Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Jag tycker det är lite intressant att man inom den här sektionen är så tveksam till hjälpmedel vid inridning och utbildning av hästar... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 956
Senast: bigganl
·
F
Ridning Synpunkter och funderingar tas tacksamt emot! Jag har sen en tid tillbaka (ca 6 mån med uppehåll för bete) jobbat min häst på lina...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: bigganl
·
C
Träning Hej! Jag har nyligen köpt en häst, en 10-årig, fin och trevlig vallack. Jag är själv en medelmåttig ryttare men med insikt och vilja att...
Svar
11
· Visningar
2 775
Senast: Ia4
·
F
Träning Jag ska sätta igång en häst som stått länge och har fått massa råd här.Tackar så mycket för alla svar.:bow: :bow: Men hur gör jag för...
Svar
17
· Visningar
2 563
Senast: fial8
·
C
Träning I morgon ska jag provrida en häst som jag ev ska bli medryttare på. Men jag har aldrig varit medryttare tidigare. Jag kommer endast...
Svar
9
· Visningar
1 433
Senast: tindra
·
T
Träning hejsan! jag har på senare tid börjat lägga märke till att jag sitter helt snett på hästryggen. jag trampar liksom ner mkt mer i vänster...
Svar
17
· Visningar
1 523
Senast: tindra
·
M
Ridning Hej hej!!! Är det nån som har erfarenhet av Bent sadeln Eponan? Funderar på å köpa en, men vill höra lite om vad andra tycker...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: ardnasgrebsrof
·
Träning Ny här och hoppas på lite konkreta tips som gör körningen säkrare. Jag var hos en tränare och h*n körde in unghästar och använde...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: PalteDoben
·
Träning Provred en häst idag, ett korsningssto. vbl/okänd irl import. Trevlig modell på häst, ridhästmodell och kortare rygg och mer kvadratisk...
Svar
15
· Visningar
2 089
Senast: Tanja
·
C
Ridning Finns det någon mer än jag i sydliga delen av landet som är intresserad och ska fokusera mer åt damsadelridning från nu? Jag får... 2
Svar
37
· Visningar
3 225
Senast: Trissa
·
M
Träning Vad tycker ni om ridskolor som låter hästarna vara ute ca 2,5 timme varje dag. Sedan går 3-4 lektioner på eftermiddagen? Små trånga...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: josse__
·
M
Träning Vad för bett ska jag använda på min 4 åring när jag rider. Han är väldigt snäll och okomplicerad ¨så vilket bett är bäst att använda...
Svar
19
· Visningar
1 473
Senast: orcide
·
W
Träning Fick ta bort min älskade häst i Söndags:cry: ,får låna ett sto nu som är 9 år och fölade för 5 månader sedan.Hon har inte blivit riden...
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: Kiickan
·
Träning Vilket finger har du närmast hästens huvud när du leder den i grimma och grimskaft? Alltså vilket håll går grimskaftet genom handen? 2
Svar
20
· Visningar
1 545
C
Träning Hej! Jag tycker att det är fel av många att använda spö. Spöet är för mig inte tillför att få hästen att gå snabbare eller för att... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 325
Senast: tjohej
·
A
Träning Den 20 Juli 2006 föddes Wilda, vårat underbara mirakel. Redan efter någon timma var hon uppe på benen i boxen och sprang runt och... 2
Svar
33
· Visningar
3 736
Senast: Attlid
·
E
Träning Kanske att denna tråd hamnar fel? Min häst äter upp all sin halm i boxen. Han har ett hö nät med halm att pyssla med, får mycket...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Vinja
·
Z
Träning Okey, jag har nu ett femmånader gammalt föl (hingst) här hemma som var en ren :devil: när han kom ut ur lilla mamma, efter två dagar kom...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: zillax89
·
P
Träning Jag har fått ett litet problem med min häst. Galoppen har alltid varit den lättaste gångarten att rida henne i. Men nu har jag fått...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: Pi Pi
·
R
Träning Nån mer än min häst som kör värsta "racet" i hagen. Några ggr. i veckan får min häst "flirpen" o galopperar runt som en galning i... 2
Svar
23
· Visningar
3 076
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka