DjurplÅgeri!!

Sv: DjurplÅgeri!!

FY FAN!:eek: :cry:
Jag tror aldrig jag gråtit så mycket eller varit så arg som jag var då jag såg denna filmen. Jag klarade inte av att se hela, men det jag såg räckte!
JAG SKÄMS ÖVER ATT VARA MÄNNISKA NÄR JAG SER DETTA!!!
Djuren är lojala och så givmilda och vad får dom för det? Lida för att VI ska vara fina med kläder, smink och liknade.
Nä fy fan!Varfö ska alltid dom som inte kan försvara sig plågas??
Stackars stackars djur!:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Felet i sverige och andra länder är att det i nte händer något med djurplågarna...lite böter på sin höjd.Det borde vara skyhöga böter och sedan borde dom få utstå samma behandling själva som djuren fått!
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Jag kollade i denna tråd igår och på filmen. Började nästan gråta plus att jag var nära på att spy. Ville bara ha ihjäl dessa hemska människor som gör detta mot vissa djur.

Jag kommer aldrig ha päls på mig, aldrig aldrig aldrig.
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Jaha då försöker jag igen!!! :crazy:
Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men min fråga lyder följade:

VART GÅR GRÄNSEN FÖR DJURPLÅGERI??

Här är en film följande som verkligen är djurplågeri.. har ni någon bild eller film som är med eller tveksamt så ta upp det så diskuterar vi..

OBS!! känsliga personer undanbes attt titta.. ej hästar med...
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med

Alltså jag fattar inte hur folk är kapabla till sånt här...:eek:


........Det är så att man skämms över att vara människa när man ser detta.......:cry: :cry: :cry:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Har inte tittat på filmerna men tårarna rinner ordentligt ändå. Fy fan man kan bli så jäkla trött på världen, vi är utan tvekan det värsta djur som nånsin existerat:mad: Detta kanske kan få fler personer att gå med i djurens rätt, de gör så otroligt mycket bra. Hurra för dom
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Javisst, det är fruktansvärt att djuren behandlas på det här sättet, att de tvingas lida osv.

Men ofta glöms det bort att människor i andra delar av världen inte har samma syn på djur som vi har, i våra välfärdsländer.
Och det beror väl i huvudsak på okunskap. De tror att djuren inte kan känna på samma sätt som vi.
De människor som utför det där har blivit lärda att det är så man gör.. De förstår inte att de orsakar lidande..

På alla sätt och med alla medel måste man få folk att förstå vad de gör.
Jag tror faktiskt inte att alla de människor som gör det där är onda människor, även om en del säkert är det. För många är det bara ett jobb, en inkomstkälla, och jag tror inte att de njuter speciellt mycket av att slå ihäl djuren..
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Jag håller med er alla, blir så arg finns inga ord som kan beskriva vad ont det gör i hela kroppen när man ser dessa försvarslösa djur flås levande. Vill gärna tro att det inte finns någon lust i detta bettende hos människan men jag vet att det gör det. Varför skulle annars älgjakten vara en sådan lustfull tid för jägarna?(vissa, inte alla men många) Hur man man skära av huvudet av älgen och visa upp sig tillsammans med det i lokalpressen och känns LUST och STOLTHET över vad man gjort?

Jag funderar på vad det är med just djuren som gör att vi kan behandla dem som vi gör -utan rättigheter. Är det för de inte kan prata och inte har samma intelligens som vi? Men hur är det då med förståndshandikappade, de har inte heller samma intelligens som vi men de har ändå rätt till ett fungerade rättssystem!


Det vi måste göra är att få upp djurens status, det är vi skylldiga till för vi är de enda dem har...
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Jag kan inte säga något annat än att detta är ren DJURPLÅGERI!!!
Skulle vilja flå dom LEVANDE så dom får känna på den smärtan dessa djuren känner!
Började gråta när jag såg det!:cry:
Kunde inte se mer än till den vita hunden eller vad det var!?
Fy f*n!
Förstår mig inte på alla dessa människor som håller på med sånt här,dom måste ju ha något STORT fel!
Jag kokar när jag tänker på det, det sitter fast i mitt huvud nu!
Som sagt, skulle vilja flå dom levande!
 
Sv: DjurplÅgeri!!

peta är en förening som är emot djurhärbergen, VÄLDIGT emot att de djur som tas om hand om av djurpolis, och som testas och visar sig vara olämpliga att adoptera, avlivas, detta tycker peta är fel.. :crazy:

peta själva tog ett år hand om 2100 djur, 700 fick nya hem.. resterande fick "vandra vidare till ett bättre ställe".. är dom så mycket bättre än djurhärbergen?

peta är även emot att medicin testas på djur, dock så är vice ordföranden(tror jag, ej säker) diabetiker och använder insulin testat på hundar ~"jag är så viktig för alla andra djur så därför går mitt välbefinnande före just dom där hundarna"



onödigt lidande är inte försvarbart, vill man ha päls ska djuren avlivas på lämpligt sätt FÖRST!
mediciner tycker jag är fritt fram att testa, jag skulle mer än gärna låta de 50 ridskolehästar jag känner gå till medicinska försök om bara min mamma kunde bli 100% frisk från sin MS..

vad har peta egentligen gjort för djuren? fixat härbärgen sett till att djurplågare åker dit? för mig känns det mest som att de bara vill väcka uppmärksamhet och få folk att tycka till om sånt där..

inget Peta för min del..
 
Sv: DjurplÅgeri!!

När man ser dessa filmer förstår man att det var samma sorts människor som för 65-70 år sen gick med i nazistpartiet!!! Sadister med andra ord:mad: Nazister/djurplågare är samma sorts människor. De saknar respekt och empati för ALLT som lever:devil: Den som gör sånt här mot djur, gör samma sak mot människor. Jag HATAR såna!! Förstår inte hur man kan göra så här, mot nån som är så totalt försvarslös! Människan är den ONDASTE varelsen på jorden:mad: :mad:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

peta är en förening som är emot djurhärbergen, VÄLDIGT emot att de djur som tas om hand om av djurpolis, och som testas och visar sig vara olämpliga att adoptera, avlivas, detta tycker peta är fel.. :crazy:

peta själva tog ett år hand om 2100 djur, 700 fick nya hem.. resterande fick "vandra vidare till ett bättre ställe".. är dom så mycket bättre än djurhärbergen?

peta är även emot att medicin testas på djur, dock så är vice ordföranden(tror jag, ej säker) diabetiker och använder insulin testat på hundar ~"jag är så viktig för alla andra djur så därför går mitt välbefinnande före just dom där hundarna"



onödigt lidande är inte försvarbart, vill man ha päls ska djuren avlivas på lämpligt sätt FÖRST!
mediciner tycker jag är fritt fram att testa, jag skulle mer än gärna låta de 50 ridskolehästar jag känner gå till medicinska försök om bara min mamma kunde bli 100% frisk från sin MS..

vad har peta egentligen gjort för djuren? fixat härbärgen sett till att djurplågare åker dit? för mig känns det mest som att de bara vill väcka uppmärksamhet och få folk att tycka till om sånt där..

inget Peta för min del..

Men jag tycker ändå att de är viktiga just för att vi mår dårligt av att se det materialet som de ger oss. Folk måste få veta vad som pågår över världen, det hjälper ingen att blunda för värkligheten...

Förstår inte din tanke att det skall vara "fritt fram" att använda djur till djurförsök. Djurförsök måste vi vara ytterst restruktiva med, det är inte moraliskt försvarbart enligt mig.

-Men det är ju jag det, inget illa menat, förstår dig med!
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Förstår inte din tanke att det skall vara "fritt fram" att använda djur till djurförsök. Djurförsök måste vi vara ytterst restruktiva med, det är inte moraliskt försvarbart enligt mig. QUOTE]

Jag kan faktiskt tänka mej djurtester (dock absolut inte som dom på filmerna:eek: ) Jag menar det finns ju djurtester där djuren inte lider. Sen tycker jag att isåfall ska man bara testa på möss, inte för att jag inte bryr mej om dom, men det är ju inte hundar/katter...Jag har sett djurförsök där mössen direkt avlivas efter forskarna fått sina prover, innan djuren hinner lida. Som sagt, jag är för, så länge djuren inte lider!
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Människan är den ONDASTE varelsen på jorden:mad: :mad:


mmm håller med! Vi tyker att vi är så mkt bättre eftersom vi har men mera utvecklad hjärna än de djur som faktiskt var här före oss! Människan är verkligen den okänsligaste och ondaste VARELSEN på jorden...:mad: Man kan ju hoppas att de personerna som gör detta får uppleva allt som dom utsatt djuren för själva!:mad:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

törs faktsikt inte titta på filmen:crazy:
men anser att djurplågeri är när djuret lider fysikt eller psykist på något sätt
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Å herregud. Herrejävlagud. Jag klarade inte av att se mer än 5 sekunder av filmen, och nu vill jag bara spy. Fyyy faaaaan! :cry: §
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Men jag tycker ändå att de är viktiga just för att vi mår dårligt av att se det materialet som de ger oss. Folk måste få veta vad som pågår över världen, det hjälper ingen att blunda för värkligheten...

Förstår inte din tanke att det skall vara "fritt fram" att använda djur till djurförsök. Djurförsök måste vi vara ytterst restruktiva med, det är inte moraliskt försvarbart enligt mig.

-Men det är ju jag det, inget illa menat, förstår dig med!
ja, jag kan till 100% förstå att det är jättesvårt för någon att acceptera medicinska djurförsök om man inte har närstående som har en idag obotlig sjukdom..
och jag hoppas innerligt att du slipper det i framtiden..

och ja, det är bra att väcka folk ur deras drömvärldar, djurplågeri pågår världen över, i varje stad.. bara en katt som inte kastreras eller steriliseras föder ungar som är ovälkomna :(
btw, en katthona med en kull ungar förökar sig till 400'000 katter på bara 7 år :eek: vart tar alla dom vägen liksom? (baserat på att alla ungarna överlever, förökar sig direkt vid könsmognad, föder maxantal kullar, källa: Animal Planet, Djurpolisen)

men Peta själva har jag inget till övers för..
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur Animal rights hävdar att ca 85% av alla pälser kommer från djur som bli flådda levande, ska det vara så här?:confused: Se...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 316
Senast: Annna_91
·
Övr. Djur jag förstår inte att det finns så kalla männiksor som kan göra såhä mot djur!!! :cry::cry: de borde få vara med om samma sak.. "när...
Svar
10
· Visningar
1 343
Senast: Applepie
·
Övr. Djur Finns det nån människa i hela världen som med gott samvete kan försvara dessa handlingar:confused: Jag har inte sett mer än kanske 10...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp