Har lagt märke till konstig gång

Blev inte så mycket klokare...

Var inne på Atg-kliniken i Skara.
De började med att jag fick gå och springa med Zafira i gången.
Sedan kände veterinären över benen och lederna.
Han ville kontrollera bäckenet så hon fick gå in i en spilta så att han kunde känna via ändtarmen.
Han hittade inget onormalt mer än att hon går konstigt.
Vi fick gå ut till padocken där hon fick gå på volt i bägge varv.
Han tyckte sig se en liten hakning i det ena varvet.

Veterinären tyckte att vi skulle åka och köpa B-vitamin, E-vitamin och essentsiella aminosyror som skulle vara bra att hjälpa musklerna att byggas och börja skritta henne en halvtimme dagligen.

För hans teori på det hela är att hon har haft en smygande muskelbristning i låret som gjort att den starkare musklern har dragit benet inåt.
Jag gav väl mig inte helt i hållet utan vi har nu fått en ny tid nästa vecka för att ultraljuda musklern.

så fortsättning följer...

mvh
Carina
 
Sv: Blev inte så mycket klokare...

Det låter ju som om det inte är farligt i alla fall. Men bättre än undersökning för mycket än en för lite skulle jag tro.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp