Vilket finger?

Sv: Vilket finger?

Det är olika..

om jag leder någon annans häst( om det inte är någon väldigt snäll häst som jag känner bra) så håller jag i grimskafttet nära huvudet med tummen och pekfingret närmast huvudet och har hästens huvud/ hals brevid mig. leder även min häst så om hon skulle ha bråttom någon dag.

om jag leder min häst så vet jag inte hur jag brukar hålla fingrarna, men jag brukar hålla längst ut på grimskaftet med hästen "lunkandes" bakom eller brevid mig, hon brukar helst vilja gå med huvudet vid min axel.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: Mrs Chippy
·
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
5 733
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp