Vilket finger?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare em76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 545
Sv: Vilket finger?

Det är olika..

om jag leder någon annans häst( om det inte är någon väldigt snäll häst som jag känner bra) så håller jag i grimskafttet nära huvudet med tummen och pekfingret närmast huvudet och har hästens huvud/ hals brevid mig. leder även min häst så om hon skulle ha bråttom någon dag.

om jag leder min häst så vet jag inte hur jag brukar hålla fingrarna, men jag brukar hålla längst ut på grimskaftet med hästen "lunkandes" bakom eller brevid mig, hon brukar helst vilja gå med huvudet vid min axel.

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 100
Senast: starcraft
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 944
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka