Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har ridit en häst nu i ett år (oerfaren kompis äger honom). Han är 5 och hon har haft honom sen han var 3. Han blev skickad på...
2
Svar
26
· Visningar
2 945
Senast: vindvissla
·
Träning Hej alla buke människor ;) Det var så här när jag kom till stallet igår så såg jag att en kedja hängde på Shadows box.Jag frågade då...
Svar
17
· Visningar
1 342
Senast: Frida_90
·
Träning Behöver lite snabba tips här nu. ;) Pållen ska iväg till klinik imorgon och måste således lastas. Jag har ingen egen transport och kan...
Svar
10
· Visningar
1 610
Senast: ujent96
·
Träning Ska flytta mitt sto och hennes femmånaders föl på lördag fm. I det nya stallet bor en sur gammal travmärr och en shettis valack...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Sonic76
·
P
  • Låst
Ridning hej, Ja tänker nu ställa en ointelligent fråga. Vad är barock ridnig? vad går det ut på? Har aldrig kommit underfund med det.. :D
Svar
3
· Visningar
820
Senast: _Blippan66_
·
K
Träning Hej har flyttat min häst till lösdrift. Nu är det så att en annan häst har huggit henne på halsen många gånger och jag har sätt det...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: norpan
·
M
Träning Jag kom precis in efter att ha tagigt in hästarna (kl 12:35) eftersom de blåser storm och snöar... hästarna var väl på klädda men...
2
Svar
23
· Visningar
1 709
Senast: syrran
·
H
Träning Jo jag undrar hur ni uppfostrar era hingstar?? Har nämligen en kompis som har en hingst på 1,5 år som nu börjar bli riktigt jobbig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 984
Senast: hoppla
·
P
Träning Är det bara jag som har tänkt på detta och kommit fram till att det skulle vara ett ganska bra påhitt? Eller tycker ni tvärt om? Att...
2
Svar
22
· Visningar
1 789
Senast: Grållens vän
·
N
Träning Har tidigare haft klippt häst och täcke. Nu hr "vi" gått över till lösdrift. Hur gör jag? Häsen blir svettig - har honom oklippt...Skall...
2
Svar
25
· Visningar
1 923
Senast: Freyja_bus
·
L
Ridning Jag tycker det är lite intressant att man inom den här sektionen är så tveksam till hjälpmedel vid inridning och utbildning av hästar...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 728
Senast: bigganl
·
F
Ridning Synpunkter och funderingar tas tacksamt emot! Jag har sen en tid tillbaka (ca 6 mån med uppehåll för bete) jobbat min häst på lina...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: bigganl
·
C
Träning Hej! Jag har nyligen köpt en häst, en 10-årig, fin och trevlig vallack. Jag är själv en medelmåttig ryttare men med insikt och vilja att...
Svar
11
· Visningar
2 691
Senast: Ia4
·
F
Träning Jag ska sätta igång en häst som stått länge och har fått massa råd här.Tackar så mycket för alla svar.:bow: :bow: Men hur gör jag för...
Svar
17
· Visningar
2 496
Senast: fial8
·
C
Träning I morgon ska jag provrida en häst som jag ev ska bli medryttare på. Men jag har aldrig varit medryttare tidigare. Jag kommer endast...
Svar
9
· Visningar
1 407
Senast: tindra
·
T
Träning hejsan! jag har på senare tid börjat lägga märke till att jag sitter helt snett på hästryggen. jag trampar liksom ner mkt mer i vänster...
Svar
17
· Visningar
1 479
Senast: tindra
·
M
Ridning Hej hej!!! Är det nån som har erfarenhet av Bent sadeln Eponan? Funderar på å köpa en, men vill höra lite om vad andra tycker...
Svar
10
· Visningar
1 312
Senast: ardnasgrebsrof
·
Träning Ny här och hoppas på lite konkreta tips som gör körningen säkrare. Jag var hos en tränare och h*n körde in unghästar och använde...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: PalteDoben
·
Träning Provred en häst idag, ett korsningssto. vbl/okänd irl import. Trevlig modell på häst, ridhästmodell och kortare rygg och mer kvadratisk...
Svar
15
· Visningar
2 023
Senast: Tanja
·
C
Ridning Finns det någon mer än jag i sydliga delen av landet som är intresserad och ska fokusera mer åt damsadelridning från nu? Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
3 135
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp