M
miss_sixty_
Sv: DjurplÅgeri!!
oj jag menade inte att ha en glad smilies! jag skulle ta en sån här jag hatar djurplågare
oj jag menade inte att ha en glad smilies! jag skulle ta en sån här jag hatar djurplågare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tibra skrev:nån som läst nr 2 hästfocus.. där kan ni se djurplågeri iaf.. fyfan.. vad hemskt men i deras land är det ju normalt att hästarna ser ut sådär tydligen..
apocalypsze skrev:Hästarna i Etiopien? Jotack, läste det... fy faan för hur som såg ut, speciellt fuxen med den uppsvullna kotan. Vidrigt!
milly skrev:Ja det är sååå synd om dom stackarna. Tänk er att dom ska arbeta flera timmar/dag i SÅDANT SKICK!! Och utfodras bara EN gång per dag. Ingenstans att ligga ner, bara gyttja ju och det tror jag inte dom ligger ner mcyket på... om ALLS.
Halta och magra. Såriga....
Men vad gör man?!
apocalypsze skrev:Jaa, 900 kr ville de ju ha tydligen. Åka ner och köpa upp sig några! man skulle ju vilja...
milly skrev:Det finns så MÅNGA... köper man några finns det 100 till, minst. Det är inegn väg att gå, tyvärr.
Det är inte alls alltid människorna där nere VILL djuren illa utan de är illa tvungna att göra sådär.... Annars överlever dom inte själva! Det gör dom knappt som det är helelr ju. Några pengar över till veterinärvård, vila och mat till djuren finsn ju defitivt inte när man knappt har råd med sig själv.
Tyvärr tyvärr är det så i fattiga länder. Både djuren och männsikorna far illa av fattigdomen!
apocalypsze skrev:Jaa nu var ju det där med köpandet ironi eftersom det uppskattningsvis finns ca 600 sådana hästar i Etiopien vet inte om du har läst artikeln? Självklart måste de också överleva men att låta en häst beta varje dag skulle inte vara svårt för dom om man tittar på bilderna eftersom de bor vid "skog" och hade två hästar tillsammans i en "box". Jag är väl medveten om fattigdomen i världen och dess konsekvenser, men snälla läs artikeln innan du kommenterar!
milly skrev:Jag har läst artikeln. Vad skrev jag för dumt nu då, menar du?
Varför blir du så arg?
Jag fattade väl också att det inte var på fullt allvar du menade att åka ner o köpa en/några men fortsatte diskussionen i lite allvarligare ton.
Varför de inte släpper ut hästarna, ens en stund per dag, är en annan sak. Det vette sjutton varför dom inte kan göra det? kansek för att de inte har råd att sätta upp stängsel?
CrazyMia skrev:Jaha då försöker jag igen!!!
Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men min fråga lyder följade:
VART GÅR GRÄNSEN FÖR DJURPLÅGERI??
Här är en film följande som verkligen är djurplågeri.. har ni någon bild eller film som är med eller tveksamt så ta upp det så diskuterar vi..
OBS!! känsliga personer undanbes attt titta.. ej hästar med...
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med
Alltså jag fattar inte hur folk är kapabla till sånt här...
milly skrev:Ja det är sååå synd om dom stackarna. Tänk er att dom ska arbeta flera timmar/dag i SÅDANT SKICK!! Och utfodras bara EN gång per dag. Ingenstans att ligga ner, bara gyttja ju och det tror jag inte dom ligger ner mcyket på... om ALLS.
Halta och magra. Såriga....
Men vad gör man?!
det är bara så.. åååh! så jävla likt människan.
så otroligt hjärtlöst och elakt och det finns fan inte ord!
Herregud
Skulle fan vilja slänga in dessa karlar till levande tigrar/isbjörnar/lejon m,m
Så får de se hur det känns att smärtsamt bli dödad av någon som inte fattar hur deras uttyck av smärta är.