Frågor till alla medryttare!

Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

Peppar - 170 cm, 7 år, halvblod/fullblod. Grundriden men en tjej (mkt bättre än mig) utbildar honom när hon rider honom. Jag rider mest i skogen men lite på banan ibland.

Mynta - 165 cm, 5 år, halvblod. Mindre grundriden, tjejen utbildar henne också, jag luffar på... :rofl:


2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

3-4 dagar beroende på skola, skada, sällskap...

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

500 kr /månaden + lite träning då och då.

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

ABSOLUT!

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

Insläpp-utsläpp, fodring, mockning och ridning.

6.Får du tävla och träna för tränare?

Ja men jag vill inte tävla... har inga nerver till det! Träna får jag göra hur mycket jag vill! :crazy:

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

sen i mitten, slutet av juli.

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

annons på bukefalos

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

Ja, vissa meningskiljaktigheter finns men dem går alltid att lösa.

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)!

Vill men kan inte. Nån gång så ska ni se vilka vackra hästar det finns! :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Frågor till alla medryttare!

Här kommer en bild på mig och min medryttarhäst, en mörk eftermiddag innan vi skulle ge oss ut i skogen:

204816174paKxOb_ph.jpg


:love: :love: :love: :love:
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

man ser reflexerna betydligt mer än hästen, men de var ju fina ;)
lyser upp bra :D
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

Haha jo jag vet, men det var den enda bilden jag hade inlagd på datorn :D.
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
Jag rider en valack på 7år.Zeke som han heter är en fux med bred bläs å vita tecken på benen..å han är en D-ponny på 144cm.. skiitaläcker.. :love: Zeke är inte så mykke utbildad än men ska in på min första träning me han imån.. hoppning i ridhuset :banana:

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
Ja oftast e de väl sex dar i veckan å nu på loven så blir de sju dar :D

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Betalar 500:-/månad men de e endast för tre dar men så får ja rida han flera dar om ja hjälper till me annat i stallet..

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
Självklart..

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
SKa ja rida han tre dar så behöver ja bara hämta från hagen rykta,sadla rida å sen släppa ut igen.. men ska ja rida flera dar som ja gör så ska vi hjälpa till att mocka utfodra ja allt som behövs göra i stallet..

6.Får du tävla och träna för tränare?
Jupp de får ja.. inte bara på Zeke min medryttarhäst utan även nån av de andra ponnierna i stallet om ingen annan vill.. ska börja träna hoppning redan imån..

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Ja i ca 2 veckor eftersom han inte har gått att rida utan han stod mesta av tiden på bakbena men nu så går han å rida.. men ja har vart medryttare på andra hästar i samma stall..

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Ägaren jobbade på ridskolan ja red innan.. men så fick hon eget stall å behövde medryttare så då börja ja rida hos henne istället :bow:

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Jättebra..

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se !
Har men kan inte lägga in.. :p
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

Ett Engelskt Fullblod på 11 år. Vet inte riktigt hur hög han är, mellan 160-165 kanske. Han har gått lopp i sin ungdom men går nu som fritidshäst. Fungerar bra i både dressyr och hoppning och gör alltid sitt bästa.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

Just nu är det 3 ggr i veckan, men det är väl tänkt att det framöver ska bli 2ggr

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

400 kr i månaden

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

Jajemännsan!

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

Motionerar, mockar, fodrar, pysslar med pållen, fixar mat till dagen efter

6.Får du tävla och träna för tränare?

Det har inte varit aktuellt ännu, men jag tror inte det ska vara några problem.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

Sen i sommras, i ca ½ år

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

Hittade annonsen här på buke

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

Jag trivs jättebra med ägaren. Vi pratar om saker som rör hästen och hon frågar mig om hur jag tycker häster mår, fungerar mm
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.


2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?


3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?


4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?


5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?


6.Får du tävla och träna för tränare?


7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?


8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?


9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?


10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)!






1.Den ena är en varmblodsvalack på 16 år 164 mkh, grundutbildad men väldigt omusklad.

Den andra är en halblodsvalack på 6 år 165 mkh, vet inte utbildningsgrad men han är regelbundet tränad av en instruktör samt lektioner för tränare i mvs dressyr lite då och då. Han är även hopptävlad, vet ej vilken klass men det ska ha gått bra iaf :)


2.Varmblodet 2 ggr/veckan
halvblodet 3ggr/veckan


3.nej inte för nån

4.--

5.Varmblodet: mocka, ta hand om nästa dags foder, borsta , rida
halvblodet: mocka hans box och hans systers eller mammas, borsta , rida

6.Varmblodet får jag träna men det har inte gått så långt än och han ska säljas

Halvblodet skulle jag säkert få om jag frågade

7.Vbl ca 1 månad
hbl ca 1 vecka :bump:

8.jag åkte ut till stallet och frågade. Båda står i samma stall. fick reda på att vbl behövde hjälp först och sedan hbl.

9.Båda relationerna är mycket bra. Känner mig verkligen välkommen utav alla i stallet :bump:

10.Har tyvärr ingen än men jag hoppas att det kommer. vbl är helt brun utan tecken, blir lite röd nu när vinterpälsen kommer. Hbl är mörkbrunt med en mkt bred bläs, nästan en lyckta
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

Här kommer ännu en bild på min underbara medryttarhäst och vän :love::

210495965imfmXL_ph.jpg
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

åh, vilken vacker bild!

jag lyckas aldrig ta några bra bilder på pållen. :(
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

Ett 22-årigt halvblod på 163 cm. Valack, utbildningsgrad runt LA dressyr och LB hopp skulle jag tro.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

Onsdag och söndag.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

600 kr i månaden alltså 75 kr/gång.

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

Ja.

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

Mocka, rykta, fodra, rida.

6.Får du tävla och träna för tränare?

Tävla får jag inte. Träna för dressyrtränare får jag. Får inte hoppa med honom.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

Sedan i början av juli. Nästan exakt 4 månader.

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

Via annons på Buke.

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

Den fungerar.

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se.

Heulwen
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

Ååh, vilken fin häst och vilken fin bild :love: !
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

De som jag rider någorlunda regelbundet är: 8 årig vallack, 168, LA dressyr LB hopp. 14 årigt sto, 174, Msv dressyr LA hopp. 4 årig vallack, 165, LC/LB dressyr hoppad ca 80 cm. Alla dess sv.h. Arabvallack, 9 årca 155, LB/LA dressyr LB hopp. Och ett 11 årigt sto, ca 167, korsning m. mycket fullblod, LA/Msv dressyr och 1,40 hoppning.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?

Rider oftast 1-2 per dag, alla dagar i veckan.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?

betalar inget, får betalt av två ägare :bow:

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

...

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?

Lite olika, ibland bara rida, men för det mesta göra mat, mocka osv. också.

6.Får du tävla och träna för tränare?

Ja

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?

Från 2 år till 2 månader

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?

Blivit tillfrågad

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?

Jättebra

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se!

Har inga bilder uppe på internet (ingen digitalkamera) :cry:
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad. Jag rider en new forest (maxad d-ponny), fem år, och enbart grundriden. egensinnig som få och med en ganska kompakt kropp, men han är ju för go ändå :love: :bump:

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen? jag får vara där hur ofta jag vill, bara jag ringer först, men det blir väl ungefär tre/fyra ggr i veckan.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång? nej, ingenting :bow: :smirk:

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar? -----

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare? jag behöver bara rida. jag har koll på att kalle mår bra i benen och att det inte är nåt fel på honom, och så har jag såklart ansvar för att utrustningen är okej och att jag städar efter mej, men inget mer :banana:

6.Får du tävla och träna för tränare? jag hade nog fått, eftersom vi har tillgång till både transport och tränare. men kalle gillar inte att gå på ridbana, så vi mullar mest runt i skogen. en gång i veckan åker vi till ridhuset och segar runt, men det är inte så.. seriöst..

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen? sen i mars. åtta månader!? hjälp, vad tiden går fort! :p

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...? satt en lapp på ica i min by, så jag ringde och fick komma och provrida. det visade sej vara min gamla mellanstadielärares dotter som ägde hästen. lite kul sådär.

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra? jättebra! josefin är så BRA och har lärt mej så mkt!

{ECCDE836-72B5-49A7-8E50-96D9A1B71937}.jpg
kalle och jag i hagen, påsättning av grimma, därav lite konstig.. pose ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Frågor till alla medryttare!

Rosenblad skrev:
1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
6.Får du tävla och träna för tränare?
7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)!
1. Halvblod, född -96, hoppstam, ca 160cm (lite mer). Mycket duktig hoppare, vinner och placerar sig lokalt men ingen har riktigt tid att tävla honom så hans fulla kapacitet kommer inte riktigt fram...
2. Bara en just nu men ibland blir det fler om andra inte kan. Kanske utökar jag det till två/vecka såsmåningom, tror de bara blir glada över mer hjälp. Red 2 eller fler/vecka förr.
3. Började med att betala 100:-/gång vilket jag tyckte var helt OK för en så fin häst, slippa ansvar för egen häst/betala för ridlektioner som jag inte var så sugen på... Men sedan länge betalar jag inget för jag hjälper till så mycket ändå. Tex tar hand om stall och andra hästar när de reser bort, mockar/fixar foder till andra hästar, fotar hästarna etc.
5. Att mocka, rida, fixa foder, städa lite i stallet (typ sopa), ta in/ut ur hagen. Dessutom, om det är "min" hästs dag att ge kvällsfoder/utsläpp på morgonen brukar jag givetvis göra det. De har nämligen schema som går efter hästarna.
6. Nej, inte tävla men det vill jag inte. Så var dealen från början, vet inte om jag skulle få tävla nu men jag har aldrig gjort det har ingen liscens och inget intresse av det heller. Vill heller inte träna för tränare, har någon gång varit med på ägarens lektioner men det var länge sen.
7. Väldigt till och från (pga resa och sjukdom) sedan 2001 men när jag är hemma och frisk sköter jag mitt åtagande så väl jag bara kan.
8. Jag satte in en annons på Buke tror jag det var och fick svar. kunde inte ha hittat en bättre häst!
9. Jättebra! hon är oftast i stallet när jag är där men har ej tid att rida själv.
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

Paint sto, 7år, grundriden i western

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
två till tre, önskar att jag hann mer men jag har en egen häst också.

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Nej

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Ingenting, brukar mocka ändå om inte ägaren redan gjort det för att vara snäll, jag är så himla glad att jag får rida henne så jag nästan skäms

6.Får du tävla och träna för tränare?
Har inte frågat, har nog inte tid ändå tyvärr

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Ca två månader

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Kontakter, sambons mammas arbetskamrat

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Jätte bra, hon har två hästar så vi rider ut tillsammans ibland och hon är jätte trevlig och snäll jag får ju göra vad jag vill, behöver inte betala eller göra något stalljobb.

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se :)![/QUOTE]
Tyvärr har jag ingen just nu
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.

Liten Bruksnordis på 1.45 cm i mkh. 18 år gammal enbart gått för vagn fram tills för ett år sedan.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
3-4 dar i veckan

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
Nej

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
Att ta hand om hästen och mocka lite hage då och då.

6.Får du tävla och träna för tränare?
Tränar för tränare regelbundet.

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
i snart 1 år

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
Kontakter, kännt hästen i 10 år

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
Vi tänker likadant vad det gäller hästar.

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se !
titta på avataren, det är pållen
 
Sv: Frågor till alla medryttare!

1. Vad är det för häst du rider? Berätta gärna ras, ålder, mkh och utbildningsgrad.
*Arab/varmblods korsning,5 år, ca 152 cm.

2. Hur många dagar i veckan är du hos hästen?
* Lite som jag vill :bow:

3. Behöver du betala något? Kostnad per gång?
* Nja, lägger till pengar för spån och lite mat...

4. Om ja, tycker du att du får 'valuta' för det pris du betalar?
* ABSOLUT!!!

5. Vad ingår i dina stallrutiner som medryttare?
*Jag ska mocka, borsta och rida, "laga mat" + övriga stallsysslor.

6.Får du tävla och träna för tränare?
* Jajamen!! :) :bow: .

7. Hur länge har du varit medryttare på hästen?
* 1 år

8. Hur hittade du hästen? Via annons, genom kontakter...?
* Ägarens syrra tipsade mig.

9. Hur är relationen till hästens ägare? Fungerar det bra?
* Kanon! Umgås även "privat" numera....

10. Ingen fråga, men lägg gärna in en bild på dig och din medryttarhäst. Alltid kul att se !

http://community.webshots.com/photo/141184384/141184861IoezRv
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 253
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 726
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 014
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp