Vad 17 kan det här bero på???

Sv: Vad 17 kan det här bero på???

Håller med dom övriga...men det kan vara en vana också...vi har en ridskoleponny som fick kolik under en lektion en gång. Efter det så kom han på att om man lägger sig ner så får man gå in och slippa...så han gör det istort sett varje lektion nu!!men sparkar man på han och säger till han en gång(inte på ett elakt sett) så gör han inte om det på hela lektionen...:smirk:
 
Sv: Vad 17 kan det här bero på???

Hm:/ Låter knepigt :/ Kanske kan det vara kolik lr liknande? Visade H*n ingen symyom på någonting efter händelsen?

MVH Fanny
 
Sv: Vad 17 kan det här bero på???

Tack för era svar!! Inte för att jag är så mkt klokare nu :smirk: men man har iaf lite olika teorier att utgå från...
 
Sv: Vad 17 kan det här bero på???

så där har min häst gjort vid 2 tillfällen under våra 7 år tillsammans, fast det var under ryktning i stallgången :confused: :confused: jag hajjade ingen ting hon skrapade, vek ihop frambenen o typ skulle lägga sig o sen fick jag upp henne direkt och sen var det inge mer... fattade ingenting.
frågade veterinär om tips men han visste inte heller.
 
Sv: Vad 17 kan det här bero på???

Nej, hon har inte visat några symtom på nåt efter åt... Hur konstigt som helst!!!

Hon är stel bara men det är hon alltid. Får ofta massage, ET behandling o stretchas o rids dagligen...
 
Sv: Vad 17 kan det här bero på???

Tror inte riktigt på korsförlamning eftersom ett vanligt symtom är kraftig svettning.
Har hästen gaskolik brukar de lägga sig på sidan och sträcka ut benen.
Alltså inte titta sig åt magen, rulla sig, ja du vet de vanliga symtomen.
Men nog önskade man sig att hästar kunde tala ibland.
 
Sv: Vad 17 kan det här bero på???

Jag hade ju inte köpt den hästen utan att kolla upp värdena och kanske röntga lite extra!! Hur go den än är så ska man inte köpa problem, och tycker det låter lite oroväckande att ägaren inte ens vill ta ett blodprov!!!
 
Sv: Vad 17 kan det här bero på???

Jag tänkte jag ska ta några språng i morgon o se om hon vill lägga sig igen då.. I så fall är det ju glasklart nåt som kommer i samband med hoppning!!

Återkommer med info...
 

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 924
Senast: Sel
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 393
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 579
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp