Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Rider en häst som är jättestel och hård i munnen. Drar det kortfattat pga av att det jag skrev försvann. Har varit hård i ca tre...
Svar
14
· Visningar
2 023
Senast: ridtravare
·
F
Träning Satt oh kollade in lite annonser..tycker de eh ganska intressant.. Men är det inte så att vi har såå fruktansvärt brotom med allt...
Svar
7
· Visningar
1 126
Senast: Gazzan
·
V
Träning ja vänner :rofl: jag har ju både läst och hört att tömmkörning ska vara såå bra för hästen såå jag tänkte oxå ge mig in på detta. men...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: tashinajess
·
Q
Träning Hur viktigt tycker ni det är med rätt sittben? Jag har ALLTID rätt sittben, tåler inte att rida med fel. Enligt en veterinär så kan en...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 598
Senast: Mariika
·
T
Träning Vad menas med att hästen går i låg form och hur får man den till det?
Svar
8
· Visningar
1 441
Senast: Mariika
·
Träning Hejsan! När jag rider dressyr på min häst är den oftast inte så pigg, vilket gör att det är svårt att jobba honom i form. Vad ska jag...
Svar
15
· Visningar
1 491
Senast: Ewelina
·
Träning Jajjamen, har nyss börjat rida min tidigare inte så välbehandlade fullblodsvalack och han är hur underbar som helst. Men. Men men men...
Svar
8
· Visningar
1 530
Senast: Eliza
·
S
Träning Jag har ett problem med min sköthäst. När jag kommer till stallet för att sköta henne börjar hon altid med att undersöka mina fickor...
2
Svar
25
· Visningar
2 172
Senast: Mia_R
·
F
Träning Hej, när jag tömkör min häst drar han ner huvudet och tömmarna ur handen. Han vill gärna skritta på lång tygel även när jag rider, och...
Svar
8
· Visningar
2 086
Senast: Sparf
·
D
Träning Hej!! Jag undrar hur stor man får vara för att rida en b-ponny?? Klarar den en flicka på 40 kg som är ca 1,50 eller är det bättre...
Svar
8
· Visningar
1 480
Senast: eerie
·
M
Träning Jag har en varmblodsvalack på 4 år så skruvar med benen. Hovslagaren säger att det heter så. Jag abra undrar om det är någon annan mer...
2
Svar
21
· Visningar
4 956
Senast: Stopek
·
Träning Hur mycket anser ni att en häst bör vara riden innan man kan rida för instruktör? Jag håller på och sitter in en treåring travare med...
2
Svar
20
· Visningar
2 294
Senast: ghost
·
E
Träning Idag var bestämt att vi skulle ta en sväng till ett ridhus som ligger nära här hemma. Så vi ordnade transport och tid i ridhuset. Min...
Svar
18
· Visningar
1 633
Senast: Ella_99
·
S
Träning Hur ofta rider ni utan stigbyglar? Själv har jag (på eget initiativ ska sägas) börjat rida väldigt mycket utan stigbyglar. På köpet får...
2
Svar
21
· Visningar
1 800
Senast: Extasia_ox
·
S
Träning Min häst är väldigt kittlig på undersidan av magen och måttar efter mig om jag råkar komma nära. Vad kan jag göra för att få henne...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: Borkan
·
Träning Hur knasiga är egentligen era hästar? Jag börjar undra om jordens alla tokhästar hamnar hos mig eller om alla hästar har lite olika...
2
Svar
38
· Visningar
3 140
Senast: et_flickan
·
Träning ja, det är så att vi har ett litet problem med min nya nervösa lilla dam. om hon blir stressad eller vill protestera så tenderar hon...
2
Svar
31
· Visningar
2 058
Senast: SkorpSmulan
·
M
Träning Jag undrar om det är någon här som ridit in sin häst barbacka innan sadel har kommit på?? Hur var det? Om ni ridit in fler hästar, blev...
Svar
11
· Visningar
2 322
Träning Hur reagerar era hästar om ni sitter av på höger sida?
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 680
Senast: DarkInNight
·
C
Träning En dag när jag och min polle gick in i padocken och skulle rida så blev jag väldigt rädd för att våran häst Ferarri som stog ute i hagen...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: conniiie_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp