Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Tycker ni att hästar är ensamma om det går bara en häst i varje hage när det är flera hagar bredvid varandra? Måste dom också ha fysisk...
2
Svar
24
· Visningar
2 283
Senast: Fina
·
E
Träning Jag är en tjej på 19 år som ganska nyligen har flyttat till uppsala och saknar ridning väldigt mycket. Är det någon som har något tips...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: IngelaH
·
K
Träning Hur ska man få en otroligt hingstig valack mindre..hingstig? Han blev enligt förra ägaren väldigt sent kastrerad. Oftast tycker jag inte...
Svar
19
· Visningar
2 052
Senast: Ingela_S
·
V
Träning Har en islandsvalack på nio år som jag gjort lite NH med. Har funkat bra, med ett undantag: Han backar inte. Inte frivilligt i alla...
Svar
19
· Visningar
1 320
Senast: cristobal
·
Träning Fick en fundering när jag läste en annan tråd om just svettning... När ni rider ett pass på bana tex..är er häst alltid svettig när...
2
Svar
36
· Visningar
4 487
Senast: Koppen
·
H
Träning tycker ni att det är bra att köpa en b-ponny som är två år och man är 8 år och har ridit i 2 år?? och man har ingen vuxen som kan...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 587
Senast: hannanilsson
·
Träning som avgör hur bra utbildad hästen är? Åsikter om det hela?
Svar
16
· Visningar
1 214
Senast: Valencia
·
Ridning med ett nytt "filmhotell" som verkar funka bättre än det andra så moderatorn kan ju låsa eller ta bort den andra tråden. Första...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 148
Senast: Susan
·
Träning Någon här som vet någon bra bok som handlar om just tömkörning? (Jag ska få hjälp av min tränare med tömkörning, men vill även ha tips...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: malumbub
·
Träning Hur ofta ryggar ni er häst vid ridning? I vilket syfte? Vilken gren håller ni på med?
2
Svar
22
· Visningar
2 037
Senast: Mitrolle
·
M
Träning Hej jag har ett varmblod på 155cm. Han går mkt bra både i hoppningen och dressyren, men för att inte göra träningen tråkig skulle jag...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: zillax89
·
S
Träning Jag har ett 13 årigt sto från Holland som haft lite körigt tidigare i livet men coolat ner sig funkat normalt hos mig, har ridit på...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Maddu
·
R
Träning Bara undra om jag någonsin kommer att lära mig att rida i trav utan att fara omkring som en klick smör i en stekpanna. Har precis börjat...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: Araminta
·
L
Träning Jag skulle gärna vilja veta lite sådär allmänt om NH, så om någon hade lust att berätta så vore det jätte snällt.:)
Svar
2
· Visningar
836
Senast: circlew
·
C
Träning Jag har fått lära mig att när man rider ute, ex i skogen och när man galopperar ska man rida i lätt sist, även på plan mark, stämmer det?
Svar
16
· Visningar
2 167
Senast: Lolloo_
·
R
Träning I min väninnas stall finns det en tjej som har 2 hingstar. Ej godkända för avel så de används bara som ridhästar säger hon (har aldrig...
Svar
12
· Visningar
1 183
Senast: mizz
·
D
Träning Jag har nyligen blivit skötare/beridare åt en häst uppstallad i ett tävlingsstall där ryttare och hästar tävlar på internationell nivå...
Svar
16
· Visningar
1 657
Senast: ino_124
·
Träning Har ett litet problem. Det är så att jag jobbar sent varje kväll och är inte i stallet förrän vid sjutiden... Då är det alltid mörkt och...
Svar
11
· Visningar
1 293
Senast: Ämelie
·
W
Träning Är nybliven, stolt ägare till en welsh av cobtyp-kille på 7 månader - Nattens Pors. Han är prinsen i familjen och arvtagare till min...
Svar
9
· Visningar
1 408
Senast: hottis
·
J
Träning Den senaste tiden har det gått bra för mig och min NewForest ponny. Inte toppen, men framsteg på många punkter. Men de senaste dagarna...
Svar
12
· Visningar
2 774
Senast: MissSindra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp