Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Jag skulle behöva hjälp/olika slags råd av er. Jag har en egen häst som jag har haft i två år nu till sommaren, som är varmblod, men...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: girly
·
R
Träning jag har en 15 åring som var skadad under vintern men är nu fullt igång konditionsmässigt. Så nu vill jag börja bygga upp musklerna...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Centaur
·
Träning Jag har en häst som är väldigt känslig för alla hjälper, vi kör det mesta enligt PNH Seven Games. Han går superbra undan tryck förutom...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: CaliforniaSwed
·
S
Träning Jag måste försöka få ner min häst i vikt och har försökt fixa ihop ett träningsscema så jag ska ha något att följa. Hästen är en bukig...
Svar
17
· Visningar
3 050
Senast: Winterjoy
·
L
Träning hästens ben efter ridturen får man höra är bra för att de behöver kylas ner. Men varför egentligen? Hur påverkar det hästens ben inuti?
Svar
9
· Visningar
1 117
Senast: åke
·
Träning Härom kvällen ringde ägaren till medryttarponnyn mig och sa att hon förmodligen inte kommer vilja rida sin egna häst mer. Vad nu tänkte...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Lolydodia
·
I
Ridning Jag har min häst på en ridklubb vilket gör att jag ibland diskuterar intressanta saker med hopp- och dressyrfolk. Mest hoppfolk... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 633
Senast: __Stilett__
·
M
Träning Hej alla kunniga. Har uppstått ett märkligt problem med min lilla pålla. Är smått desperat då min instruktör är borta i tre veckor så...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: sweep
·
S
Träning Min häst kan stå stilla i stallgången utan att vara uppbunden. Men enbart så länge jag tittar på henne. Så fort jag vänder bort...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Skuggabaldur
·
L
Träning Jag och en kompis till mig har fortfarande våra hästar ihop ute på betet dygnet runt, det finns mycket gräs kvar då vi har fått inhängna... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 804
Senast: Phocahontas
·
P
Träning hej. har för ca två veckor sen fått hem min två killar. de är två vbl valacker på 7 och 8,halvabröder som har gått tillsammans i fyra...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: BeastieBabe
·
E
Träning Min tanke var att utnyttja någon kommersiell hästtransportör, så hon får åka med flera hästar som dessutom är vana resenärer. Men det...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: Eddas
·
T
Ridning Vilken skulle ni beskriva som den viktigaste anledningen till att rida hästen böjd? Enkel fråga men med oändligt många olika svar 2
Svar
29
· Visningar
3 043
Senast: flashlight
·
L
Träning Använder ni den vid longering? Vad tycker ni om den? Varför är den bättre/sämre än andra hjälptyglar? Väldigt nyfiken på vad ni anser...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: pinky
·
H
Träning hur skulle ni lägga upp ett igångsättningsschema för gammal häst som skrotat i hagen länge och tappat muskler om ni inte har tillgång...
Svar
8
· Visningar
1 066
Senast: IrishDraft
·
O
Träning vet att detta är ett väldigt omdiskuterat ämne...men nu är det såhär att jag har nyligen börjat rida en unghäst och undrar om det är bra... 2
Svar
23
· Visningar
2 472
Senast: olympic
·
T
Träning hepp... Hur stor kan man egentligen vara föra att rida på en shetlandsponny? Har en 4-årig shettis hemma som mest har gått som...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: chilla
·
D
Träning Idag kom den en NH tränare hem till mig och mitt sto för första gången.. det var mkt intressant.. Anledningen att jag tog hit henne var...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: dolphinsmile
·
C
Träning Vilka faktorer spelar in? Fysiskt... och Mentalt. Vad säger ni? Låt oss skapa en innehållsrik givande tråd som alla...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: älgen
·
Träning häromdan när min hovslagare var ute så skulle h*n ta av skorna (fram) och verka honom.. detta e en rätt så hård hovslagare och det... 2
Svar
23
· Visningar
1 936
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31