Tips för roliga saker att göra med hästen?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Emmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 3 773
E

Emmer

Halli hallo

Nu när det går mot mörkare tider så har jag börjat släppa ut min häst lös på ridbanan och "leka" lite istället för att rida. Bland annat så leker vi följa john, han följer efter mig i överallt :rofl: busar lite, prövar att rida med bara grimskaft runt halsen och prövat att typ longera utan någonting och bara höja sänka handen....
Jag är väldigt NH intresserad (har aldrig tränat) och min häst (18 år, älskar att lära sig nya saker) har aldrig heller gjort det...:p

Nån som har nått tips på roliga saker att göra med sin häst? lite övningar som bygger "kontakt" kanske eller sånt ;)
Jag funderar även på att gå en NH kurs någon gång, som om någon har nån tränare att tipsa om.. (har fått massa förslag men det finns ju lika många åsikter som det finns hästälskare) ;)

// Emmer

Sv: Tips för roliga saker att göra med hästen?

Hej, det finns en del gammla trådar om trick träning och konster och trick. Sök så kanske du får några ideer från dom

// Mallan

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 122
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 870
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt... 2
Svar
21
· Visningar
1 953
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 273
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31