Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Träning Jag är lite konstig. När jag gallopperar på tex. en äng och det går fort, men jag känner att jag har kontroll, då anser jag att hon...
Svar
16
· Visningar
1 698
Senast: Filippa99
·
Träning Där jag har mina hästar finns det många fina skogsbilvägar att rida efter - SUPERHÄRLIGT!!! :) För en vecka sedan såg dom en björn i...
Svar
14
· Visningar
2 329
Senast: Heulwen
·
Träning Jag har nu börjat att introducera Elvira i konsten att följa tygeltagen, men det funkar inte så bra och jag börjar bli lätt förtvivlad...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Ivylin
·
D
Träning Jag har börjat att träna en av våra hästar, ett 17-årigt varmblod, på det sättet som Klaus Ferdinand Hempfling beskriver i sin bok...
Svar
11
· Visningar
1 279
Senast: Yrja
·
O
Träning Jag har precis börjat med att tömköra min dam, men är inte direkt någon fena på det. Så därför skulle jag vilja ha lite tips på övningar...
Svar
4
· Visningar
1 829
Senast: Sellan
·
Träning Mitt halvblod har blivit en monsterhäst :eek: Han har förvandlats från lugn häst till ett hysteriskt nervvrak. Han har aldrig haft... 2
Svar
21
· Visningar
2 768
Senast: Vimsan
·
O
Träning Med risk för att bli hängd måste jag bara fråga: Min häst kommer antagligen att bli ensam i stallet en period. Hennes kompis flyttar... 2
Svar
30
· Visningar
2 551
Senast: Orzon
·
R
Träning Om ni bestämt er för att rida ut eller om ni jobbar hästen utomhus, gör ni det då även om det regnar eller blåser mycket,eller hoppar ni... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 118
Senast: Shoegal
·
J
Träning Någon som kan någonting om detta? :bump:
Svar
8
· Visningar
943
Senast: JagVetallt
·
Träning Det börjar gå framåt med min "lilla" femåring :D, hon går som hon ska i skritt och trav åtminstone (orkar inte riktigt i galoppen ännu)...
Svar
7
· Visningar
2 700
Senast: flashlight
·
Träning ...med en häst vars något ibland aggressiva temperament ligger i blodet (mamma och fler syskon är likadana)? Låta hästen hållas tills...
Svar
15
· Visningar
1 105
Senast: zillax89
·
Träning Hur reagerar era hästar om någon annan ridit? om de inte är vana att ´någon annan än ni rider? Jag har inte låtit någon annan rida min...
Svar
19
· Visningar
1 614
Senast: bigganl
·
N
Träning Jag tycker det är jättesynd att djurskyddsmyndigheten ska läggas ner helst med tanke på att den bara har funnits i två år...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: Mariagbg
·
M
Träning Har ju alltid hört att man inte ska låta fölet gå med mamman längre än 6 månader (utan att man skiljer dem för en tid). Min unga dam...
Svar
8
· Visningar
1 140
Senast: My Precious
·
Träning Jag har en fyraåring som jag går och grubblar över dagligen. Tanken var att han skulle ridas in nu på sommaren som fyraåring (var långt...
Svar
18
· Visningar
1 550
Senast: Mli
·
K
Ridning Någon som vet var jag kan få tag på de la Guérnieres ridlära? (Felstavat) Innan fanns det en litteraturlista på detta forum, och där var... 2
Svar
20
· Visningar
2 454
Senast: ecila
·
Z
Träning Jag rider varannan dag. Ibland blir det två dagar vila emellan. Hästen har vilat juni,juli, augusti. Började rida ut i september...
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: elle12
·
Träning Förlåt en (säkert) väldigt korkad fråga, men vad är egentligen skillnaden på löslongering och Join Up? Alltså, under Join Up så driver... 2
Svar
29
· Visningar
4 188
Senast: Fnytt
·
Träning :idea: vrt inte om det är är rätt forum :P antagligen inte:P men ja bhöver Hjälv att klä ut mej ska va me på maskerathoppning vad ska...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: dashy
·
Träning Jag har ett stort problem. Har inte haft min häst så jättelänge. Fick henne i slutet av feb. Sen halt och har varit konvalecent under en...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: Asphyxia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka