DjurplÅgeri!!

Sv: DjurplÅgeri!!

läste lite för fort.. tyckte det stod "ej djur med".. är otroligt blödig så jag ångrar att jag såg det lilla jag såg.. usch.. orkade bara se tills de började flå stackarn... nu kommer jag vara deppig resten av dagen.. :cry: hur f-n kan man gör såååå? såg ni närbilden..? vad liten och oskyldig stackaren var? fy.. jag blir ursinnig! snacka om total okunskap och ååååååååå finner inte ord :devil:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

CrazyMia skrev:
Jaha då försöker jag igen!!! :crazy:
Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men min fråga lyder följade:

VART GÅR GRÄNSEN FÖR DJURPLÅGERI??

Här är en film följande som verkligen är djurplågeri.. har ni någon bild eller film som är med eller tveksamt så ta upp det så diskuterar vi..

OBS!! känsliga personer undanbes attt titta.. ej hästar med...
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med

Alltså jag fattar inte hur folk är kapabla till sånt här...:eek:


FYYf******n hur dum får man vara :mad: gaah
usch stackars djur.. :cry: jag förstår inte heller hur folk kan vara kapabla tiill sånt här. det är sjukt! :mad:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

usch man blir ju alldeles tårögd när man ser dom stackars små krabaterna som inte har en chans mot dom vidriga människorna :cry: :mad:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

apocalypsze skrev:
Jag pallade helt enkelt inte att se klart filmerna jag klickade på. Med ett hagelgevär i handen i dom trakterna så vet jag att jag skulle få livstid eller bli dödsdömd, gå till världshistorien och antagligen också bli hyllad av djurälskare världen över. Nån mer som är på? :devil:


oh jaa :bow:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Det här är ju sjukt! Jag pallade inte att se klart på filmen! Kan man inte bara åka ditt och sjuta alla som gör nått liknande!!!!:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Detta var det absolut äckligaste jag någonsin har sett!!!
Hur fan kan de göra nåt liknande, sen bryr jag mig inte om från vilket land det är utan för mig är det precis lika sjukt beteende i vilket fall!!
Är det så att sånt här är okej i dessa länder så måste det ju vara nåt allvarligt fel på människorna där.. Jag såg en snutt av den första filmen kan jag tillägga, sen kändes det som att jag hade sett nog!! Mår fruktat illa just nu!!!:cry:

Sen såg jag även en bit av den om hundarna och kan bara inte fatta hur nån kan syssla med nåt liknande, hur sjuka människor finns det egentligen???
 
Sv: DjurplÅgeri!!

sjukt:devil: sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt :eek: :eek: sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjuktsjukt:devil: sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjuktsjukt sjukt sjukt sjukt sjukt :devil: sjukt sjukt sjukt sjukt:devil: sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjuktsjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt :eek: sjukt sjukt sjuktsjukt sjukt sjukt sjukt sjukt :devil: sjukt sjukt sjukt :eek: sjukt sjukt sjukt sjukt :eek: sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt...
NJUTER DOM ELLLER??????
 
Sv: DjurplÅgeri!!

anja skrev:
Det här något av det överjävligaste jag någonsin sett!!!

Som andra skrivit, jag brukar inte vara blödig men nu blev jag kräkfärdig. Den här filmen borde spelas upp utanför pälsaffärerna, undrar hur många kunder de skulle få då:devil:

Jag kan inte låta bli att undra över om folk som köper päls egentligen skulle bry sig, är inte alldeles säker på det...?? Har väl alltid varit omtalat hur de djuren behandlas och avlivas men ändå finns det pälsköpare..
 
Sv: DjurplÅgeri!!

DET DÄR ÄR JU FAAN DJURPLÅGERI!!!(ursäkta svordomen)
jag fattar inte hur människor kan göra sådär!
Ni som såg filmen, såg ni det stackars djurets ögon? blicken??

Snyft snyft hulk!

Jag skulle vilja göra likadant med dom där vidriga människorna! fyfaaan alltså!!

Hur kan folk vilja köpa pälsar!!???
Fattar dom inte hur djuren har det? bryr dom sej inte??? naee jag tror jag måste kräkas!
Ursprungligen postat av apocalypsze
Jag pallade helt enkelt inte att se klart filmerna jag klickade på. Med ett hagelgevär i handen i dom trakterna så vet jag att jag skulle få livstid eller bli dödsdömd, gå till världshistorien och antagligen också bli hyllad av djurälskare världen över. Nån mer som är på?

JAA JAG ÄR VERKLIGEN MED!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: DjurplÅgeri!!

Signe skrev:
Det som är irriterande är att människor blundar för sånt här. Skulle vi alla istället öppna ögonen och engagera oss så skulle vi kunna sätta stopp för så mycket skit i världen. Om vi bara gaddade ihop oss. Ett ordspråk som verkligen stämmer är: Det man inte vet mår man inte dåligt av.... bara tess det drabbar en själv... Usch tänk om man själv vore ett av dom där djuren...

Ja det är kanske det som gör att många av såna här saker får förekomma. Det är så många som går runt och blundar för det är så otäckt så man mår bara dåligt av att se o veta. Man kanske måste se och veta för att bli motiverad att göra nåt åt det, man kanske måste må dåligt för att få insikt och verkligen förstå vad som händer, man kanske inte bara kan säja att "jag mår så illa av att se såna där saker så jag vill inte se". Jag är fullständigt övertygad om att tvättbjörnen som lyfte på huvudet efter att all päls var bortdragen inte heller ville vara med om det men den hade inget val..
Men hur man ska få bort såna här saker vete gudarna eftersom det förmodligen alltid kommer att finnas folk som är så inåtah-lvetet blåsta i skallen så de kommer alltid att köpa äkta päls för det är såå fiiint..
Visst är det väl bra att man kan skriva på diverse namnlistor men..... Exakt vad gör de listorna för skillnad för dessa länders djurhantering?? Så länge det finns köpare så länge kommer det att finnas säljare...
Nä, det kanske trots allt skulle finnas en lag på att ha dessa filmer på pälsaffärer. "Se filmen och skriv på att du tycker denna hantering är okej innan du köper en ny päls. ps. din namnteckning är offentlig.."På det viset skulle man ju kunna komma åt både säljare o köpare..:devil:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Om vi tar mårdhunden som flåddes levande faller detta helt klart inom gränsen för djurplågeri i hela västvärlden men det finns stora delar av världen där man inte har vår syn på hur djur skall hanteras, vet inte var detta filmades men jag kan tänka mig kina el ngnstans åt det hållet.
Förespråkarna för koscherslakt hävdar att djuren förlorar medvetandet omedelbart, svenska veterinärer som studerat koscherslakt utomlands har gjort bedömningen att det inte är acceptabelt utan att djuren har kvar medvetande för länge. De slaktbilder som visades här kan dock knappast visa en korrekt genomförd kosherslakt så länge skall de inte kunna resa sig.
PL
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Det var som jag trodde, bilderna från pälsfarmen kom från kina.
En regim som avrättar tusentals människor om året o inte drar sig för att slakta demonstranter bryr si nog inte om djurskydd så länge verksamheten ger pengar.
PL
 
Sv: DjurplÅgeri!!

faan såg typ nån minut, funderade på att gå å spy.
har kommit på massor av sätt att prygla en människa.
att sånt verkligen får finnas!!! jävla sadister!!!:mad: :cry: :mad: :cry:

tänk att detta bara var på ETT ställe, fatta vad mkt som händer ute i världen just nu!
vi snackade på ungdomsgruppen en gång ifall man skulle ha försöksdjur eller människor. tycker människor för vi har fri vilja.
djuren slängs bara in i en trång bur utan att tillfrågas.
och vad skulle dom svara?? JA JAG VILL JÄTTEGÄRNA BLI UPPSKUREN LEVANDE! JA KÖR IN SPRUTORNA BARA!:mad: :mad:
ännu värre va att våran ledare tyckte att man skulle fortsätta med djur.*äcklad min*

hela idén med försöksdjur är grym och sadistisk.
Jag fattar inte hur dom människorna kan sova på nätterna med gott samvete.
det är så jävla äckligt när man går på stan och ser kärringar med 2kilo brumkräm och stor pälskappa trippa runt.
skulle gärna visa den videon för dom!

filmerna var så....
vet inte vad jag ska säga. men tack ändå för att du la ut dom så folket får se verkligheten.

frågan är: ska vi bara kolla på filmerna och sen försöka förtränga dom eller ska vi görna något meningsfullt för att få stopp på det?:bump:

stackars djur...:cry:

kram**
 
Sv: DjurplÅgeri!!

eternalsunshine skrev:
filmerna var så....
vet inte vad jag ska säga. men tack ändå för att du la ut dom så folket får se verkligheten.

Det var så lite så.. Jag fick oxå en chock när jag såg dem och tyckte att det bara var rätt att sprida ut dem ännu mer så att fler personer får se detta hemska djurplågeri..

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Håller med...Hur faan kan dom göra så???Usch ja vart spyfärdig....Kunde bara kolla ca: 40 sek....Ångrar att ja kolla på den...
:crazy: :crazy: :crazy:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

nån som läst nr 2 hästfocus.. där kan ni se djurplågeri iaf.. fyfan.. vad hemskt :( men i deras land är det ju normalt att hästarna ser ut sådär tydligen..
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Jag vågar inte titta på filmerna då jag hört talas om en film när man ser en levande hund bli flådd och dessutom såg en film på nyheterna för några år sedan där de tränade närkamp med kniv på hundar som var uppbundna i en ram... Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv och gråter fortfarande bara jag tänker på det... :cry:

När det gäller djurpälsar, varför i helvete är det så svårt att bara förbjuda det i vårt land? Varför skulle någon vilja bära dessa skinn om man visste hur de produceras? Frågan var ju uppe i regeringen för inte alls länge sedan och då lagstadgades att all skinn och päls som importeras måste märkas! Om det är hund måste skorna (t.ex) vara väl märkta så konsumenten vet vad h*n köper. Men varför inte bara förbjuda!!!!! Helt obergripligt!:eek:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Sissan skrev:
Visst är det väl bra att man kan skriva på diverse namnlistor men..... Exakt vad gör de listorna för skillnad för dessa länders djurhantering?? Så länge det finns köpare så länge kommer det att finnas säljare...

Djurens Rätt arbetar iaf mycket med att just få bort KÖPARNA, det finns t ex bara två kända butikskedjor kvar i Sverige som säljer päls/pälsdetaljer på sina kläder.
Deras listor går mycket ut på att just protestera mot KÖPARNA, inte skickas listorna till säljarna direkt :crazy: .

Det vi kan göra är att via djurrättorganisationer protestera/påverka mot pälsindustrin! Och att få folk i allmänhet att sluta köpa kläder med päls (även handskar,väskor, detaljer på jackor osv).
Jag har t ex beställt affischer från Djurens Rätt som jag ska sätta upp lite varstans och skulle jag se någon som säljer päls nånstans talar jag om för dom att det inte är acceptabelt. :mad:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

ojojoj!!! jag som redan var sjuk spydde! hur faan kan man göra något sånt! :cool: det är helt ofattbart förmig! har de inga känslor eller! man måste ju vara helt känslo kall om man gör något sånt!!!:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur Animal rights hävdar att ca 85% av alla pälser kommer från djur som bli flådda levande, ska det vara så här?:confused: Se...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 316
Senast: Annna_91
·
Övr. Djur jag förstår inte att det finns så kalla männiksor som kan göra såhä mot djur!!! :cry::cry: de borde få vara med om samma sak.. "när...
Svar
10
· Visningar
1 343
Senast: Applepie
·
Övr. Djur Finns det nån människa i hela världen som med gott samvete kan försvara dessa handlingar:confused: Jag har inte sett mer än kanske 10...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp