Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Träning Mitt vbl passar hela tiden när vi försöker trava. Någon som har något tips på vad jag ska göra för att få honom att trava? :confused...
Svar
10
· Visningar
920
Senast: ridtravare
·
P
Träning Vad gör man som ryttare fel då hästen hela tiden kastar sig utåt? Var på ridlektion idag och red en häst jag aldrig ridit förr. Då jag...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Oliven
·
W
Träning Hej! Jag är 12 år och har hållit på med hästar så länge jag kan minnas. Alltså har jag alltid haft hästar i min närhet. Jag har problem...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: wonderbaunbabe
·
S
Träning Om man skrittar ett väldigt långt tag behöver man då trava fram eller kan man galoppera direkt? red med en idag som skrittade fram i ca...
Svar
12
· Visningar
917
Senast: sweet_dreams
·
F
Träning Hej! Nu har jag fått hem min nya häst :) Det är ett kallblod som är 5 år. Inte startad med tränad för trav. Så nu när vi är ute för...
Svar
8
· Visningar
875
Senast: ForinVira
·
L
Träning Har ett stort problem med min ridtravare, han vill inte alls slappna av varken när jag rider, leder, longerar eller på annat sätt...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Lindhild
·
E
Träning Hej. Min häst har aldrig vart kittlig eller känslig vid manken. Idag när jag kom ut till stallet, så skulle jag bara ut å skritta en...
Svar
7
· Visningar
2 434
Senast: sweep
·
Y
Träning Hej Moderator kan du vara snäll och flytta tråden om den ligger fel ;) Jag brukar rida med handhäst vilket är superkul, det är mkt...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: Yoshi
·
E
Träning Min ponny har boxvila i 10 dagar nu och hon är så uttråkad! Någon som har nåt tips på hur man kan sysselsätta dom lite i boxen? Till...
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: FUNNY
·
Ridning Är "cavesson" detsamma som kapson? Sitter med "Maneige royal" som äntligen kommit med posten..:) rätt roligt med uppsatsskrivandet för...
Svar
9
· Visningar
1 381
Senast: angloluso
·
Träning Hej alla, Går i tankar på att köpa en tvååring, han är av tysk stam. Idag är han ca 156, funderar på hur stor han kan tänkas bli, någon...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: axel
·
Träning Vågar ni er ut i skogen när det är jakt? Om inte, vad hittar ni på istället? Har lite problem,vi har varken ridbana eller ridhus att...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 039
Senast: ang
·
Träning I vår hage går det 2 kallblodstravarvalacker båda 14 år och en quarterhingst 1,5 år. Det ena kallblodet är högst i rang av alla, sen...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: Claudia2
·
E
Träning Visste inte riktigt om detta skulle lägga denna tråd i Grundutbildning. Så jag lägger den här ist :) Min unghäst är jätte lurig på...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: borsalino
·
L
Träning är det någon som vet hur ofta och ungefär hur länge varje gång man ska motionera en häst för att den ska vara i bra kondition.Fick den...
Svar
1
· Visningar
737
D
Träning När jag ställer upp min häst för att göra iordning den till något så vägrar hon stå still.. hon går fram och tillbaka och trycker sig...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: dolphinsmile
·
U
Träning helt plötsligt..kom igår..så vill inte min häst fatta högergalopp. gick bra i början av passet och allt gick bra..sen va ja kanske lite...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: Lunagarden
·
H
Träning Hej! vad betyder det når man sejer att man joggar med en häst? Vad/hur gör man när man joggar den? är det när man rider den i en...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: flashlight
·
Träning Hej Har en 5 åring som ska ivär på tillridning/ inridning till våren han var ihop fuskad när jag köpte honom sen skulle min fd tränare...
Svar
4
· Visningar
1 688
Träning Har ju testat bett på min 1,5 åring nu och det går inte:crazy: Satt i bettet, som är ett 3 delat svartmetall (eller vad det nu är för...
Svar
8
· Visningar
913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp