Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej alla, Går i tankar på att köpa en tvååring, han är av tysk stam. Idag är han ca 156, funderar på hur stor han kan tänkas bli, någon...
Svar
7
· Visningar
1 176
Senast: axel
·
Träning Vågar ni er ut i skogen när det är jakt? Om inte, vad hittar ni på istället? Har lite problem,vi har varken ridbana eller ridhus att... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 170
Senast: ang
·
Träning I vår hage går det 2 kallblodstravarvalacker båda 14 år och en quarterhingst 1,5 år. Det ena kallblodet är högst i rang av alla, sen...
Svar
7
· Visningar
1 262
Senast: Claudia2
·
E
Träning Visste inte riktigt om detta skulle lägga denna tråd i Grundutbildning. Så jag lägger den här ist :) Min unghäst är jätte lurig på...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: borsalino
·
L
Träning är det någon som vet hur ofta och ungefär hur länge varje gång man ska motionera en häst för att den ska vara i bra kondition.Fick den...
Svar
1
· Visningar
747
D
Träning När jag ställer upp min häst för att göra iordning den till något så vägrar hon stå still.. hon går fram och tillbaka och trycker sig...
Svar
9
· Visningar
1 180
Senast: dolphinsmile
·
U
Träning helt plötsligt..kom igår..så vill inte min häst fatta högergalopp. gick bra i början av passet och allt gick bra..sen va ja kanske lite...
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: Lunagarden
·
H
Träning Hej! vad betyder det når man sejer att man joggar med en häst? Vad/hur gör man när man joggar den? är det när man rider den i en...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: flashlight
·
Träning Hej Har en 5 åring som ska ivär på tillridning/ inridning till våren han var ihop fuskad när jag köpte honom sen skulle min fd tränare...
Svar
4
· Visningar
1 705
Träning Har ju testat bett på min 1,5 åring nu och det går inte:crazy: Satt i bettet, som är ett 3 delat svartmetall (eller vad det nu är för...
Svar
8
· Visningar
952
J
Träning Hej! Har ett ponnysto som inte går att lasta. Jag har haft henne i 1 år nu, när jag fick henne gick hon nästan rakt in i transporten...
Svar
15
· Visningar
1 222
Senast: minternet
·
K
Träning "Lite" bakgrund: Lillasysters russ (7 år) har blivit lite tjurigt att rida (jäkla sto-fasoner:angel: ) och syrran är inte så duktig...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: eerie
·
Träning Är medryttare på en underbar kille på 14 år som jag har ridit sen april och brukar alltid rida med min kompis som också är medryttare på...
Svar
14
· Visningar
1 172
·
M
Träning Jag tycker att jag borde kunna det vid det här laget, men icke då. Mitt stora problem är att jag inte kan sitta ner i traven innan...
Svar
17
· Visningar
1 308
·
S
Träning Hur övar man upp sin balans och sits? Har ni några bra tips? Mvh Slayer
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: bigganl
·
Ridning Igår hade vi besök av en dam som höll på med Alexander tekniken av ryttare. Vi fick sitta upp på en trähäst med sadel, och där tittade... 2
Svar
22
· Visningar
2 611
Senast: CillaW
·
Träning Vet inte riktigt vart den här passar in men provar här. Jag undrar lite hur ni får era strömtrådar att fungera på vintern. För mig... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 777
Senast: selda
·
H
Träning Hejsan alla..jag hoppas få hjälp med min häst. Det är nämligen så att jag köpte mitt sto på en auktion i skåne i september det här året...
Svar
10
· Visningar
1 163
Senast: Hambo
·
Träning Jag har en 4-årig valack som kan gå hur bra som helst ett helt pass med galoppfattningar etc. Men ibland får han frispel, igår hoppade...
Svar
15
· Visningar
1 528
Senast: Liselott76
·
D
Träning Min far berättade idag att en av hans vänner funderar på att skicka iväg sin häst på slakt. Det är ett 6 årigt varmblodsto som inte...
Svar
15
· Visningar
1 376
Senast: dolphinsmile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka