Jag - dåligt ledarskap

Sv: Jag - dåligt ledarskap

Vill bara påpeka att det absolut inte handlar om att hästen måste gå och vara underlägsen hela tiden och "lyda" minsta vink, men precis som föregående inlägg skall de veta vem som bestämmer när det kommer till kritan. Jag tog upp hästintresset för två år sedan och skaffade egen häst för ett år sedan. Är fullt medveten om att jag inte tog kommandot och visade vem som bestämde från första början (på alla områden och tillräckligt konsekvent), så nu försöker jag långsamt men säkert bygga upp detta förtroende. Har också starkt funderat på join-up men inte tagit mod till mig ännu. Upplever inte att jag och hästen har några större problem nu, men hon ifrågasätter mitt ledarskap med jämna mellanrum, så jag måste korrigera. Kommer hon någonsin att sluta med det? Ska hon ens sluta med det? Det ligger väl också i deras natur? Hur som helst så är det väl så att man lär sig från gång till gång och vid nästa hästköp kommer jag vänligt men bestämt visa vem som är ledaren från början.
 
Sv: Jag - dåligt ledarskap

det är just det jag ville få fram.
att jag inte vill ha en underlägsen häst det tror jag varken människan eller hästen är lycklig som.

utan de ska vara lydnad, tillit och samspel i ett fint paket.
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 605
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 481
Senast: Pratsch
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 595
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp