Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag läste i en hästbok (fr 1998) och blev lite förbluffad. Det står bland annat: *De flesta hästar mår bra av två-tre timmars... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
13 984
Senast: Ramona
·
S
Träning Vaad ska man göra åt en bockig häst. Verkar glad och så den har inte ont.. hur får man den att sluta.. ?? Någon som har tips på hur man...
Svar
11
· Visningar
2 799
Senast: sysh
·
E
Träning jag har ett problem med mitt varmblod, 4 år. hon är hur snäll som helst att hantera och inte rädd för något speciellt. förutom en grej...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: Kockan
·
H
Träning Flytta gärna tråden om den ligger fel... Idag efter hoppträningen så började hästen att skrapa med framhoven o sen typ satte hon sig... 2
Svar
27
· Visningar
2 289
Senast: hoppla
·
Träning Min häst blev tyvärr tvungen att operera bort vänster öga för drygt två veckor sedan :( Hon har nu varit hemma i snart två veckor och...
Svar
6
· Visningar
2 118
Senast: Judo_
·
C
Träning Hej! Jag har en halv unghäst på 6 år som inte är riktigt utbildad. Hon har vart hos en ägare där det gick bra och hon gick på tygeln...
Svar
11
· Visningar
1 080
Senast: CCorneliaa
·
L
  • Låst
Träning Jag vill gärna veta hur man lägger upp bilder här på trådarna . Skulle vara väldigt tacksam om någon ville hjälpa mig! Tack :bump:
Svar
1
· Visningar
701
Senast: IngelaH
·
F
Träning idag när ja va ute och red så mötte vi en läskig stol. hästen blev rädd..började takta åt sidan och backa o sånt, så ja satt av och...
Svar
7
· Visningar
906
Senast: avslutat medlemskap
·
Träning jag har i två år försökt fördjupa mig i och använda mig av NH-metoden när jag hanterar hästar. för det mesta har alla "problem" lösts... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 985
Senast: PalteDoben
·
C
Träning Hej alla! Har några frågor som jag skulle vilja få svar på! Har köpt en ny häst nu för 2veckor sedan! Han är sju år och VÄRLDENS...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: VeryGirl
·
Träning Hur rider ni när det har frusit på i backen? Travar och galopperar om det inte är för knöligt? Skrittjobbar bara?
Svar
6
· Visningar
958
Senast: rantis
·
T
Träning Jag tänkte ge er ett schema för igångsättning.. Vecka 1-2: Grundträning: Skritta hästen på jämn mark upp till 20 min dagligen, öka...
Svar
9
· Visningar
5 537
Senast: TallYTallY
·
Träning Läste för ett tag sen en väldigt intressant tråd (innan servern gick sönder) om en tjej som blivit nersprungen av sin häst som hon...
Svar
10
· Visningar
1 549
Senast: soffiz
·
H
Träning Har precis köpt ett 12-årigt sto och idag tänkte jag att jag skulle börja träna lite NH med henne. Men det gick inte direkt som väntat...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: XABC
·
C
Träning Vad jag förstått så är det helt ok att ha två hästar i samma box bara den är tillräckligt stor. Är lite nyfiken på att höra erfarenheter...
Svar
13
· Visningar
4 501
Senast: avslutat medlemskap
·
A
Träning Min häst är riden i ett halvår. Inridningen var okomplicerad. Jag tror att jag gått lite för fort fram och undrar därför vad man bör...
Svar
11
· Visningar
1 569
Senast: Alpin87
·
Ridning Hej! Det skulle vara roligt att se hur er träningsvecka ser ut! Vad ni har för mål, både närmare mål och framtida mål. Tycker att... 2
Svar
26
· Visningar
1 991
Senast: kirin
·
L
Träning Jag har ett varmblod som har börjat tappa alla muskler i ryggen, så nu undrar jag om det är någon som vet några bra övningar som bygger...
Svar
7
· Visningar
1 684
Senast: manina
·
G
Träning Okej, först hästen: D-ponny (Ngn korsning), 8år, haft en trasslig uppväxt, många olika ryttare, haft skador och haft mycket ont, utan...
Svar
8
· Visningar
983
·
F
Träning Idag for jag och mamma iväg för att kolla på en sadel på ridklubb.. När vi väl var där såg vi att dom hade Nh träning i ridhuset och vi...
Svar
1
· Visningar
759
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka