Problem att rida ut själv - Hemvändare, sammanfogad tråd

Sv: Problem att rida ut själv - Hemvändare, sammanfogad tråd

Jag tror säkert att det skulle hjälpa väldigt bra. Men problemet blir hur fasen jag ska få tag på en sån här omkring:crazy: Har iofs en bekant som rider på samma ställe som mej som håller på med sånt men vet inte hur mycke han kan. Har bara sett honom jobba med sin häst.
 
Sv: Problem att rida ut själv - Hemvändare, sammanfogad tråd

Har haft samma problem med min medryttarhäst:crazy:
För att få bort detta började jag att leda henne långa vändor. Försökte hela tiden se till att hon hade trevligt, lät henne stanna och pilla med saker, kanske beta lite, gav henne en knäckebrödsbit då och då osv osv. Sedan började jag med att leda henne till en viss punkt, sitta upp och rida henne tillbaka till stallet.
När det fungerade bra gick jag vidare till att leda henne till ett okänt område och därifrån försöka sitta upp och rida.
Efter ett tag behövde inte området vara okänt, utan det räckte att leda henne en bit bort, ca 10-15 min ifrån stallet, och sedan sitta upp och rida.
Och vet ni? i förrgår RED vi från stallet på egen hand:)

Så mitt tips är att helt enkelt börja från marken, ta långa promenader, och se till att ha trevligt tillsammans!:) Sakta med säkert kommer det att ge resutat:) Det gjorde det för oss iaf:banana:
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 863
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Jag har en häst med en stor problematik ikring och en lång historia. När jag köpte honom 2004 var han rädd för ALLT, kunde ej ut...
2
Svar
32
· Visningar
6 460
Senast: Woffe
·
J
Träning Jag köpte en ny häst i september -11, han är jättemysig och världens snällaste att hålla på med. Han är en 9årig halvblodsvalack. Han är...
Svar
13
· Visningar
10 237
Senast: Speedway
·
Hästmänniskan Om tråden ligger fel så flytta den gärna =) Mitt dilema är: Har en B-ponny på foder (som vi vill köpa senare) som mina döttrar...
2
Svar
28
· Visningar
3 656
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp