Sv: boxströ

okej det låt bara väldigt konstigt att du inte hade en blekaste aning om hur mycket strö man bör ha..

när jag fyller på min box så tar jag nog en 2-3 stora kärror med torv(löst torv vi har i stallet) och sen 1-2 balar med torv (balarna är torrare och bättre kvalitet än den lösa).
 
Sv: boxströ

hmm, jag tycker du är ute och cyklar lite:angel: och drar lite för många slutsatser.

Jag har endast ETT paket strö då de inte hade mer... Så kan det gå... :crazy:

VAD säger att jag inte har "den blekaste aning" och hur mycket strö man ska ha? Jag har skrivit att jag har en "bild" av hur en bra box ska se ut, men inte skrivit ut den. Jag rådfrågar er här på buke eftersom jag är osäker på om detta kan vara rätt, inte för att jag "vet" hur det ska se ut och ska snäsa av er som jag tycker strör fel(även om jag eg inte tycker det om någon som skrivit här).

Till alla:
Jag har väntat med att strö tills på måndag så jag har med spån hemma. Tack för alla svar och tips!!:)
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
2
Svar
29
· Visningar
3 023
Senast: ameo
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 300
Senast: Andromedae
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 840
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp