Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Eller stel och mjuk; orden betyder detsamma. På vilket sätt VET ni att er häst är stark på den ena sidan? En häst som alltid... 2
Svar
30
· Visningar
6 341
Senast: cristobal
·
G
Träning Det är så att jag har en liten överpigg 14åring, som bara vill springa och springa, det hälper inte att låta henne springa loss, då blir... 2
Svar
23
· Visningar
2 174
Senast: Globlesa
·
Träning Kan en nyligen (1v sedan ) kastrerad hingst gå med ett sto i samma hage? Det är ej mor och son. Jag förstår att de Kan gå i samma hage...
Svar
9
· Visningar
1 973
Senast: ikaros227
·
F
Träning Hade ett föl som var ohanterat. Hon gick i hagen med mamma o pappa tills för två veckor sedan, då vi skulle hantera henne. Vi har de på... 2
Svar
28
· Visningar
3 961
Senast: Neblina
·
Z
Träning Jag har aldrig haft repgrimmor på mina hästar, bara vanliga. Vad är bäst? rep eller vanlig...? En repgrimma måste ju vara betydligt... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 947
Senast: Neblina
·
T
Träning Jag har nyligen flyttat till ett nytt stall där det inte finns någon paddock. Jag jobbar heltid och är tidigast i stallet 19.00 på... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 498
Senast: TallYTallY
·
Träning Min faster ska hämta en åring nästa vecka (russ tror jag det var). Hur ska man transportera den? Räknas den fortfarande som föl och får... 2
Svar
20
· Visningar
1 750
Senast: ghost
·
H
Träning Hur fungerar det att släppa ihop ett nyligen avvant hingstföl till en äldre hingst? Någon som har erfarenheter, eller är det helt tokigt...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Molekyl
·
L
Träning Skrev denna fråga i min gamla tråd om spilta men fick inget svar så jag gör ett nytt försök här! Hur lär man en häst stå i spilta? Jag...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: Madick
·
Träning Lägger den här då det berör alla grenarna. Vilka olika tygeltag finns det? När använder man vilket? Vilkat tygeltag ska man ALDRIG... 2 3
Svar
51
· Visningar
8 891
Senast: bigganl
·
Träning Äntligen har snön kommit, hästarna vart lite paffa då det var vitt på backen på morronen. Men som tur är så är det bara "kall snö" så...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: hästmyran
·
Träning Är det någon som har Ridhandboken och kan kolla vad de olika vikt-, skänkel- och tygelhjälperna heter? Jag håller på och läser...
Svar
16
· Visningar
2 130
Senast: Tempoz
·
Träning Hej! Jag håller på och rider ett fyraårigt welshsto. Jag har så smått börjat försöka få henne att flytta för skänkeln när jag rider. I...
Svar
15
· Visningar
1 778
Senast: axel
·
F
Träning hejsan! jag och en kompis ska ta hand om en ridlektion när en ridlärare är sjukskriven. vi hade tänkt göra "lekar till häst" (ryttarna...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Fnytt
·
O
Träning Grannen har fått hem ett fjordsto med ett 3månaders föl (korsning: arab) som jag ska få ta hand om i sommar. Nu undrar jag som så, kan... 2
Svar
39
· Visningar
2 332
Senast: Fnytt
·
Träning Jag står i ett stall där det finns en hel del vildsvin åt ena hållet. Det är där de längsta och finaste ridvägarna finns men min häst...
Svar
4
· Visningar
1 046
Senast: linnea 82
·
E
Träning Har en fråga om jobbiga hästar, sånna som stegrar, backar istället för att gå fram, vägrar att svänga. Vad ska man göra egentligen... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 368
Senast: lillsnorre
·
Träning Hur ofta/mycket ska man rida i början då man börjar rida en häst? Jag är medryttare på en 6årig frieservalack som av olika anledningar...
Svar
10
· Visningar
1 605
Senast: skrållan
·
S
Träning Jag har ett stort problem. Min häst en underbar 17årig valack, går knappt att rida på ridbanan. Det är så att man knappt får igång...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Maddu
·
Träning för vanliga hästar - någon som har varit på sådan kurs med sin häst? Hur var det? Vad gjorde ni? Vad tyckte du och din häst? Har du haft... 2
Svar
25
· Visningar
3 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka