D
Dignity
Sv: Broddar i hagen vintertid??
Jag har mina hästar i samma hage och alltid 4 brodd i varje sko hela vintern
Jag har mina hästar i samma hage och alltid 4 brodd i varje sko hela vintern
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag undrar hur ömma era hästar är i senorna efter en hel vinters broddning dom mår nog inte bra ska ni se . nä det hade jag aldrig gjort mot min häst , jag har sätt hästar med brodd som dom fått slakta efter mycket brodd användande
jag undrar hur ömma era hästar är i senorna efter en hel vinters broddning dom mår nog inte bra ska ni se . nä det hade jag aldrig gjort mot min häst , jag har sätt hästar med brodd som dom fått slakta efter mycket brodd användande
jo dom har haft brodd dagligen blivit halta arbetat på detta länge ryttaren har ej märkt heltan och så var det försent jag har bara varit med om mina erfarenheterr och ni era ni blir så veldigt sura när man svarar äter ni tagtråd eller
kimsan;6780667 jag tycker synd om era hästar men ni gör som ni vill och jag gör som jag vill . jag svarar bara på min erfarenhet. [/QUOTE skrev:Först undrar du hur ömma ”våra” hästar är i senorna – med våra antar jag att du menar hästar som går med broddar?
För att försöka svara på den frågan kan jag säga att jag har haft alla mina hästar broddade (utom shettisen som går oskodd) och ingen av dom har haft ömma senor.
Jag har jobbat på ridskola där alla hästar varit broddade – och ingen av dom har haft ömma senor.
Sen påstår du att ”våra” hästar inte mår bra – vad har du för belägg för det?
Sen berättar du att du sett hästar som har behövt slaktas efter att ha använt brodd – låter synnerligen konstigt i mina öron.
Vad har hänt då? Hur många sådana hästar känner du till?
Jag och många med mig tycker att det du säger låter väldigt konstigt – antagligen därför att vår erfarenhet säger något helt anat än vad du säger.
Men – jag är inte den som inte är intresserad av att lära mig nya saker. Så snälla du – kan du inte förklara för mig VARFÖR det är skadligt att använda brodd?
Dvs – VAD är det som händer med hästen när man använder brodd som är skadligt? Vilken typ av skada riskerar hästen att få?