Pga klagomål!

Sv: Pga klagomål!

Varför har du valt att inte vara tävligsryttare?
Just nu är jag och hästen helt enkelt inte redo för det, så vi tränar mycket hemma. Målet är att börja tävla nästa år.
Brukar du rida lektioner?
Ja, så ofta jag kan och så mycket som plånboken tillåter. Nu har det dock varit lite dåligt med träning för instruktör... aja baja..
Vilken utbildningsnivå tror du att du ligger på? Lätt nivå inom dressyren (kankse LB? :angel: ) och inte någon nivå alls i hoppningen riktigt.. Haha, har inte riktigt kommit igång med den träningen men jag antar LC.
Hur började du rida?
På kusinens ponny! Han var helt underbar! :love:
 
Sv: Pga klagomål!

Varför har du valt att inte vara tävligsryttare?Jag tycker inte om den nervositeten och stressen det antagligen skulle medföra. Har väl inga tävlingsnerver antar jag. sen har jag en pålla som nog nog som jag nöjer sig med träning och skoj på hemmaplan.
Brukar du rida lektioner?Det var länge sen. Men funderar på att vara med på kurser i western nu i vinter, så vi får se vad som händer.
Vilken utbildningsnivå tror du att du ligger på?Oj, det var ingen lätt fråga.. Hoppning: Hmm.. Hoppa hinkar.. vilken klass är det?! :angel: Och dressyr.. Ja, ge mig en bra häst så ska jag nog kunna klara en L:A gissar jag på . Men jag vet inte riktigt vad som ingår i de olika tävlingsklasserna längre. Det var ngr år sen man var insatt i det hela. Fisrider ju mest nu...:idea: :)
Hur började du rida?Min mamma, moster och klasskamrater höll på med hästar så det har bara varit naturligt för mig att rida. Fick en liten vit ponny på foder när jag var 7 år, sen ridskola från att jag var 9 och på de vägen är det.:banana:

Ett litet tillägg bara: Jag föredrar inte alltid att rida som högsta prioritering när jag är i stallet.
Anser det minst lika tillfredsställande att bara mysa umgås och utveckla gemenskapen till min häst.:love:
 
Sv: Pga klagomål!

Jag vill ut och tävla, och kommer säkert att göra det nån gång.
Än så länge är jag fritidsryttare för att min häst inte är mogen för tävling än, men det är mysigt "bara" rida runt i skogen också :p
Jag rider för tränare ungefär var tredje vecka, men då kan det bli flera gånger under samma vecka i stället...
Träningsnivån är inte hög i varken hoppning eller dressyr. Max 50 på bana och små skogshinder i skogen och lättare dressyr.
Jag började på ridlekis när jag var ungefär fem år, men "sadlade om" till privatryttare när jag var nio- tio år ;)

:bump:
 
Sv: Pga klagomål!

Frågor

Varför har du valt att inte vara tävligsryttare? Just nu är jag högst ofrivillig fritidsryttare eftersom en häst ska byggas upp mer innan jag vill börja tävla honom och den andra har lång konvalescens efter en fraktur.
Brukar du rida lektioner? Japp.
Vilken utbildningsnivå tror du att du ligger på? Idag typ L:A, men har varit uppe på MSV och vänt... Tävlat hoppning tom 1.10 tränat 1.30, kommer dock inte tävla hoppning mer då jag blivit tant.
Hur började du rida? Ridskola när jag var åtta år, efter lång tids tjat på mamsen.
 
Sv: Pga klagomål!

Ja, ge mig en bra häst så ska jag nog kunna klara en L:A gissar jag på . : [/COLOR]

Tar tillbaka det där!!!! :crazy:
Efter att ha ridit första gången igår sen i vintras , p.g.a barnfödande så tror jag att jag antar utmaningen i en L:Ö eller nåt.
Tack för mig. // "Benlös"
:bow: :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Pga klagomål!

Varför har du valt att inte vara tävligsryttare? Jag har tappat bort alla tävlingsnerver... och så vill jag ge mina barn så mycket av min tid som möjligt, så jag skulle nog inte tävla så mycket just nu i alla fall, även om jag hade vågat. Eller, lite tävlar jag ju... men väldigt sällan och mest i dressyr.
Brukar du rida lektioner? Jag rider kurser, men inga regelbundna lektioner.
Vilken utbildningsnivå tror du att du ligger på?Oooo vad svårt. Jag vill ju helst skriva vilken nivå jag har befunnit mig på när jag tränade som mest... men okej då, Lb/0.90, roligare än så är det inte...
Hur började du rida?Min pappa födde upp kallblodstravare (gör så fortfarande)... jag satt på dom/åkte runt på dom i tidig ålder. Sen startade en ridskola i närheten och jag började där...
 
Sv: Pga klagomål!

Varför har du valt att inte vara tävligsryttare? jag får hjärnsläpp vid tävling, inga tävlingsnerver...
Brukar du rida lektioner? det var ett tag sen, men red en termin förra året
Vilken utbildningsnivå tror du att du ligger på?då jag gick lektion förra året gick jag i grupp 4 av 5
Hur började du rida? fick en ponny när jag var 3
 
Sv: Pga klagomål!

Varför har du valt att inte vara tävligsryttare?
Är ingen tävlingsmänniska. Vill rida i min egen takt..känns stressigt att fara iväg tidigt på helgmorgnar

Brukar du rida lektioner?
Tränar privat varannan vecka.

Vilken utbildningsnivå tror du att du ligger på?
Just nu känns det som om vi är på klass minus nånting.....men har faktiskt tävlat LA med godkänd poäng och klarar byten och skolor, fast det är ett tag sedan:o Hoppar inte längre med hästar.....(tantålder)

Hur började du rida? [
Som 8-9 åring på grannens ponny
 
Sv: Pga klagomål!

Varför har du valt att inte vara tävligsryttare?

För att jag helt enkelt inte vill, vill inte mäta mig eller hästen med andra. för mig är hästen kompis o inget man vinner priser på. jag vill rida hemma i min egen takt. det jag vinner är frihet och vänskap.

Brukar du rida lektioner?

inte längre, men letar tränare

Vilken utbildningsnivå tror du att du ligger på?

har ingen uppfattning om det, slutade på ridskolan för 5 år sedan lite till, så...ingen aning!men när jag slutade gick jag i grupp 4 tror ja.

Hur började du rida?

när jag var 9, o fram till det jag var 15 då jag slutade mig lära saker.
innan dess hade jag endast varit med min syster enstaka tillfällen i stallet, hon hade då ett halvblod.
 
Sv: Pga klagomål!

Jag är för gammal för att börja tävla.
Dessutom har jag ingen häst.

Jag går en lektion i veckan.
Är medryttare 1-2 ggr i veckan.

Jag har ridit 4 terminer på ridskola.
Är ganska grön...

Jag började rida när min son hade gått tre terminer på ridskola.
Tack vare honom vågade jag.
 
Sv: Pga klagomål!

Varför har du valt att inte vara tävligsryttare? hmm...tävlar ibland, på klubbnivå. satsar inte stenhårt på en tävlingskarriär.
Brukar du rida lektioner?ja jag rider dressyr lektion 1ggn i veckan
Vilken utbildningsnivå tror du att du ligger på? ja vet inte. vi kan öppnor, slutor, skänkelvikning, gå på väldigt litet ruter, påbörjan till piruett (än så länge bara i skritt :P)..osv osv. antar att jag inte är bäst men heller inte sämst. dessutom är hästen bara 6 så jag vill inte stressa. vi lär oss tillsammans :)
Hur började du rida? mamma red hon tills hon inte kom upp i sadeln längre, när hon var gravid. så där började väl resan för min del. hon hade 1häst och en ponny sen hon var ung som jag fick rida lite på. när mammas hästar sedan dog, var det ett litet uppehåll tills min moster skaffade hästar och började med en liten ridskola på åland, jag var väl ung 10-11. men sedan lades det ner och det blev ett till uppehåll. sedan började jag bli sugen igen ung vid 13 års åldern och började på ridskolan här i norrtälje. sen dess har jag varit biten häst människa.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 836
Senast: Linda_A
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 187
Senast: SkorpSmulan
·
Ridning Jag började fundera på ridskolor och ekonomi och hästmaterial och kom på många frågor som ni gärna får svara på. Var ligger ridskolan...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: ridelev
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 183
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp