Vad händer med hästen...

Sv: Vad händer med hästen...

Z3:an skrev:
..att hon hela tiden tänker på hästen, älskar henne som om hon vore sin egen och trots att det gått framåt, bakåt och stått stilla så kämpar hon för Windy´s skull, trots att det inte är hennes egen häst, trots att hennes egen ridning ibland kommer tillkorta!

Jag är henne för evigt tacksam :bow: :bow: :bow:
Ok, då förstår jag. :smirk:
Vad har Windy för önskan?

För att döma av bilder och film så kan det väl inte vara att bli riden, eller misstolkar jag detta så grovt?

Om om det som hästen utsätts för anses vara djurplågeri, är det fortfarande då för hästens bästa??

Kämpar hon då också för Windy's skull? :bow:
 
Sv: Vad händer med hästen...

Rikkan skrev:
Ok, då förstår jag. :smirk:
Vad har Windy för önskan?

För att döma av bilder och film så kan det väl inte vara att bli riden, eller misstolkar jag detta så grovt?

Om om det som hästen utsätts för anses vara djurplågeri, är det fortfarande då för hästens bästa??

Kämpar hon då också för Windy's skull? :bow:


Anser du att det jag gör är djurplågeri?
Tack i så fall. det värmde :(
 
Sv: Vad händer med hästen...

Ta inte åt dej...det finns alltid folk som anser att ridning, körning m.m. är djurplågeri....

Vi är många som VET att du gör ALLT för att Windy ska ha det så bra som möjligt... :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Vad händer med hästen...

Det viktiga är vad du själv anser, för jag kan inte ändra din uppfattning om någonting.
Fundera istället på om det ni, -du och hästen, håller på med är en harmonisk kommunikation?

Om det är djurplågeri eller inte kommer du att få du svar på när du undersökt hästen, och när du själv kommit till insikt med hur en fungerande relation till en häst bör vara, eller hur?

:smirk:
 
Sv: Vad händer med hästen...

palle skrev:
Ta inte åt dej...det finns alltid folk som anser att ridning, körning m.m. är djurplågeri....

Vi är många som VET att du gör ALLT för att Windy ska ha det så bra som möjligt... :banana: :banana: :banana:

Tack .
 
Sv: Vad händer med hästen...

Nej, jag tycker inte ridningen är harmonisk på filmen.
Nu har jag inte lagt upp någon film än där hon går avslappnat, där hon inte stressar och inte bråkar, nu känns det som det inte ens är någon mening....
 
Sv: Vad händer med hästen...

Vimsan skrev:
Nu har jag inte lagt upp någon film än där hon går avslappnat, där hon inte stressar och inte bråkar, nu känns det som det inte ens är någon mening....
Kedjan kan aldrig bli starkare än den svagaste länken. :bow:
Se det positivt. Att du visar dom svaga bitarna gör det möjligt för dig att snabbare komma till en lösning på problemet. :smirk:
 
Sv: Vad händer med hästen...

Rikkan skrev:
Se det positivt. Att du visar dom svaga bitarna gör det möjligt för dig att snabbare komma till en lösning på problemet. :smirk:

ÄNTLIGEN!
Du har ju förstått varför jag visar detta.
 
Sv: Vad händer med hästen...

ridtravare skrev:
Svarar som jag tror. Att hästen är oridbar för ägaren och Vinsan har haft hand om hästen 6 mån trots att den beter sig som den gör. Och att Vimsan tycker om hästen och vill den väl!

Sedan vet jag att Vimsan inte bryr sig om mina råd- men ett som kanske är genomförbart är att har du haft samma tränare 6 mån. och med detta resultat- byt tränare!

Inte ens en oriden häst beter sig lika illa om den får förberedelse
Inte utan orsak, och smärtminne ger med sig om orsaken försvinner...
:bow: :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Vad händer med hästen...

Hej
Jag har inte läst alla svar men jag har tittat på din film. Jag tror att hon har ont någon stans. Du ställer ju inga som helst krav på henne. Att gå på en volt i trav ska alla hästar klara! Du verkar inte heller stör hästen. Om det var så att man måste kunna rida perfekt för att hästen ska kunna gå på en volt så skulle ju varenda ridskolehäst göra på detta viset. Jag tycker ni gör absolut rätt i att kolla upp hästen. Hoppas ni hittar vad som är fel och att det går att åtgärda. Har hästen sina vargtänder kvar?
 
Sv: Vad händer med hästen...

Har ni kollat så att det inte finns kvar någon rest av tanden, eftersom hon slår med huvudet.
 
Sv: Vad händer med hästen...

Nej men det ska kollas.
Hon slår inte med huvudet hela tiden och inte heller varje gång jag rider. Just denna träningen hade vi provat att sänka bettet ett par hål vilket gjorde att hon slog extra mycket.
 
Sv: Vad händer med hästen...

hej igen. undrar lite. Du säger att hon inte alls funkar på bettlöst. Hur är det det "inte funkar"? vad gör hon, vad är det som inte funkar..?
 
Sv: Vad händer med hästen...

Har försökt läsa hela tråden, har funderat över alla råd du har fått. Många funderingar har det blivit...
jag tror inte att någon har funderat över hästens öron. Kan det bero på ngt, typ skabb eller nåt, inne i örongångarna? Kanske irriterar när tränset börjar trycka och det blir vibrationer från hennes steg.. inte vet jag men det är en tanke.
 
Sv: Vad händer med hästen...

Hon är känsligare över nosryggen än i munnen så hon går inte framåt alls med hack/sidepull, inte ens på långa tyglar.
Får man henne att ta ett par steg blir det antingen tvärnit eller fullt ös samtidigt som hon slänger med huvud o hals och lättar i fram
 
Sv: Vad händer med hästen...

Min sköthäst är likadan.. han gör nästan "hopsasteg" och slår med huvudet så fort det blir lite jobbigt.. jag tror att det ä för att protestera.... Hoppas det går bättre snart! ;)
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
528
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 340
Senast: mars
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 538
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 626
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp