Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hej! Min 1 1/2 åriga fullblodshingst kom hem för några veckor sen från hingstbete då han betedde sig precis som innan sommarbete...
Svar
9
· Visningar
1 337
Senast: Nekifynn
·
Träning Någon som har tips på vad man gör med en sådan häst? Han går snällt in i transporten och står stilla medans man stänger. Står sedan...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: ardnasgrebsrof
·
B
Träning Hej! Lägger tråden här och hoppas få några kloka svar av er... Har en shettis som är snäll och go och jättesöt:love: Han är inte så...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: PonnyBus
·
Träning Ska försöka dra allt lite snabbt så det inte blir så invecklat. Har en 8 årig islandsvalack som kom från island förra året, då var...
Svar
17
· Visningar
1 131
Senast: Hjartagna
·
H
Träning Hej!! Vad är en Equiterapeut ? Är det en vanlig hästmassör? Använder du Equiterapeut / hästmassör till din / dina hästar...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: Mitrolle
·
E
Träning Hur bra fäste på is/snö har egentligen hästar som går barfota? I hagen upplver jag att de klarar det bra men hur är det när man rider...
Svar
12
· Visningar
1 165
Senast: kimsan
·
F
Träning Hej! Jag rider på en ridskola där de har en jättedum ridskolehäst, han är jättebra att rida men hur sur som helst i stallet! :devil...
2
Svar
23
· Visningar
2 708
Senast: Fannyyy
·
P
Träning finns det någon som har en ponny som min? förmodligen. han är något fruktansvärt het och lättstressad. har ni några bra tips om hur man...
Svar
12
· Visningar
1 302
Senast: Silly
·
M
Träning Tänkte kolla med er bukare vad ni anser som bäst i sadelväg. Jag håller på att omskola min vallack från travare till ridhäst. han är...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: Zuzzi
·
B
Träning när jag sitter upp :crazy: hur lär jag henne det? tycker att hon bortde ha lärt sig det nu, hon är 8 år och mycket välriden men stå...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Maran
·
C
Träning Har en shettis tio år men ej så mycket riden de senaste åren. Vi tänker bygga upp hennes muskler men vill ha gärna ha tips på hur vi ska...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: Linn_89
·
Träning Jag har ett nordissto på 9 år, som jag haft i ett år nu. Hon hade inte blivit riden på 3 år, och var överviktig, när jag hämtade henne...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Panter
·
Träning Hur gör ni? Är alla lika petiga som mig? Varje vinter håller jag på att bli galen på att brodda av och brodda på. Jag är extremt rädd om...
2
Svar
25
· Visningar
2 327
Senast: ulle.j
·
A
Träning Jag var häromdan och tittade på en kompis som red lektion. jag blev jätte chockad när jag såg att 7 av 8 ryttare red på (enligt mig)...
2
Svar
22
· Visningar
2 070
Senast: Degree
·
M
Träning Jag undrar om det finns någon bra övning där man kan träna galoppfattningar och avbrott? Den ska helst passa alla åldrar :D Jätte...
Svar
4
· Visningar
2 095
Senast: Degree
·
C
Träning Vart går gränsen egentligen vid djurplågeri? jag måste fråga eftersom jag har blivit anklagad för just det. :confused: :crazy: Och ja...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
24 336
Senast: CrazyMia
·
Träning Hej på er! Kan ni dela med er av era egna erfarenheter av hästar som varit oroliga i släpet och sedan lugnat ner sig. Hur har ni...
2
Svar
28
· Visningar
4 194
Senast: FUNNY
·
M
Träning Håller på att drilla min 2,5 åriga nykommling, vi håller nu på med att lyfta bakhovarna. Problemet är att hon är så "visspig":D med...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: YeahRight
·
Träning Hur går man tillväga för att lära hästen galoppfattning när man tömkör? Vilka hjälper ger man?
Svar
13
· Visningar
1 512
Senast: Thora
·
Träning Är era hästar ute när det blåser 15 sekundmeter eller mer? Vette tusan om de ska få stå inne i morgon då det ska blåsa en hel del och de...
2
Svar
20
· Visningar
2 608
Senast: Flummflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp