Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Vad tycker ni om ridskolor som låter hästarna vara ute ca 2,5 timme varje dag. Sedan går 3-4 lektioner på eftermiddagen? Små trånga...
Svar
13
· Visningar
1 206
Senast: josse__
·
M
Träning Vad för bett ska jag använda på min 4 åring när jag rider. Han är väldigt snäll och okomplicerad ¨så vilket bett är bäst att använda...
Svar
19
· Visningar
1 424
Senast: orcide
·
W
Träning Fick ta bort min älskade häst i Söndags:cry: ,får låna ett sto nu som är 9 år och fölade för 5 månader sedan.Hon har inte blivit riden...
Svar
2
· Visningar
1 078
Senast: Kiickan
·
Träning Vilket finger har du närmast hästens huvud när du leder den i grimma och grimskaft? Alltså vilket håll går grimskaftet genom handen?
2
Svar
20
· Visningar
1 488
C
Träning Hej! Jag tycker att det är fel av många att använda spö. Spöet är för mig inte tillför att få hästen att gå snabbare eller för att...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 204
Senast: tjohej
·
A
Träning Den 20 Juli 2006 föddes Wilda, vårat underbara mirakel. Redan efter någon timma var hon uppe på benen i boxen och sprang runt och...
2
Svar
33
· Visningar
3 647
Senast: Attlid
·
E
Träning Kanske att denna tråd hamnar fel? Min häst äter upp all sin halm i boxen. Han har ett hö nät med halm att pyssla med, får mycket...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Vinja
·
Z
Träning Okey, jag har nu ett femmånader gammalt föl (hingst) här hemma som var en ren :devil: när han kom ut ur lilla mamma, efter två dagar kom...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: zillax89
·
P
Träning Jag har fått ett litet problem med min häst. Galoppen har alltid varit den lättaste gångarten att rida henne i. Men nu har jag fått...
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: Pi Pi
·
R
Träning Nån mer än min häst som kör värsta "racet" i hagen. Några ggr. i veckan får min häst "flirpen" o galopperar runt som en galning i...
2
Svar
23
· Visningar
2 983
Senast: syrran
·
M
Träning Jag läste i en hästbok (fr 1998) och blev lite förbluffad. Det står bland annat: *De flesta hästar mår bra av två-tre timmars...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
13 381
Senast: Ramona
·
S
Träning Vaad ska man göra åt en bockig häst. Verkar glad och så den har inte ont.. hur får man den att sluta.. ?? Någon som har tips på hur man...
Svar
11
· Visningar
2 768
Senast: sysh
·
E
Träning jag har ett problem med mitt varmblod, 4 år. hon är hur snäll som helst att hantera och inte rädd för något speciellt. förutom en grej...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Kockan
·
H
Träning Flytta gärna tråden om den ligger fel... Idag efter hoppträningen så började hästen att skrapa med framhoven o sen typ satte hon sig...
2
Svar
27
· Visningar
2 220
Senast: hoppla
·
Träning Min häst blev tyvärr tvungen att operera bort vänster öga för drygt två veckor sedan :( Hon har nu varit hemma i snart två veckor och...
Svar
6
· Visningar
2 079
Senast: Judo_
·
C
Träning Hej! Jag har en halv unghäst på 6 år som inte är riktigt utbildad. Hon har vart hos en ägare där det gick bra och hon gick på tygeln...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: CCorneliaa
·
L
  • Låst
Träning Jag vill gärna veta hur man lägger upp bilder här på trådarna . Skulle vara väldigt tacksam om någon ville hjälpa mig! Tack :bump:
Svar
1
· Visningar
688
Senast: IngelaH
·
F
Träning idag när ja va ute och red så mötte vi en läskig stol. hästen blev rädd..började takta åt sidan och backa o sånt, så ja satt av och...
Svar
7
· Visningar
879
Senast: avslutat medlemskap
·
Träning jag har i två år försökt fördjupa mig i och använda mig av NH-metoden när jag hanterar hästar. för det mesta har alla "problem" lösts...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 825
Senast: PalteDoben
·
C
Träning Hej alla! Har några frågor som jag skulle vilja få svar på! Har köpt en ny häst nu för 2veckor sedan! Han är sju år och VÄRLDENS...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: VeryGirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp