Hur många broddhål?

Sv: Hur många broddhål?

Jag har aldrig haft mer än två broddar.
Och faktiskt aldrig sett någon häst i Skåne med fler än två broddar.

Immer

Kl

Jag har fyra per sko, har alltid haft det och tycker det funkar kanon.

kram

HeJ!

Min tjej har alltid haft 4 brodd/hov, men nu blev vi lite överraskade av snön och hon har bara 2-hålat i en månad till. Med 4-broddat går hon som vanligt, med 2-broddat blir det halare och dessutom en "mer uträtad" vinkel i hoven, som hon inte är van vid.

Jag hade satsat på 4 iaf om du rider mycket ute. Jag har inget ridhus, utan måste nästan ha 4 för att överleva.. Hoppaas lite att snön ska gå bort, men ändå inte.. skönt utan lera!

/ Lavinia

*kl*
Jag hade haft fyra broddar vid ridning (och snösulor ev), fast jag bor i skåne! Det är ju inte så mycket snön som är problemet utan snön som har slaskat och sedan fryst igen :crazy: Vilket brukar vara mycket vanligt här. Har fler än en gång varit bambi med bara två broddar per sko - inte kul!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
822
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 461
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
22
· Visningar
2 424
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 016
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka