Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Ridning Det här är kanske inte har med barockridning att göra, men eftersom jag rider klassik ridning, vill jag gärna ha svaren på "Klassisk...
Svar
11
· Visningar
1 416
Senast: flashlight
·
Träning Hej! Har en c-ponny som är fruktansvärt stark i munnen, han är het och stark. Har haft pesoa bett som inte fungerar alls, pelham som...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Borkan
·
Träning Jo, det är så att min ena hästs aggressivitet har gått utöver det acceptabla. Idag har jag inte fått peta på henne; hon har haft öronen...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 188
Senast: Borkan
·
E
Träning Hej! Jag har ett litet problem med en häst, han vill bara trava HELA TIDEN... Vad ska jag göra? Han är varn vid en hård och stark...
Svar
10
· Visningar
830
Senast: Tina110
·
Träning Har ni täcke på era hästar som står i lösdrift? Jag har en arab/paint flicka på tre år, som är fin i hullet. Jag vill att hon ska få...
Svar
19
· Visningar
1 374
Senast: Swat
·
Träning Har läst en del trådar på dressyr o barock, om vikten av att hästen får jobba lång o låg. Jag förstår nyttan av detta... Min undran...
Svar
11
· Visningar
1 798
Senast: cristobal
·
F
Träning Har ett litet stort problem:mad: Min medryttare pålle står jämt och kraffsar/gräver/tigger med hoven i stallgången! Det är fruktansvärt...
Svar
11
· Visningar
1 033
Senast: vickis-pajala
·
S
Träning Nu är det så att vi ska iväg med hästen till kliniken och transporten i stallet har vinterdärck, vet inte om det är dubbade eller ej men...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Snubbelfot
·
S
Träning Har haft regntäcke på min pålle när vädret har varit kasst men nu när det varit sol på dagarna tog jag av det (hon har rätt skaplig...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: axel
·
P
Träning Jag är inte riktigt säker på va den här tråden hör hemma, men jag lägger den här. Jag har precis börjad longera foderponnyn,(som har...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: linsan_86
·
Ridning jag satt och pratade med min vän om AR (som vi båda rider). vi har en i vårt stall som påstår att hon rider Ar, men vi börjar tvivla på...
2
Svar
25
· Visningar
2 174
Senast: cristobal
·
P
Träning Hej. Jag rider en 6 årig D-ponny som har dåligt med muskler.. han har väldigt kort hals och när han kom gick han alltid med huvvet...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: PonnyBus
·
Träning Jag har en häst på foder tillsammans med en annan tjej. Det är ett 15 årigt sto. Vi har haft henne sedan i maj i år. Vi har kämpat...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Ella_99
·
E
Träning Vad skall en 4åring kunna ? Har suttit o funderat på detta. Blir inte riktigt klok. Om man kollar på 5åringar i Falsterbo o så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 001
Senast: mårran
·
C
Träning Jaha då försöker jag igen!!! :crazy: Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 329
Senast: BeastieBabe
·
T
Träning Mitt sto har börjat bråka när vi rider ut själva. Jag känner direkt när det är på g, eftersom hon liksom reser ryggen, höjer huvudet och...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
10 749
Senast: _pirate
·
T
Träning Har tänkt på en sak. Hur kommer det sig att vissa hästar är så sura?? finns en 2 hästar i vårat stall som verkligen är sur jämt.Har...
2
Svar
25
· Visningar
3 360
T
Träning Om att: Slå hästen Skrika till hästen Andvända sporrar/spö. Rycka i grimskaftet O annat som tycks olika av alla. Vad är ok...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 589
Senast: Attlid
·
Träning Någon som har tips till mig? Jag har en unghäst som är något bakskygg..... Skulle bli glad för lite tips och råd om hur ni tränat bort...
Svar
12
· Visningar
1 576
Senast: zillax89
·
A
Träning Har ni några tips på saker man kan hitta på för att bli 'ett med hästen'? Jag rider ett 11 år gammalt korsningssto, arabiskt...
Svar
17
· Visningar
1 633
Senast: Kalmar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp