Avmaskning

Sv: Avmaskning

Mitt tips är att fylla en gammal avmaskningsspruta med äppelmos och ge det till hästen då och då. Hästen kommer att tigga om avmaskningssprutan.
Lasse

Den är bra bättre att förebygga ,detta ska jag jobba med trots att jag inte har några speciella problem ..

Mvh miaa
 
Sv: Avmaskning

När jag haft en häst som är svår att avmaska har jag gröpt ur ett äpple och sprutat in maskmedlet i äpplet. Har funkat jättebra.
 
Sv: Avmaskning

Tänkte bara höra hur ni hanterar hästar som är besvärliga att få i avmaskningsmedel? Min pålle hatar verkligen maskmedel och gör i princip allt för att komma undan. Fast när sprutan väl är inne i munnen så står han hyfsat still. Har ni några bra tips och knep att dela med er av?

Kolla in denna sida! Har själv funderat på att köpa en, har en ponny som inte alls gillar avmaskningen!!
http://www.horseway.se/easy1.htm
 

Liknande trådar

Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt...
2
Svar
35
· Visningar
3 240
Senast: Sar
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 188
Senast: Vicks
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: Lutten
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 886
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp