De funkar inte!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare rickardsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 924
R

rickardsson

Jag rider för en ridlärare men vi funkar bara inte tillsammans allt blir fel hela tiden. Tycker ni jag ska byta till en ridlärare jag funkar med eller hur ska jag göra? Kanse rida för två stycken, men det kan ju bli jobbigt om dom säger olika saker. Hur ska jag göra?:confused:

Sv: De funkar inte!

Ja, det kan vara svårt. Men tycker du att det blir fel för sättet h*n lär ut på är fel, eller DET h*n lär ut, osv. Tänk efter vad det är som känns fel och säg det:D

/EnWisa

Ja det har jag försökt göra men hon är lite tjurig av sig och tror bara att hon har rätt och ingen annan:mad:

hmmm vi har en tränare som kommer upp till oss ibland i och med att vi ingen egen ridlärare har och det HAR varit stort intresse för att rida för denna tränare men nu har folk börjat droppa av.
så jag FRÅGADE dem som har hoppat( 14-15 åringar som inte säger såå mycket:smirk: ) av då sa dom att det var för dyrt och att man inte lär sig något på en timme.:confused:
ska väll tilläggas att denna tränare kommer upp endast en gång i månader och ibland kan det gå mer oxå i mellan:crazy: :crazy:.
men nåå jag menar jag rider för denna tränare plus två till och från varje lektion så tar jag med mig någonting.

så jag tycker du ska gå till din ridlärare och säga som saken är:smirk: eller rida för en anna oxå och gör som jag

Kan du byta tränare så tycker jag att du ska göra det. Det är viktigt att personkemin stämmer och att det känns bra.

byt!
stämmer dte inte så stämmer det inte, du ska inte slösa dina slantar på att rida för en ridlärare du inte fungerar ihop med, du lär dig ingenting.. byt helt och hållet..

Byt!
RIda för en tränare som man inte funkar med är meningslöst och kommer bara leda till att både du och hästen tröttnar.

Självklart ska du byta. Man funkar inte ihop med alla tränare, så är det bara. Ibland är det personkemin som inte klickar, ibland är det inställningen till ridningen.

Det finns fler tränare, så försök hitta någon som du trivs med i alla avseenden.

Man rider ju för att det är roligt!

Byt tränare! En person som kanske är helt superbra tränare för en person kanske inte alls funkar med en annan.

Det är alls inte ovanligt.

Men tala gärna om för din tränare att du tänker byta. Det är ärligast.

Och tala också om att du byter för att du inte tycker att det inte funkar mellan just er två.

Liknande trådar

Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: Emma-pemma
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 675
Senast: cewe
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: Edla
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 043
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka