Vill veta era åsikter !

Sv: Vill veta era åsikter !

Var går gränserna. Hm.
Såklart olika på olika hästar, om hästen bara busar och inte är farlig tycker jag att gränsen går när man börjar skrika och slå hästen och skrämmer upp den rejält.
Om hästen hotar och är farlig, t.ex stegrar, sparkar eller t.o.m attackerar måste man ju tänja på gränserna. Hästen får ju aldrig vara en fara eller ett hot mot en själv.
Om hästen attackerar tycker jag själv att det är helt okej att skrika eller slå till hästen. Dock aldrig använda ett REDSKAP FÖR ATT GÖRA HÄTEN ILLA. Som t.ex jag har sett folk slå hästar som stegrat sig mot dem med sopkvaster, grepar (med piggarna utåt!!) och liknande. Det är fel tycker jag. Självklart måste man få försvara sig genom att slå till den, dock tycker jag att ansiktet är fel och hellre på rumpan/halsen en gång hårt så att den förstår.

Mina åsikter.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 030
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 918
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 933
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp