Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ...med en häst vars något ibland aggressiva temperament ligger i blodet (mamma och fler syskon är likadana)? Låta hästen hållas tills...
Svar
15
· Visningar
1 066
Senast: zillax89
·
Träning Hur reagerar era hästar om någon annan ridit? om de inte är vana att ´någon annan än ni rider? Jag har inte låtit någon annan rida min...
Svar
19
· Visningar
1 573
Senast: bigganl
·
N
Träning Jag tycker det är jättesynd att djurskyddsmyndigheten ska läggas ner helst med tanke på att den bara har funnits i två år...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Mariagbg
·
M
Träning Har ju alltid hört att man inte ska låta fölet gå med mamman längre än 6 månader (utan att man skiljer dem för en tid). Min unga dam...
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: My Precious
·
Träning Jag har en fyraåring som jag går och grubblar över dagligen. Tanken var att han skulle ridas in nu på sommaren som fyraåring (var långt...
Svar
18
· Visningar
1 523
Senast: Mli
·
K
Ridning Någon som vet var jag kan få tag på de la Guérnieres ridlära? (Felstavat) Innan fanns det en litteraturlista på detta forum, och där var...
2
Svar
20
· Visningar
2 423
Senast: ecila
·
Z
Träning Jag rider varannan dag. Ibland blir det två dagar vila emellan. Hästen har vilat juni,juli, augusti. Började rida ut i september...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: elle12
·
Träning Förlåt en (säkert) väldigt korkad fråga, men vad är egentligen skillnaden på löslongering och Join Up? Alltså, under Join Up så driver...
2
Svar
29
· Visningar
4 137
Senast: Fnytt
·
Träning :idea: vrt inte om det är är rätt forum :P antagligen inte:P men ja bhöver Hjälv att klä ut mej ska va me på maskerathoppning vad ska...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: dashy
·
Träning Jag har ett stort problem. Har inte haft min häst så jättelänge. Fick henne i slutet av feb. Sen halt och har varit konvalecent under en...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: Asphyxia
·
M
Träning ...Om att det är lite segt här, så får jag väl ta och starta en ny tråd! ;) Frågor Varför har du valt att inte vara...
2
Svar
30
· Visningar
2 034
Senast: Fnytt
·
Träning Jag ska kika på ett fullblod, 12 år, som vart sparkad och fick en spricka på griffelbandet, detta har läkt fint och han är under...
Svar
12
· Visningar
927
Senast: Linda.B
·
L
Träning Hej, jag har ett problem, jag lyckas aldrig få högervolterna, eller bara annars högersvängar, att bli runda och fina. Jag har inte ridit...
Svar
6
· Visningar
707
Senast: Hillabilly
·
F
Träning Okej det här inlägget hamnar väl fel men jag visste inte vart jag skulle lägga det. i alla fall jag har lite problem med min 2 åring. vi...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: Fellow04
·
Träning Alla (99%?) hästägare tillämpar ju NH i någon form. Kanske ska berätta att jag definierar "NH" som "sunt hästvett och säkerhet". Tex...
Svar
12
· Visningar
1 030
Senast: molle2
·
C
Träning Hur gör ni me era unghästar som ni vänjer att ha bett i munnen.. jag har en 2½ åring som är inkörd (inte hos mig) , men tkr ändå att...
Svar
11
· Visningar
1 036
Träning Min häst har väldigt känslig manke och har haft skavsår efter täcket. Måste byta täcke varje dag för att det inte skall ligga an på...
Svar
4
· Visningar
1 094
Senast: Mattsson
·
R
Träning Jag har som sagt ett litet problem med mitt arabsto och tycker det börjar bli dags att ta itu med det. Vintern närmar sig och...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: RealRelation
·
Träning Okej, jag hoppas att det här är rätt tråd för denna fråga? Jag har börjat rida en fd. travare. Förr har jag mest ridit d-ponnyer o...
Svar
9
· Visningar
1 335
Senast: Yrja
·
Träning Avstånd på cavaletti till shettis på 110cm med stort steg??
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Koppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp