Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Hej! Har ett ponnysto som inte går att lasta. Jag har haft henne i 1 år nu, när jag fick henne gick hon nästan rakt in i transporten...
Svar
15
· Visningar
1 180
Senast: minternet
·
K
Träning "Lite" bakgrund: Lillasysters russ (7 år) har blivit lite tjurigt att rida (jäkla sto-fasoner:angel: ) och syrran är inte så duktig...
Svar
7
· Visningar
861
Senast: eerie
·
Träning Är medryttare på en underbar kille på 14 år som jag har ridit sen april och brukar alltid rida med min kompis som också är medryttare på...
Svar
14
· Visningar
1 133
Senast: eerie
·
M
Träning Jag tycker att jag borde kunna det vid det här laget, men icke då. Mitt stora problem är att jag inte kan sitta ner i traven innan...
Svar
17
· Visningar
1 253
Senast: eerie
·
S
Träning Hur övar man upp sin balans och sits? Har ni några bra tips? Mvh Slayer
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: bigganl
·
Ridning Igår hade vi besök av en dam som höll på med Alexander tekniken av ryttare. Vi fick sitta upp på en trähäst med sadel, och där tittade...
2
Svar
22
· Visningar
2 555
Senast: CillaW
·
Träning Vet inte riktigt vart den här passar in men provar här. Jag undrar lite hur ni får era strömtrådar att fungera på vintern. För mig...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 643
Senast: selda
·
H
Träning Hejsan alla..jag hoppas få hjälp med min häst. Det är nämligen så att jag köpte mitt sto på en auktion i skåne i september det här året...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Hambo
·
Träning Jag har en 4-årig valack som kan gå hur bra som helst ett helt pass med galoppfattningar etc. Men ibland får han frispel, igår hoppade...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: Liselott76
·
D
Träning Min far berättade idag att en av hans vänner funderar på att skicka iväg sin häst på slakt. Det är ett 6 årigt varmblodsto som inte...
Svar
15
· Visningar
1 334
Senast: dolphinsmile
·
Träning fick just en bok av en vän Friskare häst med punktmassage,stretching och psykiskt träning av Chris Olsson kikade igenom boken...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Rouise
·
Träning Köpte min första häst för 4 månader sedan, ett varmblodssto på 12 år. Hon är väldigt lugn och reagerar inte på något speciellt, UTOM på...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Tina110
·
H
Träning Imorrn ska jag på ridlektion och rider då en häst som jag inte blir riktigt klok på:angel: Han lyssnar inte på de framåtdrivande...
Svar
11
· Visningar
997
Senast: Whirlie
·
H
Träning Vad tror ni om detta... När jag är ute och rider händer det ibland att min häst inte vill gå förbi vissa "farliga saker". Då vänder hon...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Hanna_S
·
C
Träning Jag har ett problem!! När jag rider ut så bara sådär på en sekund ska han gå på tvären och sticka iväg. och när jag hoppar så när jag...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: coolpella
·
Träning Nu kommer jag med en smått dum fråga (endligt min mening). Men hur gör man för att inte tappa stigbyglarna. I galoppen tappar jag dom...
Svar
6
· Visningar
1 456
Senast: Hobbyryttare
·
S
Träning Hej Jag har för första gången i mitt liv råkat ut för en situation som jag inte vet hur jag ska lösa. Jag köpte en 5-åring för 2...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Stisse
·
M
Träning Har nyligen köpt en häst som inte tycker att det är speciellt roligt att tränas på ridbanan. Hon kan en hel del dressyr men tappar...
Svar
9
· Visningar
3 502
Senast: Dudes Hollywood Star
·
L
Träning I går åkte jag av, igen. Två veckor sedan sist, det var oxå en söndag.. Iaf var vi ute i går o red. Jag har en varmblodsvalack på...
Svar
16
· Visningar
1 304
B
Träning Hoppsan, texten kom bort i förra inlägget..... Nytt försök... Skulle rida ut med en kompis idag, hon skulle rida ett av mina ston...
Svar
10
· Visningar
1 979
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp