Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag ska börja leta ny häst och behöver få hjälp med att sätta ord på & förklara det jag letar efter .... kan ngn hjälpa mig???? Har...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: pastejja
·
Träning Hur gammal bör hästen vara minst innan man börjar testa löshoppa? Vilken höjd är lämplig att börja med på en blivande d-ponny?:D
Svar
2
· Visningar
777
Träning Mitt arab sto har lagt till en konstig gångstil på ena bakbenet. Hon går och sätter det i spår med det andra bakbenet. Alltså hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 484
Senast: kem
·
Träning Hur lever era hingstar? Vad har de för miljö kring sig? Kompisar i hagen? Hur många? Ålder och kön och sånt? Boxgrannar? Berätta...
2
Svar
21
· Visningar
1 915
Senast: Alazan
·
Träning För ett år sedan fick hästis rejäla skavsår på manken av täcket. Har nu fått bukt med detta och bytt täckesmodell mm, så hon har inte...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: Mattsson
·
G
Träning Nu är det så här att min lilla islänning Globban är lite svårfångad i hagen hon vill inte gärna följa med in. Jag har haft henne sedan i...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: Bill
·
Träning Nu har allt gått och blivit fel och jag har bara mig själv att skylla. Förra veckan blev det stressigt när vi skulle lasta och jag kände...
2
Svar
21
· Visningar
2 037
Senast: lillaP
·
S
  • Låst
Ridning Jag sitter på nätet nu och letar efter en sida som jag bara råkade hitta förut, för 1,5 månader sen. Det är några som håller kurser i AR...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: IngelaH
·
Träning :) Vill ha lite tips på vad mitt sto och jag kan göra. Hon får inte ridas pga av ryggproblem så vi måste stärka hennes rygg och få...
Svar
14
· Visningar
1 547
Senast: LinneaAntonsson
·
Träning Tja, det är väl inte så svårt att chansa på vad jag vill :cool: Vad har vi för strö i era boxar? varför har ni detta ströet?
2
Svar
22
· Visningar
2 916
Senast: Silkisif
·
Träning Eller stel och mjuk; orden betyder detsamma. På vilket sätt VET ni att er häst är stark på den ena sidan? En häst som alltid...
2
Svar
30
· Visningar
6 217
Senast: cristobal
·
G
Träning Det är så att jag har en liten överpigg 14åring, som bara vill springa och springa, det hälper inte att låta henne springa loss, då blir...
2
Svar
23
· Visningar
2 135
Senast: Globlesa
·
Träning Kan en nyligen (1v sedan ) kastrerad hingst gå med ett sto i samma hage? Det är ej mor och son. Jag förstår att de Kan gå i samma hage...
Svar
9
· Visningar
1 957
Senast: ikaros227
·
F
Träning Hade ett föl som var ohanterat. Hon gick i hagen med mamma o pappa tills för två veckor sedan, då vi skulle hantera henne. Vi har de på...
2
Svar
28
· Visningar
3 896
Senast: Neblina
·
Z
Träning Jag har aldrig haft repgrimmor på mina hästar, bara vanliga. Vad är bäst? rep eller vanlig...? En repgrimma måste ju vara betydligt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 862
Senast: Neblina
·
T
Träning Jag har nyligen flyttat till ett nytt stall där det inte finns någon paddock. Jag jobbar heltid och är tidigast i stallet 19.00 på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 408
Senast: TallYTallY
·
Träning Min faster ska hämta en åring nästa vecka (russ tror jag det var). Hur ska man transportera den? Räknas den fortfarande som föl och får...
2
Svar
20
· Visningar
1 721
Senast: ghost
·
H
Träning Hur fungerar det att släppa ihop ett nyligen avvant hingstföl till en äldre hingst? Någon som har erfarenheter, eller är det helt tokigt...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Molekyl
·
L
Träning Skrev denna fråga i min gamla tråd om spilta men fick inget svar så jag gör ett nytt försök här! Hur lär man en häst stå i spilta? Jag...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Madick
·
Träning Lägger den här då det berör alla grenarna. Vilka olika tygeltag finns det? När använder man vilket? Vilkat tygeltag ska man ALDRIG...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 780
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp