Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hejasan. för ett par månadersen köte jag en häst. han är en typsik porslinhäst. Och nu när han har kommit ut i hagen så fick han rasp...
Svar
7
· Visningar
1 351
Senast: molle2
·
Träning jag är tvungen att skriva av mig, för jag är så förbannad (o när jag blir arg -utrymm lokalerna). det är inte många som bor här ute...
Svar
18
· Visningar
2 236
Senast: Taxilock
·
Träning Jag och min ponny har levt som vildar i skogen i ett helt år och inte haft tillgång till en ridbana, men har nu flyttat dit det finns en...
Svar
15
· Visningar
2 159
Senast: Nicknick
·
Träning hur länge kan ja räkna med att han fortsätter växa? kan man på något sätt ana sånnt?
Svar
1
· Visningar
824
Senast: Shimzy
·
Träning Minns någon mer än jag alla dessa säkerhetsregler man lärde sig på ridskoletiden, om hur man uppför sig runt hästar för säkerhetens...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 210
Senast: Russinet
·
B
Träning Jag har funderat på om man ska rida ut själv när man kanske inte alltid kan få sällskap. Eller är det bara dumt. Jag vet att många rider...
2
Svar
37
· Visningar
2 714
Senast: Trinity
·
L
Träning Medryttarhästen har svårt att flytta för vänsterskänkel. Både vad det gäller skänkelvikning och framdelsvändningar. Jag skulle nu...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Fnytt
·
E
Träning Ska jag lita på hästen och sitta upp? Idag gick jag en långpromenad med grimma och grimskaft. Vi tränade trav och skritt, i slutet...
Svar
1
· Visningar
686
J
  • Låst
Ridning Ni kanske tycker att jag är du i huvudet, men vad är egentligen barockridning?
Svar
6
· Visningar
4 247
Senast: Mierna
·
S
Träning Var går gränsen mellan uppfostran å misshandel av en häst...Bevittnade nu på morgonen, å jag sa även till tjejen att så där ska man väl...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 070
Senast: Popplin
·
Träning När en häst kommer på att den kan slänga sig ur transporten hur ska man gå tillväga för att bryta mönstret? Min nya pålla är en...
2
Svar
21
· Visningar
1 675
Senast: lizzie
·
B
Träning Måste skriva av mig lite ...finns det fler som känner som jag att man rider och tränar och kämpar men liksom kommer inte vidare.:(...
2
Svar
20
· Visningar
1 909
Senast: Vilsa
·
E
Träning Hej svejs Min medryttarhäst har väldigt dålig galopp, den är fyrtaktig och hon har svårt att hålla igång den. Man får tokrida hela...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: Ello
·
M
Träning Om någon vet någon hemsida som detr står om unghästar om får ni gärna tipsa mig. JAg sa skriva ett arvete och vill veta ALLT! :)
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Miss Princess
·
P
Träning stel hals Jag har svårt att få hästen i form, hon är stel i halsen, inte som en "gummisnodd" som de ska vara... Har ridit henne drygt...
Svar
17
· Visningar
1 701
Senast: IngelaH
·
M
Träning Var osäker på vilket forum denna tråd passade bäst men förhoppningsvis blir detta bra.. Bara ni orkar läsa!?... Jag har ett problem...
Svar
11
· Visningar
1 794
Senast: mackan
·
Träning Försöker jämnt så gott jag kan med att vara en god ledare för hästen, och har gått ett par kurser, läst mycket böcker och tränar ofta...
2
Svar
21
· Visningar
1 822
Senast: SomethingCorporate
·
R
Träning Hej alla kloka! Hoppas på att få lite svar och funderingar... Min kille har varit lite skum nu sen en vecka tillbaka ungefär, vill...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: Russin8
·
U
Träning vet inte om de e rätt tråd men endå.. min häst är jättepigg och glad och lekfull i hagen..sparkas inte eller så men exakt hela tiden...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: girly
·
Träning Hej på er! Kan ni dela med er av era egna erfarenheter av hästar som varit oroliga i släpet och sedan lugnat ner sig. Hur har ni...
2
Svar
25
· Visningar
2 158
Senast: FUNNY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp