men är det inte så att vi har såå fruktansvärt brotom med allt...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Gazzan
·
V
Träning ja vänner :rofl: jag har ju både läst och hört att tömmkörning ska vara såå bra för hästen såå jag tänkte oxå ge mig in på detta. men...
Svar
12
· Visningar
1 509
Senast: tashinajess
·
Q
Träning Hur viktigt tycker ni det är med rätt sittben? Jag har ALLTID rätt sittben, tåler inte att rida med fel. Enligt en veterinär så kan en... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 666
Senast: Mariika
·
T
Träning Vad menas med att hästen går i låg form och hur får man den till det?
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Mariika
·
Träning Hejsan! När jag rider dressyr på min häst är den oftast inte så pigg, vilket gör att det är svårt att jobba honom i form. Vad ska jag...
Svar
15
· Visningar
1 515
Senast: Ewelina
·
Träning Jajjamen, har nyss börjat rida min tidigare inte så välbehandlade fullblodsvalack och han är hur underbar som helst. Men. Men men men...
Svar
8
· Visningar
1 554
Senast: Eliza
·
S
Träning Jag har ett problem med min sköthäst. När jag kommer till stallet för att sköta henne börjar hon altid med att undersöka mina fickor... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: Mia_R
·
F
Träning Hej, när jag tömkör min häst drar han ner huvudet och tömmarna ur handen. Han vill gärna skritta på lång tygel även när jag rider, och...
Svar
8
· Visningar
2 106
Senast: Sparf
·
D
Träning Hej!! Jag undrar hur stor man får vara för att rida en b-ponny?? Klarar den en flicka på 40 kg som är ca 1,50 eller är det bättre...
Svar
8
· Visningar
1 498
Senast: eerie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka