hur får man en mer samlad galopp..?

Sv: hur får man en mer samlad galopp..?

Fatta galopp, in på volt. Yttertygel som håller tillbaka, men så driver du mkt. Ställ med innerhanden. Driv, driv, driv. Håll, håll, håll. Missuppfatta mig inte och tro att du ska sitta och dra . Men små halvhalter, volter, allting för att sakta in galoppen lite mer. Men var MJUK I HAND! ;) Hoppas du forstår mina tankar ^^ Lycka till!
 
Senast ändrad:
Sv: hur får man en mer samlad galopp..?

Jag menar inte att du ska sitta och hålla, hålla, hålla. Som jag skrev (gick inte att ändra).. Lätta, ta, lätta, ta! Halt-galopp funkar jättebra för mig, prova det! LYCKA TILL! ;)
 
Sv: hur får man en mer samlad galopp..?

Din fråga:





Svaret! ;)



Han orkar helt enkelt inte. Se till att bryta av galoppen INNAN den blir dålig, och ta en ny fattning sen. Men framför allt...jobba inte förlänge så att han blir för trött.

Tålamod är också modigt!
Lycka till// Fjasut

skitbra svar! och viktigt är som sagt att han orkar allt du begär i traven först. börja från grunden och bygg uppåt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 285
Senast: Fetaost
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Med en ny valp i en större stad blir trafikvett en av de viktigaste grejerna att få ordning på. Varje gång vi ska gå över en gata...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Kimmya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp