Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

  • Låst
Ridning Någon som vet vart man hittar såna? Vi är ett par tjejer som vill börja ta ut en tränare i ak. ridkonst och har väl en kille som vi ska...
Svar
2
· Visningar
1 246
Senast: IngelaH
·
Träning Du ska gå in till en ridskolehäst som står i spilta. Du smackar på den för att tala om för den att du kommer in, den flyttar då rumpan...
2
Svar
37
· Visningar
2 214
Senast: däggdjur
·
Träning hästarna smet i kväll och min ena pålle gick in i grannens trädgård och det såg tydligen inte trevligt ut...:eek: ..vi hade antagligen...
2
Svar
20
· Visningar
2 097
Senast: linnsan
·
G
Träning Har inte hittat någon tråd om detta riktigt...så jag skapar mig en ny tråd:D Har ni några bra övningar/lekar på att öva upp ledarskap...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Sammet
·
Träning Min 5-åriga fbl korsning har totalt tagit över ledarskapet och jag vet inte alls var det har gått fel. Läs gärna min andra tråd här på...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 446
Senast: Werze
·
Träning Läste i dagensnyheter att tre unghästar tre-fyra år blev neddömda pga misstankar om barrering. De använde en extrem teknik, de tänkte...
2
Svar
34
· Visningar
4 281
Senast: Streiff
·
E
Träning Halli hallo Nu när det går mot mörkare tider så har jag börjat släppa ut min häst lös på ridbanan och "leka" lite istället för att...
Svar
1
· Visningar
3 739
C
Träning rider en 8-årig valack sedan i höstas, tidigare mest bara riden "rakt fram". har gjort mycket fina framsteg nu under hösten, en väldigt...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: rosita
·
J
Träning Någon här som kan nåt om natural trick training? :bump:
Svar
5
· Visningar
903
Senast: ASKAPLASKA
·
H
Träning Jag har precis köpt en 7årig valack med överskottsenergi så det räcker och blir över. Han kom till mig i torsdags och har kommit till...
Svar
15
· Visningar
1 359
Senast: Helen Thelin
·
Träning OK - hur skulle ni gått tillväga? Jag har tre ston som jag skulle vilja gick tillsammans. Det är dels en 18-åring (ranghög) och hennes...
Svar
7
· Visningar
976
Senast: åke
·
Träning har nu hafft träns på min lilla plutt i 2 veckors tid,men grimma på sig under,och det var inge problem alls fån början med tränset och...
Svar
17
· Visningar
1 164
Senast: Tora
·
J
Träning hur kan man man leka med sin häst och lära den triks utan att ge den en massa godis? gärna föslag på lekar och triks man kan börja...
Svar
10
· Visningar
848
Senast: Armani__
·
J
Träning Chris Irwin. Någon som har läst den? Vad tycker ni om den boken? Håller på och läser den boken just nu, och jag gillar den. Är det...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: _jossan__
·
F
Träning Hej på er alla kloka! Jag skulle behöva lite råd med hur jag ska hjälpa min tjej att förstå att man ska stå still när jag ska sitta...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: Lena_B
·
Ridning Detta uttryck har vi väl alla hört flera gånger, men aldrig riktigt fått en förklaring på..? I senaste numret av tyska tidningen Cavallo...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 206
Senast: pannkakssmet
·
P
Träning Hej, En utav de hästar jag rider har svårt att få med bakbenen i galoppen, det ser stelt ut och hmm, jag vet inte hur jag ska...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Koppen
·
T
Träning När jag galoperar på min fjording kille så rusar han iväg! Han är inte koncentrerad på nått utan bara springer runt,runt,runt inne i...
2
Svar
22
· Visningar
5 863
Senast: MalinSophia
·
U
Träning kanske fel forum men syftar bara på ridningen. är välridna hästar alltid lätta för alla att rida? eller kan en välriden och bra...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: Korven
·
L
Träning HEJ! Min dam har stora problem med svängarna när hon åker transport och även ibland på rak väg... För ett halvår sen stod hon...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Love_energy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp