Ensam häst!

Sv: Ensam häst!

Om hon inte lugnar ner sig på några dagar kan du inte försöka hitta något stall du kan ha henne tillfälligt tills du fått tag på en ny hyresgäst?
 
Sv: Ensam häst!

Hoppas det löser sig, -för din hästs skull.
:)
Trist med olyckliga hästar. Vissa klara sig "bättre" utan vänner än andra, precis som oss människor.
 
Sv: Ensam häst!

Usch vad jobbigt. Min häst gnäggade också - i ett dygn ungefär. Sedan lugnade han sig och det har gått jättebra att ha honom själv. Han har varit själv i ca 2 månader nu (men han kommer nog att bli glad när kompisen som är på inkörning kommer hem om några veckor)!
 
Sv: Ensam häst!

du kan ju prova att kontakta ridskolor eller större stall och se om de har någon som ska vila en period, så får din häst sällskap och den andra vilar upp sig. jag har haft turen att få göra så ibland på den tiden vi bara hade en, eller när de andra är ute på äventyr med sina mattar. de flesta som har nån form av verksamhet brukar ju även låta hästarna få semester då och då.
 
Sv: Ensam häst!

När min häst blev själv i stallet förra året så var dom 2 första dagarna som jobbigast. Hon gnägga och sprang en del i hagen, och jag undrade om jag skulle våga ha henne själv i stallet på natten... men det fungerade hur bra som helst, vart själv i stallet/hagen 5-6 veckor innan det kom nytt häst sällskap. Inga problem alls, min häst var ridskole häst innan jag köpte henne och van med att vara med många hästar!!!!!!
 
Sv: Ensam häst!

Nu har hon lugnat ner sej! :bow:
När jag kom hem nu (jag har jobbat kväll) låg hon ner i boxen. :love:
 
Sv: Ensam häst!

Om du inte får en inackordering som vill ta hand om hästen själv, kanske du kan erbjuda att ta emot en unghäst (1-2 åring) för en billig peng. Det är inte så mycket jobb med den, din häst får sällskap och du slipper små shettisar eller andra djur i stallet.
 
Sv: Ensam häst!

Kan du inte låna en häst av ngn bekant så länge? Finns inget värre än hästar som får stå själv :(
 
Sv: Ensam häst!

Igår kväll flyttade den andra hästen.

Ingen på en radie av 1 km omkring oss har sovit inatt.
Hon har gnäggat högt och ofta.
:(

Jag måste snabbt som attan hitta en häst att ta hit för jag orkar inte se henne såhär olycklig. (och mina grannar vill nog inte lyssna på henne heller tror jag :crazy: )

Det är väl klart att hon har fört mycket oväsen eftersom det är första natten ensam. Men hon lugnar sig nog om du nu inte hittar någon denna veckan. Jag hade min ensam på betet men hon såg andra hästar en bit bort men sen när hon kom hem var hon helt ensam i 3 veckor dygnet runt. Ja förutom mitt och barnens sällskap såklart.;) Jag tror hon lugnar sig.
 
Sv: Ensam häst!

Hästen dör inte av att vara utan sällskap en tid. Du letar ju för fullt..

Du kommer också att märka på henne om hon blir ur lag..

Blir hon FÖR "ledsen" så kan du kanske lån ain ett sällskap tilfälligt.
 
Sv: Ensam häst!

Just nu tror jag att det är jag som mår sämst av att hon bor ensam.
Hon verkar ta det med ro nu och är glad över den extra uppmärksamheten jag ger henne.
Jag har nu flera som vill flytta hit sina hästar och har omsorgsfullt valt ut vilka jag helst vill ha i mitt stall (jag har ganska många egenheter som gör att jag inte kan ta hit vem som helst och tro att det ska fungera och gå som på räls ;))

*passar på att tacka älgen :bow: *
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
563
Senast: Myzan87
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 267
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp