S
Serioko
Jo, nu är det så att jag återigen köpt en egen häst. Efter att tidigare haft en och varit medryttare innan det. Iallafall så har jag nu köpt ett fyraårigt halvblodssto, jättetrevligt i övrigt. I stallet är hon relativt lugn. Hon är inte så mycket hanterad innan jag köpte henne (för ca 3 veckor sedan). Men hon är inriden och så, men hon hade stått i en månad innan jag köpte henne, så jag har börjat sätta igång nu.
Mitt problem är då att jag inte kan leda henne i grimma, eftersom att hon både bufflar på mig och är jättesvår att hålla. Hon rusar rakt fram och dyker ner och äter, jag har löst det genom att dra (fel?) upp huvudet och backa tillbaka henne till utgångsläget och sedan börja om. Men det hjälper inte så jättebra. Och jag vill gärna ha lite tips på hur jag ska lära henne att ledas i grimma, den tidigare ägaren ledde henne i träns helatiden.
Vad ska jag göra? några tips?
Mitt problem är då att jag inte kan leda henne i grimma, eftersom att hon både bufflar på mig och är jättesvår att hålla. Hon rusar rakt fram och dyker ner och äter, jag har löst det genom att dra (fel?) upp huvudet och backa tillbaka henne till utgångsläget och sedan börja om. Men det hjälper inte så jättebra. Och jag vill gärna ha lite tips på hur jag ska lära henne att ledas i grimma, den tidigare ägaren ledde henne i träns helatiden.
Vad ska jag göra? några tips?