Två hästar skjutna – jägare såg fel

Varför händer det här, i stort sett varje år? Är det inte dags, att jägarförbundet tar lite ansvar snart, är det bättre att skjuta tamboskap än att deras älskade hundar blir tagna av varg.

Det är dags att en del jägare blir av med sina licenser, när de på grund av ålder eller andra problem inte kan se skillnad på hästar och vildsvin.
 
Varför händer det här, i stort sett varje år? Är det inte dags, att jägarförbundet tar lite ansvar snart, är det bättre att skjuta tamboskap än att deras älskade hundar blir tagna av varg.

Det är dags att en del jägare blir av med sina licenser, när de på grund av ålder eller andra problem inte kan se skillnad på hästar och vildsvin.
Precis o till saken hör ju att när du går jägar utbildningen så får du lära dig att du ska vara säker på vad du skjuter mot innan du trycker av?! Man blir ju snart mörkrädd.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Klockan 9.20 på söndagsmorgonen ringde Rosita Magnussons sambo och berättade att hennes häst blivit skjuten hemma på gården Vankiva...
2
Svar
32
· Visningar
3 706
Senast: Angel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Amanda Svedegårds två shetlandsponnyer sköts till döds i Kalmartrakten då en jägare misstagit dem för vildsvin. – Jag har inte hunnit...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 705
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två personer har förts till sjukhus efter en storbrand i ett stall i Borås. Ett antal hästar har kommit ut ur det brinnande stallet och...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 044
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp