Galoppanfall i hagen!!!

Sv: Galoppanfall i hagen!!!

Min häst (också fullblod) får också sådana ryck, verkar som om det är vanligt! ;)
 
Sv: Galoppanfall i hagen!!!

Ja , det verkar vara vanligt.
Tänkte att eftersom min häst gått "löp" så mådde hon dåligt, fick nån sorts "flashbacks eller "frispel" eller nåt.

Hon är ju pigg o glad i övrigt och om jag nu funderar så skulle jag kanske bli mer orolig om hon bara stod o hängde hela dagarn.:smirk:
 
Sv: Galoppanfall i hagen!!!

Jag tror inte det är något att oraoa sej för, hästar är födda i vildmarken, alltså är dom vana att springa, dom skapades för att springa, leka m.m Jag skulle även ta föl på henne om jag far du.. Hade det varit i fria livet, hade ju fölet fått springa mkt iaf.. feter som att det hela tiden lurara faraor överallt. Jag tror även att hon skulle ta det lugnare om hin hade ett föl att ta hand om.. Man måste våga och cansha, men jag tror inte fölet skulle springa ihjäl sej. som sagt, hästar är som skapta för att springa o0,
 
Sv: Galoppanfall i hagen!!!

Min får sådana ryck lite titt som tätt... Ett korsningsto med lite brokig bakgrund på 10 år.

Galpperar runt som en galning och bockar och sparkar bakut och har sig.
Efter ett sånt ryck kan hon vara svettig om det hela har hållit i sig en stund. Idag lyckades hon faktiskt få med sig fjorden på en runda... Fjorden är 15 år gammal och brukar normalt ta livet med ett visst upphöjt lugn..
När min får sådan här ryck då tyder jag det som livsglädje..
Hon ser nämligen väldigt lycklig ut när hon har sina ryck..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·
Hästmänniskan Jag har försökt att läsa lite om vad Allemansrätten säger men har inte riktigt klart i hur man ska tolka den. Nån som vet vad som...
2
Svar
31
· Visningar
4 758
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 108
Senast: Lobelia
·
D
Ridning Hej, jag har ett problem med min häst som jag måste lösa! Efter nyår fick jag min häst, en nordsvensk travare på 10år. Dock har hon...
Svar
11
· Visningar
2 209
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp