DjurplÅgeri!!

Sv: DjurplÅgeri!!

oj jag menade inte att ha en glad smilies! jag skulle ta en sån här :eek: jag hatar djurplågare
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Tibra skrev:
nån som läst nr 2 hästfocus.. där kan ni se djurplågeri iaf.. fyfan.. vad hemskt :( men i deras land är det ju normalt att hästarna ser ut sådär tydligen..

Hästarna i Etiopien? Jotack, läste det... fy faan för hur som såg ut, speciellt fuxen med den uppsvullna kotan. Vidrigt!
 
Sv: DjurplÅgeri!!

apocalypsze skrev:
Hästarna i Etiopien? Jotack, läste det... fy faan för hur som såg ut, speciellt fuxen med den uppsvullna kotan. Vidrigt!

Ja det är sååå synd om dom stackarna. Tänk er att dom ska arbeta flera timmar/dag i SÅDANT SKICK!! :crazy: :cry: Och utfodras bara EN gång per dag. Ingenstans att ligga ner, bara gyttja ju och det tror jag inte dom ligger ner mcyket på... om ALLS.
Halta och magra. Såriga.... :cry:
Men vad gör man?!
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Usch. Även om jag aldrig har päls på mig, stärker detta bara mitt argument. :cry: kommer bli vegetarian nu bara för det.
 
Sv: DjurplÅgeri!!

milly skrev:
Ja det är sååå synd om dom stackarna. Tänk er att dom ska arbeta flera timmar/dag i SÅDANT SKICK!! :crazy: :cry: Och utfodras bara EN gång per dag. Ingenstans att ligga ner, bara gyttja ju och det tror jag inte dom ligger ner mcyket på... om ALLS.
Halta och magra. Såriga.... :cry:
Men vad gör man?!

Jaa, 900 kr ville de ju ha tydligen. Åka ner och köpa upp sig några! :idea: :crazy: man skulle ju vilja...
 
Sv: DjurplÅgeri!!

apocalypsze skrev:
Jaa, 900 kr ville de ju ha tydligen. Åka ner och köpa upp sig några! :idea: :crazy: man skulle ju vilja...

Det finns så MÅNGA... köper man några finns det 100 till, minst. Det är inegn väg att gå, tyvärr.

Det är inte alls alltid människorna där nere VILL djuren illa utan de är illa tvungna att göra sådär.... Annars överlever dom inte själva! Det gör dom knappt som det är helelr ju. Några pengar över till veterinärvård, vila och mat till djuren finsn ju defitivt inte när man knappt har råd med sig själv. :(
Tyvärr tyvärr är det så i fattiga länder. Både djuren och männsikorna far illa av fattigdomen!
 
Sv: DjurplÅgeri!!

milly skrev:
Det finns så MÅNGA... köper man några finns det 100 till, minst. Det är inegn väg att gå, tyvärr.

Det är inte alls alltid människorna där nere VILL djuren illa utan de är illa tvungna att göra sådär.... Annars överlever dom inte själva! Det gör dom knappt som det är helelr ju. Några pengar över till veterinärvård, vila och mat till djuren finsn ju defitivt inte när man knappt har råd med sig själv. :(
Tyvärr tyvärr är det så i fattiga länder. Både djuren och männsikorna far illa av fattigdomen!

Jaa nu var ju det där med köpandet ironi eftersom det uppskattningsvis finns ca 600 sådana hästar i Etiopien :crazy: vet inte om du har läst artikeln? Självklart måste de också överleva men att låta en häst beta varje dag skulle inte vara svårt för dom om man tittar på bilderna eftersom de bor vid "skog" och hade två hästar tillsammans i en "box". Jag är väl medveten om fattigdomen i världen och dess konsekvenser, men snälla läs artikeln innan du kommenterar!
 
Sv: DjurplÅgeri!!

apocalypsze skrev:
Jaa nu var ju det där med köpandet ironi eftersom det uppskattningsvis finns ca 600 sådana hästar i Etiopien :crazy: vet inte om du har läst artikeln? Självklart måste de också överleva men att låta en häst beta varje dag skulle inte vara svårt för dom om man tittar på bilderna eftersom de bor vid "skog" och hade två hästar tillsammans i en "box". Jag är väl medveten om fattigdomen i världen och dess konsekvenser, men snälla läs artikeln innan du kommenterar!

Jag har läst artikeln. Vad skrev jag för dumt nu då, menar du?
Varför blir du så arg? :confused:

Jag fattade väl också att det inte var på fullt allvar du menade att åka ner o köpa en/några :p men fortsatte diskussionen i lite allvarligare ton.
Varför de inte släpper ut hästarna, ens en stund per dag, är en annan sak. Det vette sjutton varför dom inte kan göra det? kansek för att de inte har råd att sätta upp stängsel?
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Usch man känner att man vill handla mot det och det NU!
Jag säger bara en sak, de männskor som bär päls och skinn ( förutsett att det ligger djurplågeri bakom dom.) KOm aldrig och säg att ni är djurvänner. Ni stödjer industrin om det inte vore för ert intresse skulle det inte finnas sådana här fall av djurplågeri. Sedan finns det ju alltid andra störda människor som influerar plågsamt på djuren men ett fall mindre är några djurs chans till hjälp.
Åhhh...vad jag kan bli trött på människor som inte vet vad dom gör, däng deras j*vla ansikten i marken istället och låt de ligga där och plågas...:devil:
Tårar rinner från mina ögon......alltså för de stackars djurens skull.
Visst alla kan inte vara djurvänner men ett sunt förnuft säger väll att dessa aktiviteter är totalt oacceptabla!
 
Sv: DjurplÅgeri!!

milly skrev:
Jag har läst artikeln. Vad skrev jag för dumt nu då, menar du?
Varför blir du så arg? :confused:

Jag fattade väl också att det inte var på fullt allvar du menade att åka ner o köpa en/några :p men fortsatte diskussionen i lite allvarligare ton.
Varför de inte släpper ut hästarna, ens en stund per dag, är en annan sak. Det vette sjutton varför dom inte kan göra det? kansek för att de inte har råd att sätta upp stängsel?

Ok, det lät som om du inte uppfattade ironin i det hela med att köpa sig några. Blev inte direkt arg, men det lät som om du inte läst artikeln. Men eftersom du nu har gjort det, så borde du väl också förstått att något kunde göras? De hade byggt ett "skjul" att ha hästarna i helt själva, nog skulle de lättare kunna bygga staket istället. Dessutom fick de beta tre gånger i veckan, varför inte varje dag? Det var iaf det jag blev misstänksam mot, ren okunskap eller kanske bara inget hjärta för ett djurs själ överhuvudtaget? Kan väl låta som en överdrift men det intrycket fick jag iaf.
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Känner mig som en djurplågare bara av att se detta.............
Tror dock mycket av djurplågeri i vårt land ofta beror på okunskap. Och varför är det så tabu att säga att ett djur inte ser ut att må bra, även sagt i all välmening så har man inte längre en vän om man säger till henna att hästen behöver mer mat el dyl
 
Sv: DjurplÅgeri!!

CrazyMia skrev:
Jaha då försöker jag igen!!! :crazy:
Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men min fråga lyder följade:

VART GÅR GRÄNSEN FÖR DJURPLÅGERI??

Här är en film följande som verkligen är djurplågeri.. har ni någon bild eller film som är med eller tveksamt så ta upp det så diskuterar vi..

OBS!! känsliga personer undanbes attt titta.. ej hästar med...
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med

Alltså jag fattar inte hur folk är kapabla till sånt här...:eek:

Gtåter nu:cry: Klarade inte va att se mer efter att jag såg att djuret dom flådde levde för fullt! Och när dom filmade ögonen på den som blödde från mun och nos...herregud! Vad är det som får folk att kunna slänga ett levaded djur i backen?! Att flå dens skinn och päls undertiden som den med paniken i hjärtat försöker komma lös?! VAD!?

Tänker bara själv hur förbannat ont det skulle göra om nån flådde huden av en, bröja riva och slita i halft avflådd hud...:cry: Fy fan...
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Tänker inte titta!! Mår redan illa och får tårar i ögonen av att läsa era inlägg.
Det är obegripligt hur man kan utföra såna handlingar!! :confused:
Ändå är det bra att det visas sånt här så att man får upp ögonen.

*upprörd*
 
Sv: DjurplÅgeri!!

milly skrev:
Ja det är sååå synd om dom stackarna. Tänk er att dom ska arbeta flera timmar/dag i SÅDANT SKICK!! :crazy: :cry: Och utfodras bara EN gång per dag. Ingenstans att ligga ner, bara gyttja ju och det tror jag inte dom ligger ner mcyket på... om ALLS.
Halta och magra. Såriga.... :cry:
Men vad gör man?!

Vad är det för artikel ni har läst om? Hänger inte med längre. Är det den i hästfocus? (har inte läst den ännu)
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Det finns filmfiler med djurplågeri både här och där, jag har sett samma länkar på bl.a helgon. Och ja det är hemskt att titta på, bara vetskapen om att sådant här sker får mig att må illa.

Men vad gör alla vi som förfäras såå otroligt (ja, jag är lite sarkastisk) åt saken? Försöker vi förbättra situationen för alla de djur som far illa, eller stannar vår reaktion vid inläggen "Usch, vad hemskt. Jag kunde inte se mer än fem sekunder."?

För de som vill försöka förbättra finns det en hel del tips på Petas hemsida. Alla kan vi göra något. Många bäckar små, ni vet ;)
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Herregud :cry: :cry: :cry:

Skulle fan vilja slänga in dessa karlar till levande tigrar/isbjörnar/lejon m,m
Så får de se hur det känns att smärtsamt bli dödad av någon som inte fattar hur deras uttyck av smärta är.
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Herregud :cry: :cry: :cry:

Skulle fan vilja slänga in dessa karlar till levande tigrar/isbjörnar/lejon m,m
Så får de se hur det känns att smärtsamt bli dödad av någon som inte fattar hur deras uttyck av smärta är.

Men det är ju en utmärkt idé. Vilka följer med mig och slänger in männen hos tigrarna?
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Usch jag har fortfarande inte tittat på filmen/bilden
har sett tillräckligt så jag behöver inte ens fantasin
till hjälp för att förstå hur vidrigt det måste vara :cry: .
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Usch att folk kan bära sig åt sådär, jag klarade inte av att se hela filmen, var tvungen att stänga av efter bara 30 sek.
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur Animal rights hävdar att ca 85% av alla pälser kommer från djur som bli flådda levande, ska det vara så här?:confused: Se...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 316
Senast: Annna_91
·
Övr. Djur jag förstår inte att det finns så kalla männiksor som kan göra såhä mot djur!!! :cry::cry: de borde få vara med om samma sak.. "när...
Svar
10
· Visningar
1 343
Senast: Applepie
·
Övr. Djur Finns det nån människa i hela världen som med gott samvete kan försvara dessa handlingar:confused: Jag har inte sett mer än kanske 10...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp