Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Knapplån
På den häst som stod på ridskolan här funkade det väldigt bra att stå kvar och inte göra ett dugg på sådär 30 sek. Då åkte bakbenet ner, öronen kom fram ur manen, hästen makade sig försiktigt åt sidan och vände fram huvudet och såg väldigt nyfiken ut.
"Va, kommer du inte för att bråka med mig???"
Tyvärr tror jag inte det är en universalmetod, men det är ju rätt enkelt och ofarlig att testa...
jag skulle bli väldigt beklämd över att en ridskole häst uppenbart är så sliten och trött på folk att den reagerar så vid närmandet av ännu en människa.
Riktigt bidragande, de som anser att man lappar till den i en sån situation, till att hästen blir ännu piggare på att umgås med folk.... (ironi).
Jag skulle nog inte rida hästen som så tydligt visar att den inte vill.
jag skulle bli väldigt beklämd över att en ridskole häst uppenbart är så sliten och trött på folk att den reagerar så vid närmandet av ännu en människa.
Riktigt bidragande, de som anser att man lappar till den i en sån situation, till att hästen blir ännu piggare på att umgås med folk.... (ironi).
Du ska gå in till en ridskolehäst som står i spilta. Du smackar på den för att tala om för den att du kommer in, den flyttar då rumpan så att du inte kommer in. När du ändå tar ett steg framåt lyfter den bakbenet mot dig. Vad gör du?
Skulle vara kul att höra hur ni skulle agera i denna (verkliga) situation!