Jobba häst i regn!

Sv: Jobba häst i regn!

det är huvudet han inte vill ha regn på (kan man sätta fast ett paraply åt honom i käkremmen eller ngt tro!?!?)

Han lägger dessutom öronen rakt utåt och på ngt vis lyckas han knipa ihop dem, ser helskoj ut.

När vi är ute och går i regnet så är han klistrad mot min rygg, han buffar inte, han är väldigt varsam, men huvudet är lixom alltid mot min rygg.. likadant med snö. ¨*tulle liten*
 
Sv: Jobba häst i regn!

det är huvudet han inte vill ha regn på (kan man sätta fast ett paraply åt honom i käkremmen eller ngt tro!?!?)

Han lägger dessutom öronen rakt utåt och på ngt vis lyckas han knipa ihop dem, ser helskoj ut.

När vi är ute och går i regnet så är han klistrad mot min rygg, han buffar inte, han är väldigt varsam, men huvudet är lixom alltid mot min rygg.. likadant med snö. ¨*tulle liten*

Prova luva på honom, alltså mössa.

snose-nosen.

:D
 
Sv: Jobba häst i regn!

ja!!!

vilken bra idé! Det går inte att ha flugband eller huva på honom för han får panik, men en liten mössa borde jag få på honom!!?

Ska testa, tack! :D
 
Sv: Jobba häst i regn!

ja!!!

vilken bra idé! Det går inte att ha flugband eller huva på honom för han får panik, men en liten mössa borde jag få på honom!!?

Ska testa, tack! :D

:rofl: Ja testa!!!!
ta en mössa som har stora öron (dvs väl tilltagna, ej snävt sydda). och som går ner ordentlig i pannan (en del är för snålt sydda och flärpar över pannbandet vid minsta lilla huvudrörelse).

ser fram emot rapport :D
 
Sv: Jobba häst i regn!

Försöker nog också rida oavsett väder, tycker att isgator är värst.

Har precis insett att även min häst slappnar av vid regn (så länge det inte blåser), efter att ha kollat med folk omkring verkar det som andra upplevt samma sak. Iscalda slappnar av och går helt plötsligt i perfekt form så fort regnet börjar strila. När det upphör så gör hon det också:confused: Kul att höra om ngn annan upplevt detta. Som sagt det skall då regna uppifrån, inte från sidan:D
 
Sv: Jobba häst i regn!

Japp, absolut! Men sedan är det ju anpassningsbart, är det ett riktigt skitväder så kanske man tar ett lättare och lite kortare pass än vanligt, bara så att kusen får komma ut ialf.
 
Sv: Jobba häst i regn!

Rider om det blåser eller regnar, men om det är riktigt piskregn kanske jag låter bli, då blir det obehagligt för både hästen, mig och utrustningen ;) Blåst funkar väl okej men oftast blir dom hästarna jag rider oroligare av blåst än regn..
 
Sv: Jobba häst i regn!

Jag rider för det mesta i ur och skur!!

Bildbevis:

2006-10-0712_08_0024.jpg
 
Sv: Jobba häst i regn!

Jag är gjord av socker, så jag rider inte i regn:angel: Har ju bara "fölmärren" kvar, så vi har inga tävlings ambitioner
 
Sv: Jobba häst i regn!

Självklart ska hästen motioneras oavsett väder. Enda gångerna jag kan dra mig för att rida är om det verkligen hällregnar (men då väntar vi en stund så brukar vädret faktiskt lugna ner sig) åskar eller om det blåser så att stallets shetlandsponny lättar från marken.;) Dock har jag dagar då jag skiter i att rida för att jag helt enkelt inte känner för att rida, men det är ju en annan sak. Vill jag rida så gör jag det, och då spelar inte vädret någon större roll.
 
Sv: Jobba häst i regn!

Då tar jag på mig regnkläder och rider ändå, finns inget väder som stoppar mig ;o)
 
Sv: Jobba häst i regn!

Gud va ja känner mig skör som socker när ja ser hur flitiga alla här är som rider i regn och sånt hehe:angel: ja har det så bra så med ridhus så rider inte ut i regn..

min häst hatar regn! han blir superkänslig om öronen så fort de blir lite blöta och kryper verkligen ihop när vi är ute i regn så nee skippar uteritt och håller oss till ridhuset i skitväder:)

men förut innan jag flyttade till uddevalla så stog jag i ett stall utan ridhus( eller ridhuset låg 1.5km från stallet:confused: ) och hade bara en liten lerig ridbana med belysning..då fick man ibland rida ut om det bara duggade..men regnade det mer än dugg så neee då stanna vi kvar i stallet hehe:bump:
 
Sv: Jobba häst i regn!

Inget väder stoppar mig och min stora dam från att ta oss en sväng. Hon är van vid regn och rusk finns inte mycket som stoppar henne. Men självklart föredrar jag varma och vindstilla dagar :D
 
Sv: Jobba häst i regn!

Regn hindrar inte mig och min häst men därimot rider jag INTE om det blåser mycket,jag tycker det är jätteotäckt.Sen rider jag inte om det är under 25-grader.
 
Sv: Jobba häst i regn!

Jag drar mig faktiskt lite för att gå ut och rida i regn... men för det mesta brukar jag pallra mig ut ändå. Rider aldrig om det är under -20 grader... Däremot älskar jag att rida i riktigt blåsväder!!!
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 595
Senast: Freazer
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp