Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Är upprörd, ledsen, arg och chockad! HUR kan man göra det!?!? Det var så här att min häst stod vid grinden och ville komma in från...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
15 503
Senast: Marna
·
M
Träning Hej! Jag har en varmblodskille på 6 år. Han är aldrig startad i travlopp men tränad tills 4-5 års ålder ( osäker) Han har stått under...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Mandis3n
·
X
Träning Hejsan! Jag var i veckan och tittade på när min systerdotter på 6 år red på ridskola. Då var det en tjej i hennes grupp på ca 9-10 år...
Svar
12
· Visningar
1 380
Senast: Sellan
·
R
Träning Vet inte om den här tråden egentligen ska ligga här. Det är iallafall så att jag ska köpa ett 9 årigt sto, som blev inriden när hon...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: olympic
·
P
Träning Jag behöver lite tips hur jag kan lära mitt 6:åriga sto att stå still när man ska sitta upp... hon måste alltid gå eller springa iväg...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: Tina110
·
B
Träning Vad skulle ni ge mig för tips på uppvärmning och träning av en häst som först segar och sedan spänner sig när man börjar framrida.(utb...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Pi Pi
·
A
Träning Jag skulle vilja få råd om hur hingstar fungerar. :confused: Jag har erfarenhet med unghingstar fram till de e 2år. Antingen säljs...
Svar
11
· Visningar
1 959
Senast: Melgem
·
T
Träning Jag har i dagsläget två ston - Ett ranghögt yngre sto med mycket temperament och ett äldre "klokt" som funnit sin plats i livet och är...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: hillevie
·
  • Låst
Träning jag har funderat på att skafa foderhäst å är därför lite nyfiken på hur mycket pengar ni lägger ut i månaden på era hästar?
Svar
1
· Visningar
780
Senast: IngelaH
·
Träning När använder ni ledande tygeltag?
Svar
9
· Visningar
1 901
Senast: YeahRight
·
B
Träning Jag skulle behöva hjälp/olika slags råd av er. Jag har en egen häst som jag har haft i två år nu till sommaren, som är varmblod, men...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: girly
·
R
Träning jag har en 15 åring som var skadad under vintern men är nu fullt igång konditionsmässigt. Så nu vill jag börja bygga upp musklerna...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Centaur
·
Träning Jag har en häst som är väldigt känslig för alla hjälper, vi kör det mesta enligt PNH Seven Games. Han går superbra undan tryck förutom...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: CaliforniaSwed
·
S
Träning Jag måste försöka få ner min häst i vikt och har försökt fixa ihop ett träningsscema så jag ska ha något att följa. Hästen är en bukig...
Svar
17
· Visningar
3 009
Senast: Winterjoy
·
L
Träning hästens ben efter ridturen får man höra är bra för att de behöver kylas ner. Men varför egentligen? Hur påverkar det hästens ben inuti?
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: åke
·
Träning Härom kvällen ringde ägaren till medryttarponnyn mig och sa att hon förmodligen inte kommer vilja rida sin egna häst mer. Vad nu tänkte...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: Lolydodia
·
I
Ridning Jag har min häst på en ridklubb vilket gör att jag ibland diskuterar intressanta saker med hopp- och dressyrfolk. Mest hoppfolk...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 503
Senast: __Stilett__
·
M
Träning Hej alla kunniga. Har uppstått ett märkligt problem med min lilla pålla. Är smått desperat då min instruktör är borta i tre veckor så...
Svar
6
· Visningar
1 187
Senast: sweep
·
S
Träning Min häst kan stå stilla i stallgången utan att vara uppbunden. Men enbart så länge jag tittar på henne. Så fort jag vänder bort...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: Skuggabaldur
·
L
Träning Jag och en kompis till mig har fortfarande våra hästar ihop ute på betet dygnet runt, det finns mycket gräs kvar då vi har fått inhängna...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 636
Senast: Phocahontas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp