Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Nu måste jag få klaga lite på eländet. Till att börja med: J_kla lera! Min häst har en senskada och får inte gå på mjukt underlag. Våra...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: Tosa
·
R
Träning Har en ungponny som oftast drar sig ur volten i vänster varv, har dock endast ridit hon några gånger. Men hon drar sig inte ur volten i...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: russet
·
T
Träning Av ren nyfikenhet, hur gör ni? (: Jag tänker inte så mkt på hur jag gör.. När jag har en häst som inte vill gå ner leder jag x-tra inåt... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 489
Senast: Järnis
·
Träning Hur arbetar man en häst i korrekt form i traven och galoppen? Har en häst som går på tygel i skritten, jobbar jätte bra. Men i traven...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: ang
·
L
Träning Jag har ett varmblod och en new forest, och när man ska hämta dom i hagen springer de bara iväg. Alltså, man måste antingen locka dom...
Svar
2
· Visningar
756
Träning Jag har fyra-åring en stoor fyraåring. Han är inriden relativt sent och har inte världens bästa balans ännu. Det är en mycket känslig...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: hyperff
·
Träning Hej allihop! Vad har ni för erfarenhet av busiga ponnier? När jag fick min ponny var han helt galen ;). Han gjorde allt från att trycka...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: ASKAPLASKA
·
D
Träning Har en nyinriden 3,5 åring och han är helt underbar!!! :love: När vi varit ute på skogstur och är på hemväg och han är lite trött...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: hoppla
·
A
Träning Ja dum är vad man kan kalla henne. Stoig i allra högsta grad. Vet inte ens vad jag ska göra med henne. Ibland stannar hon bara när det...
Svar
18
· Visningar
2 885
Senast: Alpin87
·
L
Träning jag tror att det är en övning för att få hästen gå i form. stämmer det? isåfall, hur gör man den?
Svar
2
· Visningar
1 922
Senast: bigganl
·
Träning Jag ska börja träna min fjording mer på allvar nu när han är klar med igångsättningen. 156cm och väger runt 4-500. Relativt nätt...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Skreppur
·
K
Träning Idag red jag ut på min hingstiga valack. Han har alltid fungerat bra när jag rider ut. Men idag när jag red hemåt så såg min kuse en...
Svar
9
· Visningar
1 162
Senast: krigarinna
·
Träning jag har börjat använda mig av att stå bredvid hästen när jag lastar. sedan ber jag den gå fram, stå still, backa lite, gå fram igen osv...
Svar
7
· Visningar
989
Senast: Amk
·
C
Träning Vi har en ponny som nyligen börjat med att varje gång han och kompisen får sitt middagshö så ska han rulla sig i det! Han krafsar runt...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Kockan
·
H
Träning Undrar om det tillhör vanligt hästvett att köra en 1 årig New Forest? Hittade en annons på en 1 åring som är körd 20 gånger ungefär.
Svar
5
· Visningar
805
Senast: åke
·
D
Träning Hej!! En tjej som har en 16 år gammal valack i vårt stall rider Western. Hon har enligt henne själv ridit massor och har massor av...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: Lena
·
T
Träning Någon som har en äkta brännmärkt Hanoveranare? Kunde vara roligt att isåfall höra om den ,hur den är att rida o hantera .
Svar
5
· Visningar
1 897
Senast: todde
·
S
Träning Nu börjar det bli jobbigt att rida ut på Cider för man sitter och bara väntar på att han ska börja konstra. Vad ska jag göra när han...
Svar
16
· Visningar
2 332
Senast: SaraM
·
Träning Alla pratar ju om nedmätningar, men kan det hända att man "mäter upp" en maxad b-ponny till en liten c-ponny för att få tävla på den...
Svar
5
· Visningar
1 508
Senast: Anna-panna
·
Träning Jag har en gammal skada som gör att jag inte kan vinkla min vänsterfot lika mycket som den högra.:cry: Detta gör att jag inte trampar...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka