Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Äntligen har snön kommit, hästarna vart lite paffa då det var vitt på backen på morronen. Men som tur är så är det bara "kall snö" så...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: hästmyran
·
Träning Är det någon som har Ridhandboken och kan kolla vad de olika vikt-, skänkel- och tygelhjälperna heter? Jag håller på och läser...
Svar
16
· Visningar
2 101
Senast: Tempoz
·
Träning Hej! Jag håller på och rider ett fyraårigt welshsto. Jag har så smått börjat försöka få henne att flytta för skänkeln när jag rider. I...
Svar
15
· Visningar
1 734
Senast: axel
·
F
Träning hejsan! jag och en kompis ska ta hand om en ridlektion när en ridlärare är sjukskriven. vi hade tänkt göra "lekar till häst" (ryttarna...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Fnytt
·
O
Träning Grannen har fått hem ett fjordsto med ett 3månaders föl (korsning: arab) som jag ska få ta hand om i sommar. Nu undrar jag som så, kan...
2
Svar
39
· Visningar
2 260
Senast: Fnytt
·
Träning Jag står i ett stall där det finns en hel del vildsvin åt ena hållet. Det är där de längsta och finaste ridvägarna finns men min häst...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: linnea 82
·
E
Träning Har en fråga om jobbiga hästar, sånna som stegrar, backar istället för att gå fram, vägrar att svänga. Vad ska man göra egentligen...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 219
Senast: lillsnorre
·
Träning Hur ofta/mycket ska man rida i början då man börjar rida en häst? Jag är medryttare på en 6årig frieservalack som av olika anledningar...
Svar
10
· Visningar
1 588
Senast: skrållan
·
S
Träning Jag har ett stort problem. Min häst en underbar 17årig valack, går knappt att rida på ridbanan. Det är så att man knappt får igång...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Maddu
·
Träning för vanliga hästar - någon som har varit på sådan kurs med sin häst? Hur var det? Vad gjorde ni? Vad tyckte du och din häst? Har du haft...
2
Svar
25
· Visningar
3 904
W
Träning Jag är lite konstig. När jag gallopperar på tex. en äng och det går fort, men jag känner att jag har kontroll, då anser jag att hon...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: Filippa99
·
Träning Där jag har mina hästar finns det många fina skogsbilvägar att rida efter - SUPERHÄRLIGT!!! :) För en vecka sedan såg dom en björn i...
Svar
14
· Visningar
2 262
Senast: Heulwen
·
Träning Jag har nu börjat att introducera Elvira i konsten att följa tygeltagen, men det funkar inte så bra och jag börjar bli lätt förtvivlad...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Ivylin
·
D
Träning Jag har börjat att träna en av våra hästar, ett 17-årigt varmblod, på det sättet som Klaus Ferdinand Hempfling beskriver i sin bok...
Svar
11
· Visningar
1 260
Senast: Yrja
·
O
Träning Jag har precis börjat med att tömköra min dam, men är inte direkt någon fena på det. Så därför skulle jag vilja ha lite tips på övningar...
Svar
4
· Visningar
1 812
Senast: Sellan
·
Träning Mitt halvblod har blivit en monsterhäst :eek: Han har förvandlats från lugn häst till ett hysteriskt nervvrak. Han har aldrig haft...
2
Svar
21
· Visningar
2 725
Senast: Vimsan
·
O
Träning Med risk för att bli hängd måste jag bara fråga: Min häst kommer antagligen att bli ensam i stallet en period. Hennes kompis flyttar...
2
Svar
30
· Visningar
2 508
Senast: Orzon
·
R
Träning Om ni bestämt er för att rida ut eller om ni jobbar hästen utomhus, gör ni det då även om det regnar eller blåser mycket,eller hoppar ni...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 038
Senast: Shoegal
·
J
Träning Någon som kan någonting om detta? :bump:
Svar
8
· Visningar
916
Senast: JagVetallt
·
Träning Det börjar gå framåt med min "lilla" femåring :D, hon går som hon ska i skritt och trav åtminstone (orkar inte riktigt i galoppen ännu)...
Svar
7
· Visningar
2 683
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp