Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur rider ni när det har frusit på i backen? Travar och galopperar om det inte är för knöligt? Skrittjobbar bara?
Svar
6
· Visningar
939
Senast: rantis
·
T
Träning Jag tänkte ge er ett schema för igångsättning.. Vecka 1-2: Grundträning: Skritta hästen på jämn mark upp till 20 min dagligen, öka...
Svar
9
· Visningar
5 345
Senast: TallYTallY
·
Träning Läste för ett tag sen en väldigt intressant tråd (innan servern gick sönder) om en tjej som blivit nersprungen av sin häst som hon...
Svar
10
· Visningar
1 519
Senast: soffiz
·
H
Träning Har precis köpt ett 12-årigt sto och idag tänkte jag att jag skulle börja träna lite NH med henne. Men det gick inte direkt som väntat...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: XABC
·
C
Träning Vad jag förstått så är det helt ok att ha två hästar i samma box bara den är tillräckligt stor. Är lite nyfiken på att höra erfarenheter...
Svar
13
· Visningar
4 396
Senast: avslutat medlemskap
·
A
Träning Min häst är riden i ett halvår. Inridningen var okomplicerad. Jag tror att jag gått lite för fort fram och undrar därför vad man bör...
Svar
11
· Visningar
1 530
Senast: Alpin87
·
Ridning Hej! Det skulle vara roligt att se hur er träningsvecka ser ut! Vad ni har för mål, både närmare mål och framtida mål. Tycker att...
2
Svar
26
· Visningar
1 924
Senast: kirin
·
L
Träning Jag har ett varmblod som har börjat tappa alla muskler i ryggen, så nu undrar jag om det är någon som vet några bra övningar som bygger...
Svar
7
· Visningar
1 643
Senast: manina
·
G
Träning Okej, först hästen: D-ponny (Ngn korsning), 8år, haft en trasslig uppväxt, många olika ryttare, haft skador och haft mycket ont, utan...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: PalteDoben
·
F
Träning Idag for jag och mamma iväg för att kolla på en sadel på ridklubb.. När vi väl var där såg vi att dom hade Nh träning i ridhuset och vi...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: PalteDoben
·
A
Träning Hej Jag undrar om det finns någon som har lite råd att ge mig om min travare. Jag har haft henne i några månader. När hon kom till...
Svar
16
· Visningar
1 134
Senast: Aia
·
Träning Mitt ena halvblod har en brokig histotia (dock lycklig:smirk: ), vilket har medfört att hon är något svårriden. Från 3 - 9 års...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: lady_vip
·
Träning Ni som inte har snösulor ,finns det ngt annat man kan göra för att det inte ska bli så enorma snöstyltor ? Det är 7 v. till nästa...
2
Svar
26
· Visningar
2 956
Senast: Paxido
·
F
Träning Jag ska sätta igång en häst som stått stilla sedan innan sommaren. Hur gör jag detta bäst för att få upp kondis och muskler igen? Hur...
2
Svar
23
· Visningar
2 481
Senast: Zeli
·
T
Träning Hej! Som ni ser är jag ny här på Bukefalos, så jag tänkte att jag skulle testa få lite hjälp här i stället för att ringa å terra min...
2
Svar
34
· Visningar
3 047
Senast: Tess_P
·
S
Träning Några här som har erfarenhet av Frieserhästar? Är väldigt intresserad och vill gärna veta mer om generella saker som temperament...
Svar
9
· Visningar
2 543
T
Träning Vad tkr. ni jag skall göra ? LÅNG! -------------------------------------------------------------------------------- Har precis...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: trullslitenmedtuff
·
A
Träning Vi har två valacker som är hemma på gården igen nu efter lite mer än ett år hos fodervärd. I somras, när hästarna var borta, stallade en...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: åke
·
E
Ridning för hand? Alltså när jag ska börja träna min spända dam från marken, hur gör ni? Alla tips tages emot även tips på bra böcker (på...
Svar
7
· Visningar
1 430
Senast: Rikkan
·
V
Träning ja jag är ju helt insnöad på dette med tömmkörning:smirk: och har ÄNTLIGEN fått tag i en som kommer och håller kurs :bow: :bow...
Svar
1
· Visningar
1 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp