Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning hej. har för ca två veckor sen fått hem min två killar. de är två vbl valacker på 7 och 8,halvabröder som har gått tillsammans i fyra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: BeastieBabe
·
E
Träning Min tanke var att utnyttja någon kommersiell hästtransportör, så hon får åka med flera hästar som dessutom är vana resenärer. Men det...
Svar
10
· Visningar
1 260
Senast: Eddas
·
T
Ridning Vilken skulle ni beskriva som den viktigaste anledningen till att rida hästen böjd? Enkel fråga men med oändligt många olika svar
2
Svar
29
· Visningar
2 977
Senast: flashlight
·
L
Träning Använder ni den vid longering? Vad tycker ni om den? Varför är den bättre/sämre än andra hjälptyglar? Väldigt nyfiken på vad ni anser...
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: pinky
·
H
Träning hur skulle ni lägga upp ett igångsättningsschema för gammal häst som skrotat i hagen länge och tappat muskler om ni inte har tillgång...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: IrishDraft
·
O
Träning vet att detta är ett väldigt omdiskuterat ämne...men nu är det såhär att jag har nyligen börjat rida en unghäst och undrar om det är bra...
2
Svar
23
· Visningar
2 414
Senast: olympic
·
T
Träning hepp... Hur stor kan man egentligen vara föra att rida på en shetlandsponny? Har en 4-årig shettis hemma som mest har gått som...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: chilla
·
D
Träning Idag kom den en NH tränare hem till mig och mitt sto för första gången.. det var mkt intressant.. Anledningen att jag tog hit henne var...
Svar
12
· Visningar
1 103
Senast: dolphinsmile
·
C
Träning Vilka faktorer spelar in? Fysiskt... och Mentalt. Vad säger ni? Låt oss skapa en innehållsrik givande tråd som alla...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: älgen
·
Träning häromdan när min hovslagare var ute så skulle h*n ta av skorna (fram) och verka honom.. detta e en rätt så hård hovslagare och det...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: linnsan
·
S
Träning Hallå alla bukefalare! Tänkte höra ifall det är någon här som studerat hästens beteende i hagen när man stället in ett nytt föremål som...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: pompelina
·
Träning Idag skulle min lillkille verkas. Han går på bete och i stället för min ordinare hovslagare så skulle vi använda den som dom brukar ha i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 880
Träning Hej! Kan någon berätta grunderna i tömkörning för mig? Jag har aldrig tömkört en häst men har hört att det ska vara väldigt bra för...
Svar
14
· Visningar
2 471
Senast: Zandrah
·
T
Träning Snart ger jag upp!! Har en unghäst som vi lasttränat i över ett år, köpt ny transport (bred, hög och ljus), provat allt känns det som...
Svar
17
· Visningar
1 559
Senast: catta_84
·
Träning För mig är målet att hästen ska jobba ordentligt med sina bakben, vara avslappnad och tillfreds med ryttaren och jobba bra med ryggen...
Svar
16
· Visningar
1 160
Senast: FUNNY
·
C
Träning Min unghäst har dragit iväg med mig en gång förut och då hoppade jag av i farten vilket fick honom så förbyllad/förskräckt att han...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 421
Senast: crazy horse
·
Träning Ja en knäpp fråga men jag satt och funderade lite.. Säg att det är fyra hästar i en hage och ingen av dem kan stå själv i hagen (blir...
2
Svar
27
· Visningar
1 783
Senast: Nessan
·
C
Träning Ska åka iväg med min häst & vi kommer att åka tidigt på morgonen & kommer därför att lasta honom i mörker. Egentligen kanske det inte är...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: Streiff
·
L
Träning Har en ungponny som är fyra, köpte han i september förra året. Sen dess har vi tömkört flera ggr i veckan, varit ute och gått, löshoppat...
Svar
15
· Visningar
1 881
Senast: Gazzan
·
T
Träning Jag ska provrida en häst i helgen som jag eventuellt ska bli medryttare på. Nu undrar jag: Om jag ber ägaren att rida en stund först...
Svar
6
· Visningar
777
Senast: Tina110
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp