Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning För 3 veckor sedan fick jag hem en ny häst.:love: Som jag tänker behålla livet ut om han klarar ridningen. Han är 5 år men har inte...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Corban
·
Träning Min hbl kille kan bli väldigt stark när jag tömkör om han har en av sina piggelin dagar. i 9 fall av 10 går han kanon snyggt ;) Men för...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Myy
·
P
Träning Har nu försökt få tag på medryttare till min vbl valack, men så fort man nämner att han är varmblodstravare så är det helt plötsligt...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 386
Senast: jessivega
·
L
Träning Jag har en häst som har en ovana och det är att hon sparkar med frambenen, kan vara när man borstar henne eller när något går emot henne...
Svar
9
· Visningar
4 284
Senast: Linisen
·
Träning min lilla fd galoppör har gått med huvudet rätt upp hela sitt liv, så mkt att hon tillslut fick sådana spänningar att hon inte KUNDE...
Svar
12
· Visningar
897
Senast: flashlight
·
Ridning Rider ni lätt eller inte. Varför och varför inte? Jag har fått anledning att tro att AR ryttar inte gör det, är det så? /T
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 104
Senast: Johannnaa
·
J
Träning Jag vet inte om denna tråden ligger rätt men jag testar här =) Jag har ett varmblod som jag håller på att rida in. har inte kommit så...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: Julle_bull
·
U
Träning har haft en liten bråkig period med min nya häst. han har testat mej på precis allting..underbar va han i början men nu har han kommit...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: CaliforniaSwed
·
Ridning Fick hem den länge efterlängtade kapsonen förra veckan. Det första som slog mig var den tråkiga finishen med tanke på priset. Tre...
Svar
15
· Visningar
1 494
Senast: Corminta
·
S
Träning Hej! Jag har ett varmblod på 7 år spm startat på travet. Han är mjuk och fin i mun å vi har tränat lc dressyr, vi har oxå börjat öva...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: Mirre
·
Träning Tänkte bara höra hur ni hanterar hästar som är besvärliga att få i avmaskningsmedel? Min pålle hatar verkligen maskmedel och gör i...
2
Svar
23
· Visningar
5 606
Senast: meodeo
·
E
Träning Hej jag har ett ganska så stort problem som jag undrar hur jag ska gå till väga med? 1 km från vårat stall står det en travarhingst på...
Svar
9
· Visningar
990
Senast: Mia_R
·
B
Träning Skitbra att hästen är orädd och stabil MEN det fungerar sämre när jag ska ryta till åt henne. Spelar ingen roll om man daskar till...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Sipidan
·
Ridning Vi fortsätter med handdiskussion, men nu med fokus på likheter och skillnader mellan den tyska och franska skolan, vilka jag upplever...
2
Svar
36
· Visningar
3 119
Senast: Lusidor
·
S
Träning Jo, nu är det så att jag återigen köpt en egen häst. Efter att tidigare haft en och varit medryttare innan det. Iallafall så har jag nu...
Svar
9
· Visningar
1 093
Senast: Snoken
·
A
Ridning Jag undrar om det finns uppfödare av kallblodstravare som inriktar sig särskilt på barockridning. Jag antar att de flesta inriktar sig...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 993
Senast: Lusidor
·
Träning Jag har funderat fram och tillbaka i flera veckors tid nu inför vintern, men kan inte komma fram till ett beslut om vad som är bäst att...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 633
Senast: Sonic76
·
P
Ridning Jag undrar hur detta uppnås vid longering. Är det något hästen själv hittar samtidigt som den hittar sin balans eller finns det sätt för...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 159
Senast: Lusidor
·
M
Träning Någon som sett videon med detta namn? Vad tyckte ni om den?
Svar
1
· Visningar
694
Senast: superbusan
·
A
Träning Mitt problem är väl eg inte hästhantering utan hur människor i stallet ser på hästhantering av andras hästar. Har nyligen flyttat en av...
2
Svar
32
· Visningar
2 623
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp