Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Japp, Hanna ska börja på ridskola igen! Woho!!! :bump: Har hittat en riktigt trevlig liten ridskola, rätt ny öppnad, här utanför...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Magica
·
D
Träning Usch nu vet jag varken ut eller in. Har min isis i ett jättefint stall med lösdrift. Det är verkligen ett kanon ställe med bra personal...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: vansinnet
·
F
Träning Hej alla hästälskande människor. Jag är i stort behov av vägledning. Jag har precis börjat arbeta med ett par hästar som är nya för mig...
Svar
11
· Visningar
1 270
Senast: Yrja
·
U
Träning måste man sitta ner när man rider?..inte jämt men ibland? finns de några nackdelar med att bara rida lätt?
Svar
11
· Visningar
1 050
Senast: cristobal
·
Träning Jo det är såhär att jag brukar rida på en häst som är väldigt fin, välriden och kan mycket. Men han har med tiden (ca ett år har jag... 2
Svar
32
· Visningar
2 086
Senast: EnWisa
·
C
Träning Jag undrar om någon har något bra tipps. Min medryttarhäst vill hällst inte trava. Det är inte så att han är trög och ej frammåt...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: Burkas
·
C
Träning Skulle behöva göra sammanbetsövningar och stimulerande övningar för min häst i ridningen och i stallet, både psykiskt och fysiskt...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: Callitsson
·
P
Träning Jag heter Lea och är hästägare såklart!! Jag behöver hjälp med min häst Khan!!! Han vägrar att göra som jag säger varje gång jag rider...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: LIA
·
B
Träning Hittils har de gått ute och det har räckt med vindskyddet, men om det nu skall ösa ner en hel vecka så behöver de förmodligen komma in...
Svar
8
· Visningar
911
Senast: Bellatrix
·
S
Träning Lite dum fråga kanske men jag har just börjat rida islänning och kom på att jag inte har en aning om varför de kan bära mer än "vanliga... 8 9 10
Svar
198
· Visningar
15 383
Senast: ang
·
Z
Träning Förvirrad - hur fattar man galopp? 2
Svar
22
· Visningar
21 227
Träning ...efter 20 minuters ridning? Det slår sällan fel, i måndags tog vi till och med tiden. Hästen är av den bråkigare sorten. Varje... 12 13 14
Svar
261
· Visningar
19 563
Senast: equitouch
·
S
Träning :confused: Vi har ett ponnysto som är 7 år och har börjat med en ful ovana som vi inte vet hur vi ska få bort. Hon backar så fort hon...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: ecila
·
Träning Hur många här har med sina unghästar som handhästar? Hur gamla är de när ni börjar och hur länge fortsätter ni? Hur mkt "gör" de vid... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 906
Träning min häst har varit skadad och ska snart börja ridas igång igen. MEN han har tappat allt vad ryggmuskler heter och sadlarna som ligger...
Svar
7
· Visningar
755
L
Träning Ja som min tråd lyder, så undrar jag vart jag ska vända mej om jag vill lämna bort min häst för inkörning? Har satt ut en annons men...
Svar
11
· Visningar
1 084
Senast: åke
·
M
Träning Hästen som jag rider nu är en skogsmulle. Funkar bra att rida ut i sällskap och kan alla gångarter men den kan bara skritt och trav på...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: mala
·
Träning Vad menas med att hästen går i "rund och låg" form? Lång och låg har jag nog kläm på men hur ser den "runda" ur och på vilket sätt är...
Svar
11
· Visningar
1 294
Träning Lillkillen är hela 150 över manken nu som 2,5 men connemara. Om man skulle vilja ställa upp i ett treårstest med honom (utom tävlan...
Svar
6
· Visningar
1 095
F
Träning funkar de om man låter hästen stå dagen innan träning? hästen går i en stor hage där dom rör på sej mycke.. har de någon betydelse...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Winterjoy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommartid
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Högerregeln

Hund, Katt, Andra Djur