VAd kan man begära att sin 4åring kan ?

Sv: VAd kan man begära att sin 4åring kan ?

Tack för din kommentar. Blev lite full i skratt åt mig själv i fredags när jag red för min tränare. Hon tyckte det var dags för oss att börja rida svag öppna och där satt jag och tänkte på vad jag hade skrivit i den här tråden. :angel: Nu har vi börjat känna lite på öppnan och det går över förväntan. :bump:
 
Sv: VAd kan man begära att sin 4åring kan ?

seriøsare dressyr ??
dressyren ær ju stommen i allt.
Nej, markarbete är stommen till allt. Att hästen lyssnar på hjälper och att den fungerar i den ridningen man vill ha den till.
Seriösare dressyr är när man aktivt tränar och tävlar dressyr. Jag vet många fina tävlingshästar i hoppning som aldrig sett en dressyrtävling...eller ens en riktig dressyrträning.
 
Sv: VAd kan man begära att sin 4åring kan ?

He he där ser du, ni var längre kommna än vad du själv trodde :D
Lycka till!
 
Sv: VAd kan man begära att sin 4åring kan ?

Jag blir helt förtvivlad. :D

Inte så att ni har fel, ni har någon poäng allihopa. :idea: Men min 4-åring går rakt fram i skritt trav och galopp, stor böjda spår i trav, kan ej fatta galopp och defenitivt inte galopera lugnt. Vi tränar på att stå stilla och att bromsen ska fungera. :eek: Ny köpte ju jag henne nyss iof, men jag har inga planer på att "ta igen" det hon itne kan, hon får vara ett år efter hela sitt liv helt enkelt. :D
 
Sv: VAd kan man begära att sin 4åring kan ?

Hej kompis, inte ska du vara förtvivlad. Jag har ju inte heller kommit särskilt långt. Jag har tex. knappast inte ridit på en ridbana. Skulle inte tro att min häst gan galoppera på en volt, har inte ens provat.

Jag kör mitt eget race så att säga och gör det som jag tycker känns kul och som hästen tycker är kul. Just nu är inget kul (tycker jag) när det bara regnar och regnar hela tiden, vi har helt enkelt tagit en liten paus.

Dom blir nog färdiginridna ändå vad det lider förhoppningsvis ska dom ju leva i många år till, vi har gott om tid. Kör på som du vill du med.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 201
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 236
Senast: MML
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 215
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 656
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp