Stormen och hästarna!!??

Sv: Stormen och hästarna!!??

Alla mina pållar har stått ute som vanligt (lösdriftshästar), har inte sett dem gå in något alls. De går otäckade och har inte frusit något. Fri tillgång på hö och halm har de också.
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

I förrgår var det som värst hos oss. Ca 2,5-3 dm lössnö kom det och vindbyar på 15-20 sekundmeter. Räckte för att fälla några bjässar till träd, ett låg över hagstaketet när sambon kom hem och tog in hästarna efter jobbet. Dom kom inte ut där i allafall :)

Var hemma och skottade + kollade/ fixade staketet i går.
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Här har det inte snöat, "bara" stormat. Hästarna gick ute som vanligt och verkade inte bry sig ett dugg.
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Mina var ute i stort sett hela dagen. Fick strömavbrott här vid 15.30 tiden och valde att ta in dem då...

Helt enkelt för att det blir så fruktansvärt becksvart i mitt stall när strömmen går.... Hästarna var tjänstvilliga och ville in men de stod inte vid grinden... utan mitt ute i hagen på den öppnaste platsen. De kom när jag ropade på dem.

Hade inte strömmen försvunnit hade de fått vara kvar ute ytterligare ett par timmar.... men nu var det mest praktiskt att ta in dem medan det fanns lite dagsljus kvar...
 

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 352
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 016
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 939
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp