Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning jag satt och pratade med min vän om AR (som vi båda rider). vi har en i vårt stall som påstår att hon rider Ar, men vi börjar tvivla på... 2
Svar
25
· Visningar
2 219
Senast: cristobal
·
P
Träning Hej. Jag rider en 6 årig D-ponny som har dåligt med muskler.. han har väldigt kort hals och när han kom gick han alltid med huvvet...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: PonnyBus
·
Träning Jag har en häst på foder tillsammans med en annan tjej. Det är ett 15 årigt sto. Vi har haft henne sedan i maj i år. Vi har kämpat...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Ella_99
·
E
Träning Vad skall en 4åring kunna ? Har suttit o funderat på detta. Blir inte riktigt klok. Om man kollar på 5åringar i Falsterbo o så... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 076
Senast: mårran
·
C
Träning Jaha då försöker jag igen!!! :crazy: Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 493
Senast: BeastieBabe
·
T
Träning Mitt sto har börjat bråka när vi rider ut själva. Jag känner direkt när det är på g, eftersom hon liksom reser ryggen, höjer huvudet och... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 077
Senast: _pirate
·
T
Träning Har tänkt på en sak. Hur kommer det sig att vissa hästar är så sura?? finns en 2 hästar i vårat stall som verkligen är sur jämt.Har... 2
Svar
25
· Visningar
3 426
T
Träning Om att: Slå hästen Skrika till hästen Andvända sporrar/spö. Rycka i grimskaftet O annat som tycks olika av alla. Vad är ok... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 655
Senast: Attlid
·
Träning Någon som har tips till mig? Jag har en unghäst som är något bakskygg..... Skulle bli glad för lite tips och råd om hur ni tränat bort...
Svar
12
· Visningar
1 610
Senast: zillax89
·
A
Träning Har ni några tips på saker man kan hitta på för att bli 'ett med hästen'? Jag rider ett 11 år gammalt korsningssto, arabiskt...
Svar
17
· Visningar
1 668
Senast: Kalmar
·
L
Träning Hej! Min 1 1/2 åriga fullblodshingst kom hem för några veckor sen från hingstbete då han betedde sig precis som innan sommarbete...
Svar
9
· Visningar
1 372
Senast: Nekifynn
·
Träning Någon som har tips på vad man gör med en sådan häst? Han går snällt in i transporten och står stilla medans man stänger. Står sedan...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: ardnasgrebsrof
·
B
Träning Hej! Lägger tråden här och hoppas få några kloka svar av er... Har en shettis som är snäll och go och jättesöt:love: Han är inte så...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: PonnyBus
·
Träning Ska försöka dra allt lite snabbt så det inte blir så invecklat. Har en 8 årig islandsvalack som kom från island förra året, då var...
Svar
17
· Visningar
1 156
Senast: Hjartagna
·
H
Träning Hej!! Vad är en Equiterapeut ? Är det en vanlig hästmassör? Använder du Equiterapeut / hästmassör till din / dina hästar...
Svar
4
· Visningar
1 093
Senast: Mitrolle
·
E
Träning Hur bra fäste på is/snö har egentligen hästar som går barfota? I hagen upplver jag att de klarar det bra men hur är det när man rider...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: kimsan
·
F
Träning Hej! Jag rider på en ridskola där de har en jättedum ridskolehäst, han är jättebra att rida men hur sur som helst i stallet! :devil... 2
Svar
23
· Visningar
2 786
Senast: Fannyyy
·
P
Träning finns det någon som har en ponny som min? förmodligen. han är något fruktansvärt het och lättstressad. har ni några bra tips om hur man...
Svar
12
· Visningar
1 330
Senast: Silly
·
M
Träning Tänkte kolla med er bukare vad ni anser som bäst i sadelväg. Jag håller på att omskola min vallack från travare till ridhäst. han är...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Zuzzi
·
B
Träning när jag sitter upp :crazy: hur lär jag henne det? tycker att hon bortde ha lärt sig det nu, hon är 8 år och mycket välriden men stå...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31