Polishästträning

Sv: Polishästträning

Vart hittar man info om sådan här kurser? Verkar ju så kul! Min tjej ÄLSKAR presseningar! Första gången hon såg en gick hon över den, bet i den, slängde den upp o ner, bar den på huvud, hals o rygg, släpade den efter. Jättekul! Så om nån vet nån hemsida eller så där info finns så skicka gärna PM. Tacktack!
 
Sv: Polishästträning

Hej på er

Vi skall ha en polishästtränare som kommer till oss i november.
Det kanske är dit du skall Maran??
Om det är någon som är intresserad så Pm:a mig. Platserna går åt fort.
 
Sv: Polishästträning

Bara nyfiken: På vilket sätt skiljer sig träningen? Målen tycks ju vara precis detsamma i NH och polishästträning.
 
Sv: Polishästträning

wow detta måste jag testa med min fjant!
Jag har ganska nyligen fått hem ett varmblod och han är såååå töntig när det kommer till vissa saker. Men sen är han också ängslig och rädd på riktigt för han har varit dåligt behandlad en gång i tiden å varit väldigt sjuk.
Han är 8 år egentligen men bara typ 3 i huvet=)
Sånna här övningar skulle nog stärka hans självförtroende.
 
Sv: Polishästträning

det är jätteroligt och nyttigt! Jag har varit på två träningar för samma person som några andra här (L från malmö). Jag hade väldigt stora problem me ridningen av min häst innan den första kursen, hade flera gånger funderat på att avliva honom då han kunde vara rent farlig. På kursen fick jag en metod att klara ut situationerna som uppstod (vi hade ett bra och rel. befäst ledarskap från marken men klarade inte av att ta upp det i sadeln, min pålle har haft många dåliga erfarenheter) och jag kom hem med en helt annan häst och en ny syn på både mig själv och honom. Det här var 1½ år sen och han är nu en underbar pålle med växande självförtroende och ingen som träffar honom kan gissa hur han har varit förut. Hoppas på att snart kunna vara med på en kurs igen, då det var fruktansvärt roligt och den mest givande kurs jag nånsin varit på!



får inte stora bilder på det nya webshots... blir tokig

Bilder från kursen finns under "Poliskurs med Piper 2/4 -05"
http://community.webshots.com/user/pusslindi
 

Liknande trådar

R
Hästhantering Jag har en för mig ny häst, ganska ungt (8) sto (swb), hon är snäll och välriden men osäker. Hon tycker det är läskigt att lämna flocken...
2
Svar
21
· Visningar
3 169
Senast: WSLPZF
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 330
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp